عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

تخریب سلول های مغز بر اثر مصرف ماری جوانا
تخریب سلول های مغز بر اثر مصرف ماری جوانا
11 خرداد 1400
تاثیر مصرف الکل بر دیابت
تاثیر الکل بر دیابت
11 خرداد 1400
نمایش همه
مصرف همزمان کوکائین و الکل

مصرف همزمان کوکائین و الکل

۳٫۳
(۴)

سوء مصرف کوکائین و الکل هرکدام به تنهایی عوارض جسمانی و روانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که می تواند خطرات جبران ناپذیری بر مصرف کننده داشته باشد اما در صورت مصرف آنها بصورت ترکیبی، معجون خطرناکی از تناقض ایجاد خواهد شد چرا که الکل یک داروی مهار کننده و کاهش دهنده فعالیت های عصبی است و کوکائین، یک ماده محرک، برای تاثیرگذاری روی بدن، با یکدیگر در رقابت هستند که در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل خواهیم پرداخت.

سوء مصرف الکل و کوکائین، هر دو باعث ایجاد تغییراتی در رفتار، خلق و خو و طرز فکر مصرف کننده خواهند شد. همانطور که پیش تر گفتیم، وقتی که الکل و کوکائین بصورت ترکیبی مصرف شوند، معجون خطرناکی را تشکیل خواهند داد، زیرا الکل (داروی کاهنده فعالیت عصبی) و کوکائین (یک ماده محرک) برای تاثیرگذاری خود بر بدن با یکدیگر رقابت می کنند.

سوء مصرف این مواد ممکن است وضعیت روحی نامشخصی را ایجاد کنند که حتی ممکن است به دلیل اوردوز یا مسمومیت با الکل، منجر به مرگ مصرف کننده شود. الکل و کوکائین هرگز نباید بطور همزمان و با هم مصرف شوند، چرا که عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد.

عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

عوارض مصرف همزمان الکل و کوکائین

از آنجا که الکل یک داروی کاهش دهنده فعالیت عصبی است، تفاوت بسیاری با کوکائین که یک محرک است دارد و وقتی این دو با هم ترکیب شوند، واکنش های متناقضی در بدن ایجاد خواهند کرد که ممکن است مهلک و کشنده باشند. مصرف همزمان این مواد عوارض جانبی بلند مدت و کوتاه مدتی برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

مشکلات تنفسی

افزایش ضربان قلب

اختلال شناختی

افزایش فشار خون

ناتوانی در هماهنگی و عملکرد حرکتی

سکته مغزی (مرگ عروق خونی و بافت خون)

آنوریسم (گشادی رگها)

آسیب مغزی

تپش قلب

سکته

کما

مرگ

 

حتما مطالعه کنید:  ترک کوکائین

 

عوارض مصرف همزمان کوکائین و الکل

خطرات ناشی از مصرف ترکیبی کوکائین و الکل

زمانی که کوکائین و الکل در کبد متابولیزه می شوند، ماده ای به نام کوکا اتیلن تولید خواهد شد که به طور موقتی باعث افزایش گیرایی هر دو مواد می شود. این تراکم بسیار خطرناک است، زیرا باعث افزایش فشار خون شده و ممکن است منجر به رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز به همراه آسیب کبدی طولانی مدت و احتمال مرگ ناگهانی شود. بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه براون صورت گرفته است، مصرف همزمان الکل و کوکائین نیز با افزایش خودکشی ارتباط تنگاتنگی دارد.

از آنجا که هر دوی این مواد موجب اختلال در قضاوت و تفکر شناختی می شوند، ردیابی و نظارت بر میزان مصرف و تعداد دفعات مصرف بسیار دشوارتر خواهد شد و احتمال اوردوز (مصرف بیش از حد) و مسمومیت با الکل افزایش خواهد یافت.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

سخن پایانی

مصرف الکل و کوکائین نباید به آسانی صورت پذیرد و هرگز نباید همزمان با هم استفاده شوند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان، با اختلال مصرف این دو دارو دست و پنجه نرم می کنید، بسیار مهم است که برای جلوگیری از آسیب بیشتر اقدام به ترک الکل و ترک کوکائین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران نمایید. تیم درمان کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، بصورت شبانه روزی در تمامی ایام هفته آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =