خماری شیشه چگونه است؟
خماری شیشه چگونه است؟
30 بهمن 1402
ترک متادون در خانه
ترک متادون در خانه
30 بهمن 1402
نمایش همه
روش های ترک شیشه
۳٫۳
(۶)

ترک اعتیاد به شیشه، یک چالش زندگی مهم و حساس است که نیاز به تعهد، استقامت و استفاده از روش‌های مناسب دارد. این اعتیاد ممکن است زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار داده و روابط، کار و سلامتی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. در این مقاله از سایت طلوع، ما با روش های ترک شیشه مانند مراجعه به مرکز تخصصی ترک آشنا خواهیم شد. بیایید با هم به سوی یک زندگی بدون اعتیاد، پر از انرژی و شاد برویم.

روش های ترک شیشه چیست؟

ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای ترک شیشه در منزل اقدام کنید یا اینکه در کلینیک ترک اعتیاد بستری شوید. در هر دو صورت شما نیازمند کمک حرفه‌ای هستید، زیرا بدون دریافت کمک از متخصصین اعتیاد، به احتمال زیاد دچار عود شیشه خواهید شد. در این قسمت روش های مختلف ترک را بررسی می‌کنیم:

روش بوقلمون سرد برای ترک شیشه

نحوه ترک شیشه در خانه بدون دریافت کمک حرفه‌ای، عموما از رویکرد بوقلمون سرد پیروی می‌کند. در این رویکرد که شامل قطع ناگهانی مصرف شیشه است و علائم ترک بسیار ناخوشایند و شدید خواهد بود. اکثر افراد نمی‌توانند در مقابل این علائم مقاومت کنند. بسیاری افراد به همین دلیل به مصرف مجدد شیشه روی می‌آورند. (به خصوص اگر کمک حرفه‌ای دریافت نکنند.)

باید توجه داشته باشید که علت بروز عوارض ترک شدید و ناخوشایند، قطع یکباره شیشه و فرصت ندادن به بدن برای سازگاری با شرایط عدم حضور شیشه است.

برای ترک این ماده محرک در خانه لازم است خودتان اقداماتی را انجام دهید و در کنار آن از کمک حرفه‌ای بهره بگیرید. این کارها عبارتند از:

  • هیدراته ماندن (خوردن آب و مایعات کافی به دفع سموم کمک زیادی خواهد کرد و همچنین جلوی کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ که از علائم ترک شیشه هستند را می‌گیرد.)
  • ورزش منظم و مدیتیشن (به کاهش استرس و اضطراب ناشی از ترک شیشه کمک شایانی می‌کند.)
  • تغذیه مناسب برای ترک شیشه (خوردن غذای مناسب به قوی نگه داشتن بدن کمک خواهد کرد.)
  • دریافت پشتیبانی و حمایت از افراد امن (افراد امن به شما کمک می‌کنند تا در مقابل علائم ترک شیشه مقاومت کنید، البته این حمایت از نوع حمایت حرفه‌ای نیست و برای پیشبرد اصولی درمان نیاز به کمک روانشناس ترک اعتیاد دارید.)

بهترین روش ترک شیشه

سم زدایی شیشه به روش تدریجی

در بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران از روش سم زدایی تدریجی به منظور درمان اعتیاد جسمی استفاده می‌شود. این روش شامل کاهش تدریجی دوز شیشه است.

نحوه ترک شیشه در کلینیک طلوعی دوباره با این رویکرد آغاز می‌شود. در این رویکرد فرصت کافی به بدن برای سازگاری با شرایط عدم حضور شیشه داده می‌شود، از این رو شدت عوارض ترک، نسبت به رویکرد بوقلمون سرد، کمتر است.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان

ترک شیشه با نالتروکسان از به روزترین متدهای کاربردی برای درمان اعتیاد به این ماده است. در حقیقت در کلینیک ترک اعتیاد طلوع، متخصصین عموما از کاشت ایمپلنت نالتروکسان به منظور تنفر فرد از شیشه استفاده می‌کنند. کاشت ایمپلنت نالتروکسان را می‌توان جدیدترین روش ترک شیشه نامید. این دارو با مسدود کردن گیرنده های مواد افیونی نمی‌گذارد فرد از مصرف شیشه لذت ببرد و می‌تواند میل به شیشه را کاهش دهد. داروی نالتروکسان بصورت قرص، آمپول و ایمپلنت موجود است. باید بدانید که مزیت استفاده از رویکرد ایمپلنت نالتروکسان این است که دیگر نیاز نیست بطور روزانه و ماهانه نالتروکسان مصرف کنید و کاشت این نوع ایمپلنت نیاز روزانه و ماهانه شما برطرف می‌کند.

داروی ترک شیشه

توجه داشته باشید که دارویی برای درمان اعتیاد به شیشه وجود ندارد، اما داروهایی هستند که می‌توان از آن‌ها به منظور برطرف کردن علائم ترک استفاده کرد. به رویکرد استفاده از دارو در روند درمان اعتیاد به شیشه، دارو درمانی گفته می‌شود. دارو درمانی یکی از روش های ترک این ماده محرک است که باید از آن در کنار سایر روش ها استفاده شود تا درمان تضمینی حاصل گردد.

رفتار درمانی برای ترک شیشه

درمان رفتاری، موثرترین درمان برای اعتیاد به متامفتامین هستند که عبارتند از: درمان شناختی-رفتاری و مدیریت احتمالی. هر دوی این روش‌ های ترک شیشه  برای غلبه بر اعتیاد فرد بسیار کاربردی اند. درمان شناختی-رفتاری به فرد در مورد اعتیاد آموزش می دهد، پیشگیری از عود را فراهم می کند و سعی می کند افکار ناسازگار فرد را نسبت به مصرف مواد تغییر دهد. مدیریت احتمالی بر این تصور استوار است که اگر رفتاری با پیامدهای مثبت همراه باشد، احتمال تکرار آن بیشتر است.

بهترین روش ترک شیشه

برای ترک اعتیاد به شیشه، بهترین راه این است که به یک مرکز تخصصی ترک اعتیاد مراجعه کنید. این مراکز مجهز به تیم‌های حرفه‌ای و متخصصی هستند که به شما در مراحل مختلف ترک اعتیاد همراهی می‌کنند. از مشاوره فردی تا برنامه‌های درمانی گسترده، این مراکز ابزارهای لازم را برای مواجهه با چالش‌های این مسیر فراهم می‌کنند. در نهایت، به کلینیک ترک اعتیاد طلوع مراجعه کردن نه تنها یک قدم بلکه یک تصمیم برای تغییر زندگی است.

در این مرکز هدف درمان کامل و بدون برگشت اعتیاد است، از این رو از ترکیبی از روش های ترک شیشه استفاده می‌شود تا فرد بتواند از اعتیاد جسمی و روانی خود برای همیشه خلاص گردد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی روش های ترک شیشه پرداختیم. حالا می‌دانیم که بهترین روش ترک شیشه دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین اعتیاد است. اگر شما نیز می‌خواهید شیشه را بصورت اصولی ترک کنید، می‌توانید با کادر پزشکی مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید و از امکانات رفاهی و هتلینگ ما برخودار شوید. معطل نکنید، گوشی را بردارید و برای یک زندگی سالم و طبیعی آماده شوید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۶

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =