کلینیک ترک اعتیاد
مصرف کوکائین و پوسیدگی دندان
11 مرداد 1400
علائم اعتیاد به تریاک
علائم اعتیاد به تریاک
11 مرداد 1400
نمایش همه
مصرف کوکائین و اختلال نعوظ

مصرف کوکائین و اختلال نعوظ

۳٫۳
(۸)

سوء مصرف کوکائین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد و در این مقاله به بررسی مصرف کوکائین و اختلال نعوظ خواهیم پرداخت. برخی از افراد برای افزایش لذت در هنگام رابطه جنسی کوکائین مصرف می کنند، اما مصرف طولانی مدت آن ممکن است باعث آسیب دائمی شود. بله، مصرف طولانی مدت کوکائین باعث اختلال نعوظ (ED) به عنوان یکی از عوارض جانبی مصرف آن می باشد.

کوکائین با منقبض یا تنگ کردن عروق باعث اختلال نعوظ (ED) می شود. انقباض عروق زمانی رخ می دهد که رگ های خونی (عروق یا رگها) سفت می شوند. به دلایل مختلفی، بدن به طور طبیعی و خودکار این کار را انجام می دهد. به عنوان مثال، اگر احساس سرما کنید، ممکن است مویرگ های دست و پاهایتان منقبض شوند تا بتوانید گرما را ذخیره کنید. به مرور زمان، میزان اکسیژن و مواد مغذی دریافتی بافتهای آلت تناسلی مرد کاهش می یابد، زیرا سلول ها قادر به دریافت خون به میزان کافی نیستند.

ترک کوکائین، یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد که کلیه برنامه در این کلینیک تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران امکان روان درمانی در کنار درمان جسمانی را می دهد.

کلینیک طلوعی دوباره بهترین مرکز ترک کوکائین با کمک پزشکان متخصص در طول درمان کنار شماست.

شماره تماس: ۰۲۱۵۸۲۲۵

اثرات کوتاه مدت کوکائین بر اختلال نعوظ (ED)

کوکائین، با افزایش میزان انتقال دهنده های عصبی در سلول های مختلف بدن عمل می کند. انتقال دهنده های عصبی، آن دسته از مواد شیمیایی هستند که سلول های مغز (نورون ها) از آنها برای ارسال پیام به یکدیگر استفاده می کنند. زمانی که کوکائین وارد جریان خون می شود، میزان دوپامین، اپی نفرین و نوراپی نفرین افزایش می یابد. دوپامین انتقال دهنده عصبی است که بیشترین احساس لذت را ایجاد می کند و همچنین در ایجاد لذت جنسی نیز نقش مهمی را ایفا می کند.

هنگامی که فردی برای اولین بار کوکائین مصرف می کند، در ابتدا اثرات مثبت جنسی را تجربه می کند. افرادی که محرک هایی مانند کوکائین مصرف می کنند اثرات زیر را گزارش می کنند:

احساس کنترل بیشتر در طول رابطه جنسی

افزایش کیفیت لذت در رابطه جنسی

افزایش مدت زمان رابطه جنسی

ارگاسم لذت بخش تر

تجربه اثرات مثبت در رابطه جنسی باعث می شود که برخی افراد برای تکمیل تجارب جنسی خود به مصرف کوکائین ادامه می دهند. اثرات مثبت به دلیل ترشح دوپامین بیشتر در هنگام مصرف کوکائین، اتفاق می افتد. اثرات مثبت کوکائین به مرور زمان کاهش می یابد و با ایجاد تحمل نسبت به کوکائین، اثرات جانبی مثبت جنسی نیز کاهش خواهد یافت.

