مدت ماندگاری شیشه در بدن
مدت ماندگاری شیشه در بدن چه قدر است؟
12 مرداد 1401
قرص فنتانیل چیست؟
قرص فنتانیل چیست؟
12 مرداد 1401
نمایش همه
ماندگاری کوکائین در بدن

ماندگاری کوکائین در بدن

۰
(۰)

بیشتر افراد اثرات کوکائین را بین ۳/۳ تا ۵/۵ ساعت پس از مصرف آن احساس خواهند کرد. اگر فردی فقط یک بار کوکائین مصرف کرده باشد، معمولاً حدود سه تا پنج روز پس از آخرین باری که کوکاٸین مصرف کرده است، در ادرار قابل تشخیص است. فردی که دوز بیشتری کوکائین مصرف می کند و یا گاهی اوقات مصرف می کند، ممکن است به مدت سه تا هفت روز پس از آخرین باری که کوکاٸین مصرف کرده است، در ادرار قابل تشخیص باشد. برای افرادی که به طور مکرر و یا داٸم کوکائین مصرف می کنند، این محرک از طریق آزمایش ادرار، به مدت پنج تا ۱۴ روز پس از آخرین باری ک مصرف شده است قابل تشخیص است. مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره در این مقاله به طور مفصل به موضوع مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن پرداخته است. تا پایان همراه ما باشید.

کوکائین، بین ۳٫۳ تا ۵٫۵ ساعت پس از آخرین بار مصرف در هر قسمتی از بدن شما باقی خواهد ماند اما این محرک، دارای یک متابولیت فعال به نام بنزوئیل کونین است و دفع آن به طور کامل از بدن، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. این امر معمولاً بین یک تا دو روز قبل از ترک این متابولیت از سیستم اتفاق خواهد افتاد.

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

حتی اگر کوکائین در طی حدود چهار ساعت متابولیزه شود، غربالگری کوکائین را در موارد زیر تشخیص خواهد داد:

کوکاٸین از طریق آزمایش ادرار در حدود دو تا چهار روز پس از آخرین بار مصرف قابل تشخیص است.

کوکاٸین از طریق آزمایش بزاق در حدود دو ساعت پس از آخرین بار مصرف قابل تشخیص است، اما برخی از آثار کوکائین در بزاق تا ۱۹ ساعت پس از آخرین بار مصرف هم دیده شده است.

از طریق آزمایش مو تا ۹۰ روز پس از آخرین بار مصرف قابل تشخیص است.

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن

عوامل و فاکتور های مختلفی بر مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن فرد مصرف کننده، تاثیر خواهند گذاشت. میزان مصرف، یکی از فاکتورهای بسیار مهم است.

هرچه میزان مصرف فرد بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا کوکاٸین به طور کامل از بدن شما خارج شود. افرادی که به مدت طولانی مصرف می کنند و اقدام به ترک کوکائین نمی کنند، تمایل دارند که مدت زمان طولانی تری در بدن آنها بماند، زیرا در بافت های چربی ذخیره می شود. فرآیند سم زدایی در این افراد نسبت به کسانی که مقدار کمتری کوکاٸین مصرف می کنند، ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد و این ماده ممکن است به مدت طولانی تری از طریق آزمایش قابل تشخیص باشد.

هرچه میزان مصرف کوکائین بیشتر باشد، خارج کردن آن از بدن دشوارتر خواهد بود، زیرا سیستم های حذف دارو و مواد مخدر از بدن شما، با استفاده مکرر دارو، عملکرد و کارایی خود را از دست خواهند داد. خلوص دارو نیز باید در نظر گرفته شود. هر چه کوکائین خالص تر باشد، تأثیرات قویتری خواهد داشت و مدت زمان بیشتری در بدن شما باقی خواهد ماند.

مرکز ترک اعتیاد

نحوه مصرف کوکاٸین

نحوه مصرف کوکاٸین

برای افرادی که کوکائین استنشاق می کنند، ممکن است رسیدن به اوج لذت و سر کیفی، بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول بکشد و خارج شدن کامل آن از بدن، کمتر از سه ساعت طول خواهد کشید. اگر کوکاٸین خالص را تدخین می کنید، نیمه عمر آن در حدود ۴۵ دقیقه است و ممکن است بیش از چهار ساعت طول بکشد تا از بدن آنها خارج شود.

از آنجایی که کوکائین به صورت خوراکی نیز مصرف می شود، با این روش، در حدود یک ساعت طول خواهد کشید تا اثرات این دارو احساس شود و ممکن است تا دو ساعت ادامه داشته باشد. نیمه عمر حذف این دارو، حدود یک ساعت است و ممکن است تا ۵/۵ ساعت طول بکشد تا به طور کامل از بدن خارج شود.

لازم به ذکر است که حتی پس از خارج شدن کوکائین، بدن متابولیت های فعال از کوکائین تولید خواهد کرد که هنوز هم می توانند اثراتی ایجاد کنند و مدت های طولانی پس از مصرف نیز قابل شناسایی خواهند بود.

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

آزمایش تشخیص کوکائین

تشخیص سوء مصرف کوکائین از طریق آزمایش ادرار، خون، مو، بزاق و یا عرق صورت انجام پذیر است.

از طریق این آزمایش ها مشخص خواهد شد که کوکائین یا متابولیت های آن در بدن شما وجود دارند یا خیر. متابولیت ها، مواد شیمیایی هستند که بدن در پاسخ به پردازش کوکائین تولید می کند. دو متابولیتی که از طریق آزمایش کوکائین قابل تشخیص هستند، شامل بنزوٸیل کونین و متیل استر کونین است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 8 =