آیا ترک الکل باعث لاغری می شود؟
آیا ترک الکل باعث لاغری می شود؟
25 تیر 1402
خماری کوکائین چگونه است
خماری کوکائین چگونه است
25 تیر 1402
نمایش همه
روش ترک کوکائین
۰
(۰)

ماده اصلی تشکیل‌دهنده کوکائین، برگ گیاهی به نام کوکا است که اولین بار در آمریکای جنوبی کشف و مورد استفاده قرار گرفت. از کوکائین ابتدا در صنعت درمان و پزشکی استفاده می‌شد اما محققان با انجام تحقیقات فراوان متوجه آسیب‌هایی که مصرف کوکائین به افراد وارد می‌سازد، شدند و مصرف آن را غیرقانونی اعلام نمودند. با مصرف کوکائین سطح انرژی و هوشیاری فرد به دلیل افزایش ترشح دوپامین، بالا می‌رود و باعث بروز عوارضی در مصرف‌کننده می‌‎شود. در ادامه با مراحل ترک کوکائین و بهترین روش‌ ترک کوکائین و مراحل ترک آنبیشتر آشنا خواهیم شد.

نحوه ترک کوکائین

بهترین روش ترک کوکائین مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد به کوکائین است که می‌تواند مراحل درمان اعتیاد را به درست‌ترین و اصولی‌ترین شکل ممکن و با استفاده از جدیدترین روش‌ها طی کند. کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با داشتن بهترین و با تجربه‌ترین پزشکان و روانپزشکان دارای کارنامه درخشانی در زمینه ترک اعتیاد کوکائین می‌باشد.

مراحل ترک کوکائین

بیمار با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره و انجام مراحل بستری، مورد آزمایشات مختلفی قرار می‌گیرد تا وضعیت جسمانی و روانی وی برای کادر درمان مشخص گردد. در مرحله بعد و با تشخیص پزشک یکی از انواع سم زدایی برای بیمار در نظر گرفته می‌شود. منظور از سم زدایی، پاکسازی بدن بیمار از هر نوع از سموم و مواد مخدر است.

پزشک با توجه به مدت زمان مصرف کوکائین، میزان مصرف و شرایط جسمانی بیمار یکی از انواع سم زدایی تدریجی، سریع یا فوق سریع را انتخاب می‌کند. در همین راستا و با توجه به تاثیر بالای کوکائین بر وضعیت روانی فرد، مرحله روان درمانی به صورت همزمان با سم زدایی و درمان جسمی بیمار آغاز می‌شود.

بیمار موظف است در تمام جلسات فردی، گروهی یا خانوادگی که از طرف کلینیک ترک اعتیاد برای او در نظر گرفته شده است شرکت نماید و برای کسب بهبودی و در جهت تسریع درمان، تلاش کند.

بهترین روش ترک کوکائین را می‌توان در دو دسته‌بندی دیگری نیز قرار داد. ترک ماده مخدر کوکائین به صورت بستری و ترک کوکائین به صورت سرپایی.

در روش ترک کوکائین به صورت بستری، بیمار باید به صورت ۲۴ ساعته تحت مراقبت کادر درمان قرار داشته باشد و تا اتمام مراحل ترک کوکائین یعنی سم زدایی و روان درمانی در مرکز حضور داشته باشد. از این روش ترک، برای بیمارانی که مصرف کوکائین زیادی را در مدت زمان طولانی‌تری داشته‌اند استفاده می‌شود.

اما در روش ترک سرپایی کوکائین، نیازی به حضور شبانه روزی در کلینیک ترک اعتیاد نیست و بیمار موظف است به طور منظم در جلسات سم زدایی و همچنین جلسات فردی یا گروهی روان درمانی شرکت کند. معمولا از این روش برای بیمارانی که میزان مصرف و مدت زمان مصرف کوکائین آن‌ها کم بوده است استفاده می‌شود.

مراحل ترک کوکائین

راههای ترک کوکائین

پس از مراجعه به پزشک ترک اعتیاد و شروع مراحل ترک کوکائین در کلینیک ترک اعتیاد، نحوه ترک کوکائین به این صورت می‌تواند باشد که فرد تصمیم می‌گیرد زندگی سالم خود را شروع کند. از آنجایی که بر اثر مصرف کوکائین، اختلالاتی در سلول‌ها و بافت مغز به وجود آمده است باید برای رفع این مشکلات ایجاد شده به جسم خود زمان دهید تا بهبودی خود را هرچه سریع‌تر کسب نماید.

برای شروع زندگی سالم باید چند مورد اصلی را در روتین زندگی خود قرار دهید. از جمله:

  • به موقع از خواب بیدار شوید و به موقع و سر یک ساعت مشخص به رختخواب بروید.
  • رژیم غذایی مناسب و اصولی از دیگر روش‌های سالم برای ترک ماده مخدر کوکائین می‌باشد.
  • حتما ورزش کردن را در روتین روزانه خود جای دهید.
  • شرکت در جلسات مشاوره و انگیزشی، شرکت در کلاس‌هایی مثل یوگا نیز می‌تواند روند ترک کوکائین را برای بیمار آسان سازد.

لازم به ذکر است تمام موارد گفته شده باید تحت نظر پزشک متخصص اعتیاد صورت گیرد و از ترک ماده کوکائین به صورت خودسرانه پرهیز نمایید تا از عوارض ترک کوکائین در امان باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند درمان و ترک اعتیاد به کوکائین و آشنایی بیشتر با مراحل ترک کوکائین بهتر است با مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره در ارتباط باشید. همکاران ما در این مرکز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاه ها بسته شده است