تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان

داروی ترک آلپرازولام
داروی ترک آلپرازولام
30 بهمن 1402
خماری شیشه چگونه است؟
خماری شیشه چگونه است؟
30 بهمن 1402
نمایش همه
تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان
۲
(۲)

بر اساس تحقیقات قارچ جادویی می‌تواند منجر به آزاد شدن ذهن افراد شود. یکی از تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان این است که سیلوسایبین (ماده روانگردان قارچ جادویی) ممکن است موجب تسکین اضطراب و افسردگی شدید گردد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد اثرات ماشروم روی مغز و بدن صحبت کنیم، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان چگونه است؟

اثرات ماشروم روی مغز و بدن به شرح زیر است:

  • قارچ جادویی می‌تواند به شما احساس خوبی بدهد

بر اساس تحقیقات انجام شده، قارچ جادویی منجر به احساس آرامش (مشابه اثرات ماری جوانا بر مغز و بدن) می‌شود. در واقع قارچ جادویی بیشترین اثرات خود را با اثرگذاری بر روی شاهراه‌های عصبی مغز که از انتقال‌دهنده عصبی سروتونین استفاده می‌کنند، ایجاد می‌کند.

  • قارچ جادویی موجب توهم می‌شود

از جمله تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان ایجاد توهم است. وقتی قارچ جادویی مصرف کنید، صداهایی را می‌شنوید و یا رنگ هایی را می‌بینید که اصلا وجود ندارند. این موارد به علت تاثیر سیلوسابین موجود در ماشروم بر سراسر شبکه های مغزی است.

  • قارچ جادویی می‌تواند افسردگی را کاهش دهد

سیلوسایبین موجود در ماشروم موجب تغییراتی در الگوهای فعالیت مغزی می‌شود. با مصرف قارچ جادویی برخی از نواحی مغز برجسته تر و برخی دیگر غیرفعال می‌شوند (از جمله ناحیه ای که در حفظ احساسات افراد نقش دارند.)

در افراد افسرده ارتباطات بین مدارهای مغزی بسیار قوی است، اما تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان در این مورد به اینصورت است که با سست کردن ارتباطات مذکور و ایجاد ارتباطات جدید می‌تواند افسردگی را تسکین دهد.

  • تسکین اضطراب و افسردگی در بیماران مبتلا به اختلالات روانی

بر اساس تحقیقات بیمارانی که با اختلالات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند، یک ماه پس از مصرف ماشروم، افسردگی و اضطرابشان کاهش یافته است.

تاثیر مجیک ماشروم بر مغز انسان

  • مصرف قارچ جادویی می‌تواند منجر به اضطراب شود!

بسیاری از مصرف کنندگان ماشروم اطلاع داده اند که در طول سفر خود دچار اضطراب و ناراحتی شدیدی به مدت چند دقیقه تا چند ساعت شده‌اند. برخی از آن‌ها گفته‌اند که بعد از احساس ناراحتی، دچار آرامش شده اند. این تجربه ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

  • با مصرف ماشروم مردمک چشم گشاد می‌شود

افزایش سطح سروتونین موجود در مغز، می‌تواند منجر به گشاد شدن مردمک چشم شود.

  • تحریف درک شما از زمان با مصرف ماشروم

یکی از تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان این است که افراد احساس کند شدن زمان را تجربه می‌کنند.

  • قارچ جادویی می‌تواند موجب القای تجربیاتی شود که واقعی بنظر می‌رسند، اما نیستند!

این نوع تجربیات خارج از بدن اتفاق می‌افتد، به این گونه که در آن کاربران ممکن است نسخه‌ای از خود را مشاهده کنند، این معمولاً ۲۰ تا ۹۰ دقیقه پس از مصرف ماشروم شروع می‌شود و طبق گفته مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر، تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد. تجربیات این چنینی ممکن است بر اساس میزان مصرف شما و همچنین شخصیت، خلق و خوی شما و حتی محیط اطرافتان متفاوت باشد.

و در پایان

به بررسی تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان پرداختیم. حالا می‌دانیم که با مصرف قارچ جادویی، احساس باز بودن و تخیل بیشتری می‌کنید، اما این همه ماجرا نیست از جمله عوارض مصرف ماشروم این است که شما را درگیر اعتیاد می‌کند. عوارض مصرف ماشروم آنقدری زیاد است که می‌تواند منجر به آسیب های زیادی شود، به گونه ای که اثرات سرخوشی آن را کاملا می‌پوشاند. بنابراین ترک ماشروم را ضروری می‌کند.

ترک اعتیاد به قارچ جادویی، به دلیل بروز علائم ترک می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. به همین دلیل لازم است تا برای ترک آن کمک حرفه‌ای دریافت کنید. در این راستا می‌توانید به متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوع مراجعه کنید.

مرکز ترک اعتیاد طلوع، با بهره گیری از کادر درمانی متخصص و همچنین ارائه امکانات رفاهی و هتلینگ آماده خدمات رسانی به شماست، کافیست همین حالا با تماس بگیرید تا برای همیشه از شر اعتیاد به ماشروم خلاص شوید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =