بهترین مرکز نگهداری اعتیاد دولتی و خصوصی
عوارض ترک الکل
30 خرداد 1402
عوارض کوکائین چیست؟

عوارض کوکائین چیست؟ این سوالی است که دغدغه بسیاری از افراد درگیر مصرف کوکائین است. از آنجایی که مواد مخدر خاصیت اعتیاد آوری زیادی دارند و ترک هر ماده مخدری می تواند همراه با عوارض دردناکی باشد، ترک کوکائین نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر ترک کوکائین به صورت ناگهانی و خودسرانه باشد علائم و نشانه های ترک کوکائین خود را با شدت بیشتری نشان می دهند طوری که ممکن است جان فرد را به خطر بیندازند.

عوارض کوکائین چیست؟

کوکائین چیست؟

در ابتدا بهتر است با ماده مخدر کوکائین Cocaine بیشتر آشنا شویم. کوکائین از برگ گیاهی به نام کوکا به دست می آید که مهد تولد آن آمریکای جنوبی است. در ابتدا از این ماده در جهت درمان انواع بیماری ها استفاده می شد اما بعد از مدتی به دلیل ایجاد برخی عوارض در مصرف کنندگان و بروز اعتیاد، ایالات متحده مصرف آن را ممنوع اعلام کرد. کوکائین با نام های سنگ، راک، کک، برف و … شناخته می شود. مصرف کنندگان، کوکائین را به سه صورت تزریقی، تدخینی و اسنیف مورد استفاده قرار می دهند.

تاثیر کوکائین روی مغز

مصرف کوکائین باعث اثرگذاری و افزایش دوپامین در سلول های عصبی مغز شده و سطح هوشیاری و انرژی را در مصرف کننده تا حد زیادی بالا می برد و با منقبض کردن رگ ها باعث نرسیدن اکسیژن به تمام بافت های مغز می شود و باعث بروز عوارضی در مصرف کننده می شود.

عوارض مصرف کوکائین

پس از مصرف کوکائین فرد با علائم و نشانه هایی مواجه می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

• احساس شادی بیش از حد
  • کاهش اشتها
  • بروز حالاتی از پارانویا
  • پرخاشگری
  • حساس شدن نسبت به لمس، نور و صدا
  • مشکلات قلبی و مغزی
  • بروز مشکلات تنفسی
  • در صورت بلع کوکائین، بروز مشکلات گوارشی
  • در صورت تزریق، بروز بیماری های عفونی
  • خونریزی از بینی
  • از دست دادن بویایی

حال که با عوارض مصرف کوکائین تا حدودی آشنا شدید بهتر است راه های ترک مصرف کوکائین را نیز بدانید تا هر چه سریع تر نسبت به ترک آن اقدام نمایید.

عوارض مصرف کوکائین

عوارض ترک کوکائین

حال این سوال ایجاد می شود که ترک کوکائین چه عوارضی دارد؟ باید بگوییم علائم رایج ترک کوکائین تقریبا شامل مواردی می شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

• خشم
  • احساس خستگی
  • اختلال در خواب
  • افزایش اشتها
  • اضطراب و بی قراری
  • کاهش تمرکز

درمان علائم ترک کوکائین

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم علائم ترک کوکائین معمولا خود را به صورت روانی نشان می دهند به همین دلیل برای درمان علائم ترک کوکائین بهترین راه مراجعه به پزشک ترک اعتیاد است. کلینیک های ترک اعتیاد معتبری که دارای پزشکان حاذق و روانشناسان حرفه ای هستند می توانند بهترین گزینه برای شما عزیزان باشند تا روند درمانی بهتری را پشت سر بگذارید. کلینیک ترک اعتیاد و روانشناسی طلوعی دوباره یکی از بهترین و مجهزترین کلینیک های ترک اعتیاد در تهران است که با وجود کادر درمان با تجربه و امکانات رفاهی کامل و استفاده از متد پیشرفته برای درمان اعتیاد به کوکائین در خدمت شما همراهان محترم می باشد.

ترک کوکائین در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با سم زدایی تدریجی آغاز می شود. با تشخیص پزشک، بیمار می تواند حتی بدون بستری شدن و به صورت سرپایی نیز مرحله سم زدایی را طی کند که این عامل به میزان اعتیاد فرد بستگی زیادی دارد. در ادامه روند درمان، بیمار باید در جلسات روان درمانی شرکت کند تا اثرات ترک کوکائین که به صورت روانی ظاهر شده اند، مورد مداوا قرار گیرند.

درمان علائم ترک کوکائین

علائم ترک کوکائین چه مدت طول خواهد کشید؟

علائم ترک کوکائین از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است اما علائم شدید ترک کوکائین می توانند تا ۴ روز در بیمار باقی بمانند و سپس رفته رفته رو به کاهش بگذارند. طی ۱ الی ۲ هفته نیز درمان تدریجی بیمار، با توجه به میزان و مدت مصرف و همچنین شرایط فیزیکی او به طول می انجامد.

و در پایان

در این مطلب عوارض کوکائین چیست را با هم بررسی کرده ایم. یکی از باورهای اشتباه درباره ترک کوکائین، ترک آن در خارج از کلینیک است که جز آسیب رساندن به بیمار و تشدید عوارض ترک کوکائین نتیجه دیگری برای وی در پی نخواهد داشت زیرا اگر درمان جسمی را در نظر نگیریم فرد با روان آشفته خود نمی تواند زندگی عادی خود را در پیش بگیرد و این وضعیت برای بیمار و اطرافیان او آزاردهنده خواهد بود.

ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره بهترین روش های ترک اعتیاد به کوکائین را برای شما مراجعان عزیز به کار می بریم تا با کمترین عوارض ترک کوکائین مواجه شوید و با سلامت کامل جسمی و روانی به زندگی بازگردید.