عوارض مصرف کمیکال
عوارض ترک کمیکال
29 مهر 1402
قرص ریتالین برای ترک شیشه
ترک شیشه با ریتالین
29 مهر 1402
نمایش همه
۳٫۷
(۶)

ترک شیشه با نوروفیدبک، یکی از روش‌های نوین درمان اعتیاد به شیشه است که در صورت تجویز پزشک حاضر در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد “طلوعی دوباره” می‌توان از آن بهره برد. می‌دانیم که فرایند ترک شیشه آسان نیست و شما در طول آن درگیر علائم ترک شیشه  خواهید شد. برای مدیریت ایمن این علائم لازم است تا کمک حرفه‌ای دریافت کنید. در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، یک برنامه جامع درمانی منحصربفرد برای شما تنظیم می‌شود که ترک شیشه با نوروفیدبک می‌تواند جزئی از آن باشد. ترک شیشه با نوروفیدبک، رویکردی است که برای غلبه بر اعتیاد به شیشه و شروع یک زندگی جدید ابداع شده است. اگر می‌خواهید بیشتر راجع به نوروفیدبک بدانید، توصیه می‌شود با ما همراه باشید.

درباره ترک شیشه با نوروفیدبک

در ابتدا از رویکرد نوروفیدبک به منظور درمان صرع، PTSD و ساییر اختلالات روانی استفاده می‌شد. اما اخیرا از نوروفیدبک برای درمان اعتیاد نیز استفاده می‌شود که یک نمونه آن ترک شیشه با نوروفیدبک است.

زمانی که فرد معتاد به شیشه تحت درمان نوروفیدبک قرار می‌گیرد، حسگرهای دستگاه الکتروانسفالوگرافی (EEG) روی سر او قرار داده می‌شوند. این حسگرها بر فعالیت نواحی خاصی از مغز که شیشه روی آن‌ها اثر گذاشته است، نظارت کرده و اطلاعات کسب شده را از طریق مانیتور نشان می‌دهند و بیمار می‌تواند آن ها را ببیند.

عملکرد ترک شیشه با نوروفیدک چیست؟

هدف از ترک شیشه با نوروفیدبک، آموزش مجدد مغز شما است. اما چرا باید در فرایند درمان اعتیاد، مغزتان دوباره آموزش ببیند؟

در حقیقت اثر شیشه روی بدن با علائم جسمی و روانی همراه است. علائم اعتیاد به شیشه روانی می‌تواند شامل افسردگی، اضطراب و… باشد. زمانیکه شما دچار اعتیاد به شیشه می‌شوید، مغز شما آموزش دیده است تا به برخی عوامل واکنش نشان دهد. در مغز شما مسیرهایی بنام سیناپس وجود دارد که مانند مورچه ها عمل می‌کنند. زمانیکه یک مورچه راه می‌رود، فرمون هایی آزاد می‌کند و این باعث می‌شود سایر مورچه‌ها به دنبال او و مسیر اصلی برای یافتن غذا بروند و گیج نشوند. هر چه مورچه بیشتری از آن مسیر عبور کند، شما شاهد فرمون بیشتری خواهید بود و این مساله بوی قوی‌تری و مسیر روشن تری را ایجاد می‌کند.

مغز هم همین کار را می‌کند! زمانی که برای اولین بار به مصرف شیشه می‌پردازید، یک پیام به مغز شما فرستاده می‌شود و هر چه بیشتر آن عمل را تکرار کنید، مغز شروع به ساختن مسیری قوی و واکنشی سریع به آن می‌کند.

این نحوه شکل‌گیری اعتیاد به شیشه است. در واقع مغز شما یاد گرفته به محرک‌های خاصی واکنش نشان دهد و این مسیر ساخته شده است! اما در ترک شیشه با نوروفیدبک مغز دوباره آموزش می‌بینید تا مسیر بهتری برای خود ایجاد کند و دیگر به سراغ شیشه نرود.

در حقیقت هنگامی که خوانش دستگاه EEG آغاز می‌شود، بیماران می‌توانند ببینند مغزشان چگونه به محرک پاسخ می‌دهد. بسیاری از اوقات موقعیت‌های استرس‌زا است که باعث عود افراد به شیشه می‌شود. اما در ترک شیشه با نوروفیدبک افراد آموزش می‌بینند تا آرام بمانند و به محرک‌ها پاسخ منطقی بدهند.

درمان و ترک اعتیاد با نوروفیدبک

تاثیر ترک شیشه با نورفیدبک چگونه است؟

تاثیر ترک شیشه با نوروفیدبک از چند راه است:

  • اول، با نشان دادن فعالیت مغز روی صفحه نمایش، به بیماران کمک می‌کند تا بفهمند در مغزشان چه می‌گذرد. سپس می‌توانند از ماهیت احساسات خود آگاه‌تر شوند و برای کنترل آن‌ها تلاش کنند.
  • دوم، به مغز کمک می‌کند تا مسیرهای عصبی قوی‌تری ایجاد کند تا جایگزین مسیرهای اعتیاد به شیشه شود. در نهایت، ترک شیشه با نوروفیدبک، به تثبیت عواطف و احساسات بیمار کمک می‌کند.

مزایای ترک شیشه با نوروفیدبک چیست؟

مزایای استفاده از این روش عبارتند از:

  • کمک به بازگشت بدن به حالت تعادل
  • غلبه بر عوارض اعتیاد به شیشه
  • درمان اعتیاد به شیشه
  • بهبود حافظه
  • سردرد کمتر
  • بهبود الگوی خواب
  • خلق و خوی بهتر
  • نوروفیدبک یک روش غیرتهاجی است
  • ترک شیشه با نوروفیدبک شما را درگیر عوارض جانبی جدید نمی‌کند
  • درمان اعتیاد به شیشه با نوروفیدبک رویکردی نسبتا ایمن است (برعکس استفاده از داروهای جایگزین برای ترک شیشه که می‌توانند چرخه اعتیاد را دوباره بوجود آورند )

زمانیکه با یک روانشناس ترک اعتیاد جلسه داشته باشید، این درمان می‌تواند به کشف محرک احتمالی اعتیاد و نحوه اجتناب از آن‌ها کمک کند. در روند ترک شیشه با نوروفیدبک، از عود به شیشه تا نسبت بالایی جلوگیری می‌شود. البته از معایب آن، این است که این درمان طولانی مدت است و باید جلسات زیادی تکرار شود.

همین امروز برای ترک شیشه اقدام کنید

اگر دچار اعتیاد به شیشه شده‌اید، ممکن است حس کنید که هرگز از آن رها نخواهید شد! اما اشتباه می‌کنید. متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره با بهره گیری از دانش روز دنیا، در خدمت شما هستند تا اعتیاد شما به شیشه را درمان کنند. باید بدانید که امکان دارد هر رویکردی برای شما مناسب نباشد، اما با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره (به دلیل ارائه برنامه درمانی منحصربفرد) می‌توانید مطمئن باشید که در صورت داشتن اراده‌ای قوی، ترک شیشه شما تضمینی است.

برنامه جامع درمانی شما می‌تواند شامل سم زدایی تدریجی شیشه، دارو درمانی، روان درمانی و همچنین  ترک شیشه با نوروفیدبک باشد. کافیست همین حالا با تماس بگیرید و برای ترک شیشه اقدام کنید. کلینیک طلوعی دوباره با ارائه خدمات لاکچری و همچنین برخورداری از متخصصین مجرب، آماده ارائه خدمات به شما است.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۷ / ۵٫ شمارش آرا: ۶

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =