تاثیر الکل بر روده
تاثیر الکل بر روده
27 مرداد 1400
کلینیک ترک اعتیاد
ابتلا به اعتیاد در افراد بی خانمان
27 مرداد 1400
نمایش همه
تفاوت هروئین با کوکائین
۳٫۹
(۸)

اگرچه هروئین و کوکائین با هم فرق دارند، اما هر دو اعتیادآور هستند. افراد معمولا سوالات زیادی در مورد مواد مخدر دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود. بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند آیا مواد مخدر مختلف اثرات مشابه دارند؟ به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است این سوال را بپرسند که آیا هروئین و کوکائین یکی هستند؟ که در این مقاله به بررسی تفاوت هروئین با کوکائین خواهیم پرداخت.

برای دریافت خدمات ترک هروئین وارد صفحه مرکز ترک هروئین شوید

همچنین در این مقاله علاوه بر بررسی تفاوت هروئین با کوکائین مروری بر شباهت‌ها و تفاوت‌هایی که هروئین با سایر مواد مخدر رایجی که مورد سوء مصرف قرار می‌گیرند، خواهیم داشت.

آیا هروئین و کوکائین یک ماده مخدر مشابه هستند؟

هنگام بررسی این موضوع که آیا هروئین و کوکائین یک ماده مخدر مشابه هستند، باید یک شباهت بین این دو ماده وجود داشته باشد و آن این است که اگرچه هروئین و کوکائین یکی نیستند، اما هر دو بسیار اعتیاد آور هستند.

برای دریافت خدمات ترک کوکائین وارد صفحه مرکز ترک کوکائین شوید

یکی دیگر از شباهت‌های این دو ماده این است که هر دوی این مواد هنگام اتصال به گیرنده‌های مواد افیونی در مغز، دوپامین آزاد می‌کنند. اگرچه این شباهت، اصلی‌ترین رابطه بین این دو مخدر است، اما تفاوت‌های زیادی بین این دو ماده وجود دارد. یکی از تفاوت‌های اصلی این دو ماده این است که کوکائین اغلب از طریق ایجاد اختلال در الکتروفیزیولوژی قلب باعث مرگ در مصرف‌کنندگان می‌شود. اما در هروئین، مرگ افراد معمولاً ناشی از کاهش فعالیت سیستم تنفسی است.

در صورت اوردوز با کوکائین پادزهری برای آن وجود ندارد، اما هروئین پادزهر دارد. همچنین، یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این دو ماده آن است که هروئین کاهنده فعالیت سیستم عصبی ولی کوکائین یک ماده محرک است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

آیا هروئین و کراک یکی هستند؟

کراک، یا کوکائین کراک، فرم کریستالی کوکائین است، نه فرم پودری آن.

این کوکائین خالص را می‌توان از طریق کشیدن سیگار مصرف کرد و یک سرخوشی کوتاه اما شدید، ایجاد خواهد کرد. همچنین به عنوان اعتیادآورترین نوع کوکائین به شمار می‌رود.

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

بنابراین، آیا هروئین و کراک یکی هستند؟

هروئین و کراک یکی نیستند. این تفاوت‌ها همان تفاوت‌هایی است که بین هروئین و کوکائین وجود دارد، از جمله این که هروئین کاهنده فعالیت سیستم عصبی است و کراک یک نوع محرک و یا تحریک کننده است.

آیا هروئین و کراک یکی هستند؟

آیا هروئین و مرفین یکی هستند؟

خیر، هروئین و مرفین دو ماده مختلف هستند. هروئین (با نام شیمیایی دی‌آستیل‌مورفین) در واقع یک مشتق از مرفین است، اما این دو ماده از نظر شیمیایی و اثرات فیزیولوژیکی متفاوتی دارند.

مرفین یک ماده مخدر طبیعی است که از گیاهان چوبک تره‌علفی (Opium Poppy) به‌دست می‌آید. این ماده به عنوان یک مسکن قوی و درمانی برای کاهش درد استفاده می‌شود. مرفین به صورت خام یا تبدیل شده به مشتقات دیگری مانند مورفین، کدئین و هیدروکدون تولید می‌شود.

حتما مطالعه کنید: مرفین 

هروئین (با نام شیمیایی دی‌آستیل‌مورفین) از مرفین تولید می‌شود. فرآیند دی‌آستیلاسیون مرفین به وسیله شیمیایی‌ها منجر به تولید هروئین می‌شود. هروئین به عنوان یک ماده مخدر قوی و بسیار اعتیادآور شناخته می‌شود. از لحاظ شیمیایی، تفاوت اصلی بین مرفین و هروئین در این است که هروئین دی‌آستیل‌مورفین است و دارای تغییرات شیمیایی اضافی است که آن را به ماده بسیار قوی‌تری تبدیل می‌کند که به سرعت و به شدت اعتیادآور است.

در نتیجه، هروئین و مرفین از نظر شیمیایی و تأثیرات آن‌ها متفاوت هستند، و هروئین به دلیل خطرات بیشتری که دارد، در بسیاری از کشورها ممنوع و غیرقانونی است.

برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی ترک اعتیاد وارد صفحه پزشک ترک اعتیاد شوید

همچنین بسیار مهم است که هنگام پاسخگویی به سوالاتی مانند “آیا هروئین و مرفین یک نوع ماده مخدر هستند؟” و “آیا هروئین و مرفین یکی هستند؟” از این واقعیت آگاهی داشته باشیم که هر دوی این مواد، هنگامی که به گیرنده‌های افیونی موجود در مغز متصل می‌شوند، ماده شیمیایی دوپامین را آزاد می‌کنند.

آیا هروئین و اکسی کانتین یکی هستند؟

هروئین و اکسی کانتین (Oxycodone) دو ماده مختلف هستند، اما هر دو به عنوان مسکن‌ها برای کاهش درد استفاده می‌شوند. این دو ماده از نظر شیمیایی و تأثیرات فیزیولوژیکی متفاوتی دارند.

حتما مطالعه کنید: سم زدایی ترک اعتیاد

با مصرف هروئین افراد پیامدهای مشابهی را تجربه خواهند کرد. با این وجود، برخلاف هروئین که از مرفین (عصاره گیاه خشخاش) گرفته می‌شود، مسکن‌های مخدر تجویز شده توسط پزشک مانند اکسی کانتین، حداقل به طور جزئی در آزمایشگاه از مشتقات کوکنار و یا خشخاش نیمه صنعتی و یا ترکیبی ساخته می‌شود. همانطور که در بالا ذکر شد، اکسی کانتین از طریق نسخه پزشک در دسترس است، اما داٸما مورد سوء مصرف قرار می‌گیرد. هروئین، در ایالات متحده هیچ گونه مصرف پزشکی ندارد.

بنابراین، آیا هروئین و اکسی کانتین یکی هستند؟

از برخی جهات، از لحاظ تاثیر بر مغز عملکرد یکسانی دارند، اما هروئین تحت هر شرایطی غیرقانونی است و همچنین دارای گیرایی بالاتری است.

آیا هروئین و کراک یکی هستند؟

آیا هروئین و اکسی کدون یکی هستند؟

سوال رایج دیگری که باید پاسخ داده شود این است: “آیا هروئین و اکسی کدون یکی هستند؟”

خیر، هروئین و کدئین (Codeine) دو ماده مختلف هستند. این دو ماده از نظر شیمیایی و تأثیرات فیزیولوژیکی متفاوتی دارند.

کدئین یک ماده مخدر طبیعی است که از گیاهان تره‌علفی (Opium Poppy) به‌دست می‌آید. این ماده به عنوان یک مسکن ملایم و ضدسرفه مورد استفاده پزشکانی برای کاهش درد و سرفه استفاده می‌شود. کدئین کمتر اعتیادآور از هروئین و مرفین است و به عنوان یک داروی تجویزی در ترکیب با دیگر مواد معمولاً تجویز می‌شود.

هروئین (با نام شیمیایی دی‌آستیل‌مورفین) از مرفین تولید می‌شود و به عنوان یک ماده مخدر بسیار قوی و اعتیادآور شناخته می‌شود. هروئین به صورت غیرقانونی در بسیاری از کشورها تولید و ترافیک می‌شود و استفاده از آن به شدت خطرناک است.

بنابراین، هروئین و کدئین از لحاظ شیمیایی و تأثیرات آن‌ها متفاوت هستند و در مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. هروئین به عنوان یک ماده مخدر قوی و غیرقانونی شناخته می‌شود، در حالی که کدئین به عنوان یک مسکن ملایم و تجویزی در صنعت پزشکی استفاده می‌شود.

سخن پایانی

سوء مصرف هروئین و کوکائین، هر دو عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداختیم. نکته ای که باید نسبت به آن اطلاع داشته باشید این است که ترک هروئین و ترک کوکائین از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین مرکز ترک کوکائین تهران می باشد که کلیه برنامه درمان در این مرکز تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۹ / ۵٫ شمارش آرا: ۸

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =