داروی ترک کمیکال
تاثیرات قارچ جادویی بر مغز انسان
30 بهمن 1402
داروی ترک آلپرازولام

رویکردهای مختلفی در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد “طلوع” به منظور درمان اعتیاد استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها کاربرد داروی ترک آلپرازولام است. در این مطلب قصد داریم تا به طور خاص در مورد رویکرد دارودرمانی در طی فرایند سم زدایی آلپرازولام و پس از آن صحبت کنیم، اگر دچار اعتیاد به آلپرازولام هستید، با ما همراه باشید.

داروی ترک آلپرازولام به چه منظوری استفاده می‌شود؟

زمانی که سم زدایی آلپرازولام از بدن آغاز می‌شود، بدن به شرایط جدید (قطع یکباره آلپرازولام و یا کاهش تدریجی دوز آلپرازولام) واکنش نشان خواهد داد. این واکنش به صورت علائم خاصی بروز می‌کند که می‌تواند ناخوشایند باشد. در حقیقت بروز علائمی که در اثر ترک آلپرازولام بروز می کند، به دلیل سازگار شدن بدن به حضور این دارو است. از این رو متخصصین در کلینیک ترک اعتیاد طلوع، برای کاهش شدت علائم ترک مذکور و بهبود آن‌ها، از داروی ترک آلپرازولام استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید که یک داروی خاص برای تمامی افرادی که در حال انجام سم زدایی آلپرازولام هستند، استفاده نمی‌شود. علت آن است که علائم ترک با توجه به موقعیت جسمانی و روانی افراد می‌تواند متفاوت باشد. یک فرد ممکن است تشنج را تجربه کند و دیگری افسردگی را. بنابراین با توجه به علائم بروز یافته از داروی ترک آلپرازولام متناسب با آن استفاده می‌شود.

به فرایند تجویز دارو برای بهبود عوارض ترک آلپرازولام نیز دارودرمانی گفته می‌شود.

علائم ترک آلپرازولام در مطلب مخصوص به آن عنوان شده است، اما بطور مختصر می‌توان گفت علائمی که در حین سم زدایی بدن از الپرازولام رخ می‌دهد عبارت است از: تحریک پذیری، لرز، تهوع و استفراغ، بی خوابی، توهم، تشنج و … که اگر با استفاده از داروی ترک آلپرازولام و روان درمانی مدیریت و کنترل نشوند، می‌توانند منجر به عود فرد نسبت به آلپرازولام گردند.

داروهای ترک آلپرازولام

داروی ترک آلپرازولام شامل چه داروهایی است؟

داروی ترک آلپرازولام عبارت است از:

• داروهای ضد تشنج

گاهی اوقات داروهای ضد تشنج به ویژه کاربامازپین (تگرتول) و پره گابالین (لیریکا) برای بهبود علائم ترک آلپرازولام بکار گرفته می‌شود.

• داروهای ضد افسردگی

باید توجه داشته باشید که اکثر داروهای ضد افسردگی هیچ مزیت ثابت شده ای در کمک به بهبودی فرد در حین سم زدایی آلپرازولام ندارند، اما برخی از داروهای ضد افسردگی مانند میرتازاپین و ترازودون برای کمک به خلق و خو و بی خوابی می‌توانند به عنوان داروی ترک آلپرازولام تجویز شوند.

• بوسپیرون

متخصصان اعتیاد، داروی اضطراب بوسپیرون را در حین سم زدایی زاناکس توصیه نمی کنند، زیرا هیچ فایده ای از خود نشان نداده است.

• فلومازنیل

فلومازنیل بلاک کننده بنزودیازپین، به طور کلی برای ترک اعتیاد آلپرازولام توصیه نمی‌شود. در مطالعات مورد بررسی قرار گرفته، نشان داده شده است که حتی می‌تواند علائم ترک مانند تشنج را بدتر کند.

در این مطلب بطور خاص در مورد داروی ترک آلپرازولام صحبت کردیم. حالا می‌دانیم که استفاده از رویکرد دارودرمانی به منظور مدیریت علائم ترک است تا از عود آلپرازولام جلوگیری شود. توجه داشته باشید که استفاده از داروی ترک آلپرازولام تنها جزیی از برنامه درمانی تنظیم شده توسط متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوع است. به منظور اثرگذاری صحیح و تضمینی لازم تا دارودرمانی در کنار روان درمانی انجام شود تا ترک اصولی آلپرازولام صورت گیرد.

اگر خواهان استفاده از روش های نوین در بهترین مرکز ترک آلپرازولام هستید، همین حالا می‌توانید با متخصصین مجرب کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع تماس گرفته و از خدمات ما برخوردار شوید. در این مرکز با ارائه امکانات رفاهی و هتلینگ و برخورداری از کادر پزشکی متخصص، اعتیاد شما با کمترین درد و خماری درمان خواهد کرد.