قرص ریتالین برای ترک شیشه
ترک هروئین با کلونازپام
10 آبان 1402
ترک هروئین با دارو گیاهی

یکی از روش های ترک هروئین با دارو گیاهی است. البته باید توجه داشته باشید که ترک هروئین با طب سنتی، نمی‌تواند جایگزین روش های اصولی و پزشکی شود، اما در بهبود علائم ترک می‌تواند مفید باشد. از این رو انجام سم زدایی هروئین تحت نظارت متخصصین پزشکی، در یک مرکز درمانی معتبر مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره را فراموش نکنید. در این مطلب قصد داریم تا به روش ترک هروئین با دارو گیاهی بپردازیم. بنابراین اگر مشتاق استفاده از این روش هستید، با ما همراه باشید.

چگونگی ترک هروئین با طب سنتی

مواد مخدر مانند هروئین منجر به تغییراتی در مغز و مزاج افراد می‌شوند. اگر بخواهیم از منظر طب سنتی به فرایند مصرف هروئین و خماری آن نگاه کنیم، باید بگوییم که مصرف هروئین سبب طبع گرم در بدن می‌شود و خماری هروئین، طبع بدن را رو به سردی می‌برد. در طی فرایند ترک هروئین با طب سنتی، مزاج فرد متعادل می‌شود و این می‌تواند در فرانید درمان اعتیاد هروئین موثر باشد.

ترک هروئین با طب سنتی چه مواردی را درمان می‌کند؟

ابتدا بیایید ببینیم که در فرایند ترک هروئین چه اتفاقی می‌افتد، زمانیکه شما سم زدایی هروئین را آغاز می‌کنید، بدن به شرایط جدید (کاهش دوز هروئین یا عدم حضور هروئین) واکنش نشان خواهد داد. این واکنش بصورت علائم ترک هروئین بروز می‌کند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• حالت تهوع و استفراغ
  • درد عضلانی
  • میل شدید به هروئین
  • اضطراب
  • و…

بطور کلی در مرکز ترک اعتیاد، متخصصین از روش های اصولی مانند داروی ترک و روان درمانی برای بهبود علائم ترک استفاده می‌کنند. اما ترک هروئین با داروی گیاهی نیز می‌تواند به بهبود علائم ترک کمک شایانی بکند. در حقیقت ترک هروئین با طب سنتی یک رویکرد تکمیلی برای راحت طی شدن فرایند درمان اعتیاد است.

روش های کاربردی در ترک هروئین با طب سنتی

تکنیک های مختلفی در طب سنتی است که می‌تواند برای ترک هروئین استفاده شود. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• طب سوزنی

طب سوزنی مواردی مانند سردرد، گلو درد و…را می‌تواند درمان کند. از علائم ترک این ماده مخدر ناشی از سم زدایی، سردرد و گرفتگی عضلات می‌باشد. این علائم ترک با طب سوزنی قابل بهبودی است.

• مدیتیشن

یکی از بخش های قدیمی طب سنتی چینی، مدیتیشن است. می‌دانیم که از علائم ترک افسردگی و اضطراب است و مدیتشین یک تکنیک برای آرام سازی بدن شما و افزایش خودآگاهی می‌باشد و می‌تواند تمرکز شما را از روی میل و مصرف مواد برداشته و به سمت زندگی سالم و طبیعی رهنمون کند.

• ترک هروئین با دارو گیاهی

استفاده از دارو گیاهی برای ترک هروئین می‌تواند علائم ترک را بهبود ببخشد. با توجه به اهمیت این بخش آن را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

ترک هروئین با دارو گیاهی

داروهای گیاهی که برای ترک اعتیاد هروئین مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

• ترک هروئین با داروی گیاهی اسپند

اسپند می‌تواند منجر به سم زدایی هروئین از بدن شود. بنابراین شما عزیزان می‌توانید برگ، شاخه و دانه آن را کوبیده و مصرف کنید. اما مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

• جینسینگ

جینسینگ معمولا جلوی هوس و میل شما نسبت به هروئین را خواهد گرفت، از اینرو به عنوان یک داروی گیاهی برای ترک هروئین شناخته شده است.

• اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی آرامشبخش است و به بهبود اضطراب ناشی از ترک این ماده مخدر کمک شایانی خواهد کرد.

• برگ آلوئورا

مخلوط برگ آلوئورا با عسل و شیره انگور می‌تواند به پاکسازی بدن شما کمک شایانی بکند.

این گیاهان می‌توانند در ترک این ماده مخدر موثر باشند.

نکته مهم برای ترک هروئین با دارو گیاهی

ترک هروئین با دارو گیاهی باید با دستور پزشک ترک اعتیاد حاضر در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد “طلوعی دوباره” انجام شود. زیرا اولا متاسفانه تعداد داروهای گیاهی بدون مجوز در سطح بازار بسیار زیاد شده است و ثانیا برخی از داروها ممکن است واکنش های آلرژیک را در بدن شما ایجاد کنند.

از آنجایی که در مرکز ترک اعتیاد “طلوعی دوباره” قبل از هر گونه اقدام درمانی، شرایط جسمی و روانی شما بررسی می‌شود و سپس برنامه جامع درمانی متناسب با شرایط روحی و فیزیکی هر بیمار برای او تنظیم خواهد شد، بنابراین باید در نظر داشته باشید که پزشکان از بیماری‌های زمینه ای شما باخبر هستند و می‌دانند مصرف چه داروی گیاهی برای ترک هروئین شما خوب است. بنابراین برای انجام رویکرد ترک هروئین با داروی گیاهی، مشورت با پزشک را فراموش نکنید.

در این مطلب به بررسی ترک هروئین با طب سنتی پرداختیم . حالا می‌دانیم که ترک هروئین با دارو گیاهی یک رویکرد درمانی تکیملی برای فرایند درمان اعتیاد به هروئین است و هرگز نمی‌توان آن را جایگزین روش های پزشکی (یعنی سم زدایی ترک اعتیاد، دارو پزشکی و روان دمرانی) کرد. علاوه بر این ترک هروئین با طب سنتی با روش های مختلفی نظیر طب سوزنی، مدیتیشن و همچنین داروهای گیاهی انجام می‌شود و این رویکردها می‌توانند علائم ترک این ماده مخدر را بهبود بخشیده و به روند درمانی ایمن و راحت کمک کنند. اگر شما نیز خواهان برخورداری از ترک هروئین با حداقل درد و خماری هستید، همین حالا با متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید. ما در فرایند درمان شما را تنها نخواهیم گذاشت.