روش ترک کمیکال
ترک حشیش با متادون
4 دی 1402
ترک کمیکال در خانه

ترک کمیکال در خانه، بدون کمک حرفه‌ای، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا ترک کمیکال و عوارض آن اگر چه کشنده نیست، اما می‌تواند ناخوشایند باشد و عدم مقاومت در مقابل آن‌ها منجر به عود کمیکال شود. حتما از خود می‌پرسید پس “چگونه کمیکال را ترک کنیم؟ ” اولا باید بگوییم که اگر اعتیادتان سنگین است، بهتر است ترک کمیکال در خانه را فراموش کنید، زیرا در فرایند سم زدایی کمیکال در خانه درگیر علائم ترک شدید می‎شوید و احتمالا نمی‌توانید آن‌ها تحمل کنید و دوباره عود خواهید کرد. در این شرایط بهتر است از خدمات بستری یک مرکز درمانی خوب(مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره) برخوردار شوید. اگر قصد دارید برای ترک کمیکال در منزل اقدام کنید، توصیه می‌کنیم از خدمات سرپایی کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره بهره مند شوید.

چرا بعضی افراد به ترک کمیکال در خانه علاقه دارند؟

برخی از افراد به دلایلی همچون هزینه، صرف زمان زیاد در بستری شدن داخل کلینیک و همچنین حفظ حریم شخصی خود دوست دارند برای ترک کمیکال در خانه اقدام کنند.

نحوه ترک کمیکال در خانه، بدون کمک حرفه‌ای چگونه است؟

اگر بخواهید برای ترک کمیکال در منزل اقدام کنید، آن هم به تنهایی! به احتمال زیاد درگیر عود خواهید شد. زیرا در این رویکرد شما تنها می‌توانید از سم زدایی “بوقلمون سرد” استفاده کنید. بوقلمون سرد شامل قطع ناگهانی مصرف کمیکال است و این روند موجب شوکه شدن بدن خواهد شد، زیرا به بدن زمان لازم برای سازگاری با شرایط عدم حضور کمیکال داده نشده است، از اینرو واکنش بدن بسیار شدید خواهد بود.  با این رویکرد، علائم ترک کمیکال بسیار شدید بروز می‌کند و شما که هیچ گونه حمایتی ندارید، نمی‌توانید از پس مدیریت علائم ترک بربیایید، در این شرایط به احتمال زیاد عود خواهید کرد.

این روند منجر به ایجاد حس ناتوانی و ناامیدی در شما می‌شود و می‌تواند این را به شما القا کند که ترک کمیکال ممکن نیست! در حالیکه این عقیده کاملا غلط است.

شایان ذکر است در طول ترک کمیکال در خانه، تحمل شما نسبت به این ماده کاهش می‌یابد و اگر عود کنید درگیر سوءمصرف کمیکال می‌شوید که این می‌تواند عوارض خطرناکی را در پی داشته باشد.

ترک کمیکال در منزل

ترک کمیکال در خانه با دریافت کمک حرفه‌ای چگونه است؟

ترک کمیکال در خانه با دریافت خدمات سرپایی امکان پذیر است. در این نوع خدمات شما تنها ساعات خاصی را در هفته به کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه می‌کنید و درمان را دریافت خواهید کرد. در این حالت شما از برنامه درمانی و روش ترک کمیکال متناسب با شرایط جسمی و روحی خود، برخوردار خواهید بود. برنامه درمانی شما بطور کلی شامل مراحل زیر است:

• سم زدایی ترک کمیکال را خواهید داشت که می‌تواند بصورت تدریجی صورت گیرد.(این منجر به کاهش شدت علائم ترک خواهد شد.)
  • داروی ترک کمیکال را دریافت خواهید کرد (منجر به بهبود علائم ترک می‌شود.)
  • روان درمانی ترک کمیکال را خواهید داشت.(ریشه اعتیاد را پیدا کرده و آن را درمان می‌کند.)

این رویکرد در صورت اراده کافی، می‌تواند شما را به موفقیت برساند. اما اگر اعتیاد سنگین دارید پیشنهاد ما خدمات بستری است.

مقایسه ترک کمیکال در خانه با دریافت کمک حرفه‌ای و بدون آن

ترک کمیکال در منزل بدون دریافت کمک ترک کمیکال در خانه با دریافت کمک حرفه‌ای
سم زدایی بوقلمون سرد سم زدایی تدریجی
بدون نظارت متخصصین اعتیاد با نظارت متخصصین اعتیاد
نداشتن برنامه درمانی دارا بودن برنامه درمانی
نبودن داروی ترک کمیکال مدیریت علائم ترک با داروی ترک کمیکال
دارا نبودن روان درمانی دارا بودن روان درمانی و در نتیجه ترک اعتیاد کامل

در این مطلب بطور کلی در مورد ترک کمیکال در خانه صحبت کردیم. حالا می‌دانیم که ترک کمیکال بطور کلی نیازمند دریافت کمک حرفه‌ای است.در این راستا اگر خواهان درمان اعتیاد خود به کمیکال بصورت قطعی هستید، می‌توانید با متخصصین کلینیک روانشناسی وترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید و از خدمات درمانی ما برخودار شوید.