اثرات کوتاه مدت کوکائین بر اختلال نعوظ

حتما مطالعه کنید: سم زدایی مواد مخدر از بدن چگونه توسط پزشک ترک اعتیاد انجام می شود؟ 

اثرات طولانی مدت مصرف کوکائین بر اختلال نعوظ

با گذشت زمان، فرد باید برای اینکه بتواند به اثرات لذت بخشی که قبلا تجربه  کرده است برسد، باید مصرف کوکائین خود را افزایش دهد. مصرف طولانی مدت کوکائین ممکن است باعث تجربه عوارض جنسی زیر شود:

از دست دادن احساس کنترل در طول رابطه جنسی

کاهش جریان خون به آلت تناسلی مرد

کاهش احساس در طول رابطه جنسی

کاهش شهوت یا میل جنسی

انزال زودرس

آسیب های ناشی از مصرف کوکائین، به تدریج روی می دهد و به سختی قابل تشخیص است. مصرف کوکائین به مرور زمان به دلیل اینکه عروق و رگهای خونی را منقبض می کند، باعث اختلال نعوظ می شود. کوکائین باعث سفت شدن رگ های خونی بدن شده و در نتیجه خون و اکسیژن کمتری به سلول های مختلف بدن می رساند.

نعوظ سالم، به توانایی رگ های خونی آلت تناسلی مرد، برای دریافت آرامش بستگی دارد. در هنگام نعوظ، بافت نرم آلت تناسلی مرد پر از خون می شود. کوکائین با سفت کردن و انقباض رگ های خونی، از دریافت این آرامش جلوگیری می کند. مصرف کوکائین علاوه بر ممانعت از جریان خون در آلت تناسلی مرد، توانایی مغز در پاسخ به تحریکات جنسی را نیز کاهش می دهد.

هر چه ترشح دوپامین در طولانی مدت افزایش یابد، باعث می شود که سلولهای عصبی نسبت به تحریکات جنسی واکنش کمتری نشان دهند. بنابراین تحریک جنسی در فرد، به همان اندازه که قبل از مصرف کوکائین تجربه میکرد، ایجاد نخواهد شد.

حتما مطالعه کنید: روانپزشک ترک اعتیاد چگونه به کنار گذاشتن مصرف کوکائین کمک می کند؟ 

اثرات طولانی مدت مصرف کوکائین بر اختلال نعوظ

آیا می توان اثرات جانبی جنسی ناشی از مصرف کوکائین را تغییر داد؟

به نظر می رسد آسیب های ناشی از سوء مصرف کوکائین و سایر مواد مخدر دائمی است.

مطالعاتی اخیرا بر روی ۹۰۵ مرد انجام شده است و اثرات طولانی مدت سوء مصرف مواد مخدر بر عملکرد رابطه جنسی آنها مورد بررسی قرار گرفته است. افرادی که به مواد مخدر اعتیاد داشتند، شامل ۵۴۹ مرد بودند و ۳۵۶ نفر دیگر در گروه کنترل قرار گرفتند. مردان گروه کنترل، مواد مخدر مصرف نکرده بودند و محققان عملکرد جنسی آنها را نسبت به مردان مصرف کننده مواد مخدر مورد مقایسه قرار دادند.

مردانی که اعتیاد به مواد داشتند، اختلال در عملکرد جنسی را تجربه کرده بودند که حتی پس از قطع مصرف ماده مخدر نیز ادامه داشت. هنگامی که محققان، مردان را دو هفته پس از اجتناب از مصرف مواد مخدر مورد بررسی قرار دادند (مصرف ماده مخدر را به طور کامل قطع کردند)، عملکرد جنسی آنها کاهش یافته بود. این افراد پس از یک سال دوباره مورد بررسی قرار گرفتند و هنوز هم عملکرد جنسی ضعیف تری نسبت به گروه کنترل داشتند.

سخن پایانی

در صورت طولانی شدن مصرف مواد مخدر یا کوکائین، عوارض جانبی جنسی داٸمی ایجاد خواهد شد. بهترین روش برای جلوگیری از آسیب دائمی جنسی، ترک کوکائین است. اگر شما و یا یکی از عزیزانتان برای سوء مصرف مواد مخدر به درمان نیاز دارید، مشاورین، تیم روانشناسی و روانپزشک متخصص ترک اعتیاد مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی تهران، همراه و یاور شما عزیزان در طی برنامه درمان می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۸

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =