مدت زمان ترک کوکائین
ترک کوکائین چند روز طول میکشد؟
26 تیر 1402
دارو برای ترک کوکائین
داروهای ترک کوکائین
26 تیر 1402
نمایش همه
ترک خانگی کوکائین
۱٫۵
(۲)

یکی از باورهای اشتباه درباره ترک اعتیاد به کوکائین، ترک خانگی کوکائین است. از آنجایی که ترک کوکائین در خانه و به صورت خودسرانه و ناگهانی صورت می‌گیرد، بیمار مدتی پس از شروع ترک، دچار عوارض خطرناکی می‌شود، آن هم به دلیل عدم حضور یک پزشک متخصص در کنار بیمار و استفاده از روش‌های غیر اصولی برای درمان اوست.

فرآیند ترک مواد مخدر کوکائین، از شخصی به شخص دیگر کاملا متفاوت است. کسی که میزان مصرف کوکائین و مدت زمان مصرف او کوتاه‌تر از فرد دیگر است نمی‌تواند از همان متدها برای درمان خود استفاده کند. طبیعتا شرایط فیزیکی و نوع مصرف، در هر کسی نوع متفاوتی از درمان را می‌طلبد.

روش ترک کوکائین در خانه نمی‌تواند گزینه مناسبی مخصوصا برای کسانی که مدت زمان زیادی را در حال مصرف کوکائین بوده‌اند، باشد، زیرا هرچه میزان و مدت مصرف کوکائین در شما بیشتر باشد امکان بروز عوارض حادتر برایتان بیشتر خواهد بود.

یکی دیگر از موارد مهم در ترک خانگی کوکائین این است که، در کلینیک‌های ترک اعتیاد معتبر ممکن است برای ترک کوکائین از داروهایی استفاده شود که مصرف خودسرانه این داروها برای بدن شما بسیار مضر است و می‌تواند علائم ترک را در شما به عنوان بیمار تشدید کند. در ادامه به چند مورد از علائم ترک اشاره خواهیم کرد:

  • افسردگی
  • کاهش تمرکز و توجه
  • اختلال در خوابیدن
  • افزایش اشتها و پرخوری
  • خشم
  • احساس خستگی
  • احساس اضطراب و بی‌قراری

ترک کوکائین در خانه می‌تواند عوارضی مانند افسردگی و اضطراب حاد و حتی برخی مشکلات جسمی را برای فرد درپی داشته باشد. همانطور که گفته شد یکی از مضرات ترک کوکائین در خانه، بروز اختلالات شناختی از جمله افسردگی است. افسردگی می‌تواند باعث به وجود آمدن افکار خودکشی در بیمار شود و او را تا سر حد مرگ پیش ببرد. پس اگر می‌خواهید دوران ترک خود را به خوبی و با کم‌ترین عوارض ترک کوکائین طی کنید بهتر است تحت نظر متخصصان ترک اعتیاد اقدام به انجام آن نمایید.

ترک کوکائین در منزل

آیا ترک کوکائین در خانه امکان پذیر است؟

بهترین روش برای ترک کوکائین مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر است تا با استفاده از روش‌های نوین و با حضور پزشکان ترک اعتیاد به درمان اعتیاد به کوکائین شما و عزیزانتان کمک کنند. اما اگر تصمیم دارید دوران ترک کوکائین خود را در منزل سپری کنید بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید:

  • قبل از شروع ترک کوکائین، حتما با یک پزشک مشورت کنید.
  • تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب خود را داشته باشید. زیرا به واسطه اعتیاد به کوکائین بدن شما از وجود مواد معدنی و ویتامین‌ها دور بوده و نیاز به تامین این منابع تغذیه‌ای دارد.
  • حتما ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • برای تمام ساعت‌های روز خود برنامه‌ریزی کنید تا برای دوری از وسوسه استفاده از مواد مخدر تایم خالی نداشته باشید.
  • از محیط‌ها یا افرادی که باعث وسوسه و تمایل شما به سمت شروع مصرف کوکائین می‌شوند به شدت اجتناب نمایید.
  • هیچوقت یک ماده مخدر دیگر را جایگزین مواد مخدر مصرفی خود نکنید.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای انجام فرآیند ترک اعتیاد به کوکائین محسوب می‌شود، زیرا ابن مرکز با ارائه خدمات رفاهی خود و حضور پزشکان و روانشناسان حرفه‌ای خود می‌تواند با کم‌ترین علائم و عوارض ترک، دوران ترک را طی کند و جسم و روانی سالم را به شما مراجعان عزیز هدیه کند. همچنین با استفاده از روش‌های درمانی جدید و پیشرفته از بازگشت مجدد شما به سمت سومصرف کوکائین جلوگیری نماید. برای اطلاع از چگونگی روند درمان اعتیاد به کوکائین می‌تواند با مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره در تماس باشید. همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =