خماری کوکائین چگونه است
خماری کوکائین چگونه است
26 تیر 1402
ترک خانگی کوکائین
ترک کوکائین در خانه
26 تیر 1402
نمایش همه
مدت زمان ترک کوکائین
۵
(۱)

سوالی که ممکن است برای متقاضیان و داوطلبان ترک مواد مخدر کوکائین مطرح شود این است که ترک کوکائین چند روز طول میکشد؟ برای اطلاع از مدت زمان ترک کوکائین و شرح دوره ترک کوکائین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با همراه باشید.

مدت زمان ترک کوکائین

دوره ترک کوکائین در کلینیک ترک اعتیاد شبانه‌روزی طلوعی دوباره بین ۱ تا ۲ هفته زمان نیاز دارد. در صورتی که پزشک متخصص تشخیص دهد بیمار به دوره درمان بیشتری نیاز دارد در این صورت شاهد افزایش مدت زمان ترک کوکائین خواهیم بود. در طی این دو هفته یا بیشتر مراحل سم زدایی و روان درمانی به صورت توامان در کلینیک، برای بیمار انجام می‌شود. بعد از گذشت این دوران و ترخیص، بیمار تحت پیگیری پزشکان و روانپزشکان مرکز قرار گرفته و درمان به همین صورت تا بهبودی کامل بیمار ادامه خواهد داشت.

روش ترک کوکائین، متنوع است. اگر بخواهیم جزیی‌تر به این مسئله نگاه کنیم باید بگوییم مرحله سم زدایی بدن بیمار از مواد که به صورت سم زدایی تدریجی خواهد بود می‌تواند هم به صورت بستری انجام شود و هم به صورت سرپایی.

منظور از درمان به صورت بستری، همانطور که از نام آن پیدا است به معنای حضور ۲۴ ساعته بیمار در مرکز ترک اعتیاد است. در طول دوران سم زدایی و روان درمانی بیمار، تحت نظارت و مراقبت کامل کادر درمان قرار می‌گیرد. رژیم غذایی خاص خود را استفاده می‌کند و به طور مرتب با روانشناسان و روانپزشکان مرکز در ارتباط است.

اما در روش درمان سرپایی، بیمار به دلایل مختلف مانند شرایط شغلی یا تشخیص پزشک مبنی بر عدم نیاز به حضور شبانه‌روزی در کلینیک ترک اعتیاد، درمان خود را در ساعات مختلفی از روز به تشخیص پزشک انجام می‌دهد و باقی ساعات روز را در محیط زندگی و شغلی خود سپری می‌کند.

مدت زمان ترک مواد مخدر کوکائین به عوامل مختلفی بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. از جمله این عوامل می‌توان به مدت و میزان مصرف کوکائین در فرد، حمایت عاطفی خانواده و نزدیکان بیمار، فرهنگ و جامعه اشاره کرد. این عوامل می‌توانند بر مدت زمان ترک کوکائین تاثیر‌گذار باشند.

ترک کوکائین چقدر طول می‌کشد

مزایای ترک کوکائین

با ترک درست و اصولی در کلینیک‌های معتبر ترک اعتیاد، فرد می‌تواند حالات خوشایندی را در زندگی خود تجربه کند. این موارد جزو مزایای ترک کوکائین به حساب می‌آیند که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

  • حل شدن تعارضات روانی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش سطح انگیزه
  • در امان ماندن از بیماری‌های خطرناک عفونی مانند ایدز و هپاتیت
  • بهبود توانایی‌های شناختی مانند تقویت حافظه و تمرکز
  • حل مشکلات خواب
  • بهبود وضعیت اجتماعی

نکات مهم در ترک کوکائین

برخی مسائل می‌توانند به بیمار در ترک آسان تر کوکائین کمک کنند. از جمله:

  • تغذیه مناسب
  • ورزش کردن
  • حمایت عاطفی خانواده
  • شرکت در جلسات روان درمانی و مشاوره

فراموش نکنید پزشکان و روانپزشکان ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره حتی پس از ترخیص بیمار نیز از طرق مختلف وضعیت بیماران خود را پیگیری می‌نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش‌های ترک مواد مخدر کوکائین و مدت زمان ترک کوکائین بهتر است با مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس حاصل نمایید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دو =