تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان
روش های ترک شیشه
30 بهمن 1402
خماری شیشه چگونه است؟

شیشه یک محرک قوی است که عوارض زیادی روی سیستم عصبی دارد. شیشه می‌تواند سطح دوپامین در مغز را افزایش دهد به همین دلیل مصرف کننده تمایل دارد شیشه بیشتری مصرف کند، از این رو دچار اعتیاد به شیشه خواهد شد. خماری شیشه، دوره ای است که معمولا بعد از یک دوره مصرف قابل توجه شیشه اتفاق می‌افتد. معمولا افراد برای ترس از تجربه خماری شیشه است که به مصرف مداوم آن روی می‌آورند.

در این مطلب قصد داریم تا راجع به خماری ترک شیشه و علائم آن صحبت کنیم، بنابراین اگر مصرف کننده شیشه هستید یا می‌خواهید برای ترک شیشه در یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع اقدام کنید، با ما همراه باشید.

علائم خماری شیشه چیست؟

خماری شیشه یک مرحله میانی از ترک است که می‌تواند با وابستگی روانی یا فیزیکی ایجاد شود. شیشه روی سیستم عصبی مرکزی شما اثر می‌گذارد و می‌تواند منجر به وابستگی روانی فرد شود و موجب می‌شود تا نتوانید بطور طبیعی عملکرد ذهنی داشته باشید. در این حالت فرد می‌تواند دچار غم و اندوه زیادی شود.

وابستگی شیشه به طور جسمی می‌تواند منجر به میل و هوس شدید در افراد شود و در صورت عدم مصرف شیشه احساس ناخوشایندی را ایجاد کند.

خماری شیشه چند روز است؟

خماری ترک شیشه، ممکن است تا پنج هفته طول بکشد. در صورت کناره گیری از شیشه، ممکن است برای پنج یا شش هفته هوس شدید داشته باشید. در پاسخ به پرسش ” خماری ترک شیشه چند روز است؟” جدول زمانی زیر را بخوانید:

۲۴ ساعت اولیه

بیشتر مردم در روز اول بدترین احساس را دارند. اغلب بدترین علائم ترک شیشه فیزیکی و روانی در این مرحله رخ می دهد.

ترک این ماده محرک، ممکن است بسیار خطرناک باشد. به همین علت توصیه متخصصین اعتیاد این است که حتما برای انجام آن، کمک حرفه‌ای دریافت کنید. علائم خماری ترک شیشه در ۲۴ ساعت اول شامل موارد زیر است:

• خشم
  • فشار خون بسیار بالا
  • فرسودگی
  • تشدید هوس
  • بیخوابی
  • ضربان قلب سریع یا نامنظم
  • تحریک پذیری
  • روان پریشی

خماری ترک شیشه چند روز است

۴۸-۷۲ ساعت

با از بین رفتن اولین شوک وارده به بدن، بسیاری از شدیدترین اثرات کاهش دوز شیشه فروکش می‌کنند. توهمات و هذیان‌هایی که همراه با روان‌پریشی می‌باشند، کمتر روی شما تأثیر می‌گذارند. همچنین خطر سکته مغزی، حمله قلبی یا بیهوش شدن ناگهانی ناشی از کمبود جریان خون به قلب کاهش می‌یابد.

با این حال، بسیاری از علائم خماری ترک شیشه شما باقی خواهند ماند. بطورمثال همچنان هوس و میل شما به شیشه وجود خواهد داشت، همچنین ممکن است دچار افسردگی شدید شوید. علت بروز افسردگی این است که دوپامین و سروتونین زیادی به مغز شما در زمان اعتیاد به شیشه وارد شده و حالا که مغز نمی‌تواند آن مقدار را تولید کند، افسردگی ایجاد خواهد شد.

از روز ۴ تا روز ۷

علائم فیزیکی شما باید تا پایان هفته اول کاهش یابد. ممکن است معده درد مداومی را تجربه کنید و خوابیدن همچنان برایتان آسان نباشد.

اما بهبود علائم خماری شیشه روانی زمان بیشتری لازم دارد. به همین علت متخصصین سلامت روان حاضر در مرکز ترک اعتیاد طلوع برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی را با توجه به شرایط روحی شما تجویز خواهند کرد تا بتوانید علائم خماری ترک شیشه را برطرف کنید.

بعد از هفته اول سم زدایی شیشه

بعد از هفته اول معمولا  سم زدایی به اتمام می‌رسد. در این بازه زمانی عادات غذایی و خواب شما بطورکلی به حالت عادی باز می گردد و بیشتر علائم خماری شیشه ناپدید خواهد شد.

چه کارهایی به بهبود خماری شیشه کمک می‌کنند؟

در این قسمت کارهایی که می توانید برای بهبود خماری شیشه انجام دهید را برای شما لیست کرده ایم:

• مصرف آب و سایر مایعات را افزایش دهید تا کم آبی بدن را به حداقل برسانید و با خستگی و کسالتی که اغلب همراه با ترک همراه است مبارزه کنید.
  • به اندازه کافی بخوابید تا علائم کاهش متابولیسم را کم کنید.
  • مسکن‌هایی به منظور تسکین دردهای عضلانی مصرف کنید.
  • وعده های غذایی غنی از مواد مغذی می توانند به فرآیند سم زدایی شیشه کمک کرده و بهبودی از اعتیاد به مت آمفتامین را تسریع کنند.

برای از بین رفتن همیشگی علائم خماری شیشه چه کار باید کرد؟

تنها راه واقعی برای اینکه دیگر خماری شیشه را تجربه نکنید، ترک اعتیاد شیشه است. برای درمان لازم است تا کمک حرفه‌ای دریافت کنید و به یک مرکز درمانی خوب مراجعه کنید. متخصصین در کلینیک طلوع به بیماران زیادی کمک کرده‌اند تا برای همیشه از شر اعتیاد به شیشه خلاص شوند. در کلینیک ترک اعتیاد طلوع از ترکیبی از روش های ترک شامل سم زدایی شیشه، دارو درمانی و روان درمانی برای درمان اعتیاد جسمی و روانی استفاده می‌شود.

همین امروز با ما تماس بگیرید و از خدمات درمان سرپایی و یا بستری ما برخوردار شوید.