طب سوزنی و ترک شیشه
عوارض ترک زولپیدم
17 مهر 1402
عوارض ترک شیشه

ترک شیشه مانند هر ماده اعتیادآور دیگری، دارای عوارض ترک است. می‌پرسید عوارض ترک شیشه به چه معناست؟ در این مطلب قصد داریم تا بطور اختصاصی در مورد علائم ترک شیشه صحبت کنیم. اگر می‌خواهید برای درمان اعتیاد شیشه در مرکزی مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره اقدام کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

علائم ترک شیشه چیست؟

در طول سم زدایی شیشه از بدن، عوارض ترک شیشه ایجاد خواهد شد. علت بروز این علائم، آن است که بدن فرد در طول مصرف این ماده، به وجود شیشه عادت کرده و با آن سازگار شده است. زمانی که شما در طی فرایند سم زدایی به کاهش دوز مصرفی شیشه بپردازید یا مصرف آن را به یکباره قطع کنید، بدن به عدم حضور شیشه واکنش نشان داده و این واکنش را بصورت علائم ترک شیشه بروز می‌دهد.

ترک شیشه چه عوارضی دارد؟

ترک اعتیاد شیشه می‌تواند دارای علائم حاد و سندرم پس از ترک حاد باشد که در زیر به بررسی هر کدام خواهیم کرد:

عوارض ترک شیشه حاد

• تحریک پذیر بودن
  • نبود انرژی
  • اضطراب
  • لرز
  • اختلالات خواب
  • زیاد شدن وزن
  • خلق و خوی پایین
  • میل به شیشه
  • گوشه گیری
  • کم آبی بدن
  • آنهدونیا

یک سری علائم ترک شیشه هستند که بعد از علائم ترک حاد بروز می‌کنند و ما به آن‌ها علائم پس از ترک حاد شیشه می‌گوییم که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

علائم پس از ترک حاد شیشه

• بالا و پایین رفتن شدید خلق
  • آنهدونیا
  • میل به مواد مخدر
  • خستگی مفرط
  • میل به خوابیدن زیاد از حد
  • روانپریشی
  • بیشتر شدن اشتها

مقاومت در مقابل عوارض ترک شیشه، اراده محکم و مدیریت صحیح می‌خواهد. اراده محکم را خودتان باید ایجاد کنید، البته روانشناس ترک اعتیاد در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، اما مدیریت  و کنترل علائم ترک را می‌توانید به کادر پزشکی کلینیک طلوعی دوباره بسپارید تا خیالتان از بابت داشتن فرایندی ایمن و با حداقل درد و خماری راحت باشد.

در حقیقت برخلاف ترک الکل، عوارض ترک شیشه و هروئین کشنده نیستند، اما ناخوشایند و ناراحت کننده هستند! بهتر است برای راحتی و ایمنی بیشتر سم زدایی ترک اعتیاد را تحت نظارت کادر درمانی یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران انجام دهید.

ترک شیشه و علائم آن

ترک شیشه دارای علائم خلقی، رفتاری، فیزیکی و روانی خواهد بود که در زیر آن‌ها را بیان می‌کنیم:

علائم ترک شیشه(خلقی)

• پرخاشگری
  • بیقراری
  • اضطراب
  • افکار رقابتی
  • نوسانات خلقی شدید
  • توهم قدرت زیاد
  • وحشت

علائم ترک شیشه(رفتاری)

• افزایش حس جنسی(به دنبال آن رفتارهای پرخطر جنسی)
  • خشونت
  • مشکلات اقتصادی(پول قرض کردن یا دزدیدن پول)
  • مشکلات حقوقی
  • دور شدن از فعالیت‌های مورد علاقه و گرایش به فعالیت‌های ناامن
  • از دست دادن روابط اجتماعی

علائم ترک شیشه فیزیکی

• تغییر عملکرد مغز
  • دیر ترمیم شدن زخم
  • تپش قلب، حمله قلبی و سکته قلبی
  • بیماری های مربوط به کبد مثل سیروز کبدی
  • افزایش میل جنسی
  • بیخوابی
  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن
  • ضربه مغزی

علائم ترک شیشه(روانی)

• اختلالات حافظه
  • پارانویا
  • توهم
  • خشونت
  • سبک زندگی ناسالم
  • جدایی از واقعیات

با توجه به علائم ترک شیشه می‌توان متوجه شد که درمان اعتیاد به شیشه تحت نظارت حرفه‌ای باید صورت گیرد تا به کمک دارودرمانی و جلسات مشاوره بتوان فرایند درمانی ایمن را بوجود آورد.

راه های برطرف کردن عوارض ترک شیشه

عوارض ترک شیشه مذکور ممکن است شما را بابت فرایند سم زدایی نگران کند. باید بگوییم جای هیچ گونه نگرانی نیست. برای بهبود عوارض ترک شیشه، پزشک و روانپزشک حاضر در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، با روش های زیر به مدیریت و کنترل علائم ترک می‌پردازند.

دارودرمانی ترک شیشه

یک سری از داروها به کنترل علائم ترک شیشه کمک می‌کند. در حقیقت تجویز داروی ترک شیشه برای کنترل علائم رفتاری، جسمی و روانی با تشخیص روانپزشک و پزشک ترک اعتیاد صورت می‌گیرد. مناسب ترین داروی ترک شیشه نالتروکسان نام دارد این دارو با مسدود کردن گیرنده های مواد افیونی در مغز، به کاهش میل به شیشه کمک شایانی می‌کند. مرکر طلوعی دوباره می تواند با استفاده از روش نوین کاشت ایمپلنت نالتروکسان به شما کمک بسیاری برای ترک این ماده محرک کند.

روان درمانی ترک شیشه

روان درمانی فرایندی است که می‌توان در آن فرد را برای روبرویی با چالش های زندگی آماده کرد و همچنین با کمک روانشناس ترک اعتیاد به بهبود عوارض روانی ترک شیشه پرداخت. یکی از بهترین رویکردها در این زمینه درمان شناختی رفتاری است که در طی آن مهارت های مقابله ای منفی و زمان هایی که فرد به نوشیدن روی می‌آورد، شناسایی شده و مهارت های مقابله ای مثبت به فرد آموزش داده می‌شود.

مراجعه به مرکز طلوعی دوباره برای ترک شیشه

از عوارض مصرف شیشه خسته شده‌اید؟ می‌خواهید برای ترک آن اقدام کنید؟! کافیست یک برنامه جامع درمانی که منحصرا برای شما طراحی شده است را دریافت کرده و مطابق با آن عمل کنید. شما می‎توانید از دو روش ترک شیشه در خانه یا درمان بستری استفاده کنید. اگر اعتیادتان سنگین است، مسلما عوارض ترک شیشه شدیدتری را در پیش خواهید داشت. به همین منظور برای کنترل و نظارت ۲۴ ساعته بر علائم ترک شیشه، درمان بستری در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می‌تواند مناسب ترین راه برای ترک شیشه باشد. همین حالا با ما تماس بگیرید، ما در فرایند درمان اعتیاد ایمن با شما هستیم.