روش ترک کوکائین
25 تیر 1402
مدت زمان ترک کوکائین
ترک کوکائین چند روز طول میکشد؟
25 تیر 1402
خماری کوکائین چگونه است

خماری کوکائین چیست؟

زمانی که فردی که اعتیاد به کوکائین دارد، دست از مصرف خود می‌کشد، خماری کوکائین اتفاق می‌افتد. خماری کوکائین چگونه است؟ خماری می‌تواند در مصرف‌کنندگان مواد مخدر، نشانه‌های متفاوتی داشته باشد. مثلا در برخی مصرف‌کنندگان مواد مخدر، نشانه‌ها بیشتر جسمی و در برخی دیگر نشانه‌ها بیشتر روانی هستند. پس از قطع مصرف کوکائین، تا حدودی علائم جسمی و بیشتر علائم روانی، در فرد ظاهر می‌شود. تحمل علائم خماری کوکائین بسیار سخت و دشوار بوده و حالات ناخوشایندی را در فرد ایجاد می‌کند و این دشوار بودن کاملا به میزان و مدت مصرف فرد و همچنین شرایط جسمانی او بستگی دارد. به این علائم مذکور علائم خماری یا ترک کوکائین می‌گویند.

پس از قطع ماده مخدری به نام کوکائین، علائم ترک کوکائین در فرد ظاهر می‌شود که می‌تواند برای بیمار خطراتی در پی داشته باشد. در ادامه به چند مورد از علائم خماری کوکائین اشاره می‌کنیم:

• احساس خستگی
  • اضطراب و بی‌قراری
  • تمایل زیاد به مصرف مجدد کوکائین
  • کاهش تمرکز
  • گرفتگی عضلانی
  • لرزش بدن
  • تعریق
  • گشاد شدن مردمک چشم‌ها
  • افزایش اشتها
  • احساس خشم

با مشاهده این تغییرات متوجه می‌شویم فرد دوران خماری کوکائین را طی می‌کند. بهتر است برای اینکه عوارض کمتری را تجربه کنید و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید، حتما تحت نظر پزشک متخصص اعتیاد اقدام به ترک کوکائین نمایید. کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی طلوع یکی از مجهزترین و بهترین مراکزی است که می‌توانید با خیالی آسوده به درمان اعتیاد خود بپردازید.

خماری کوکائین چیست

بهترین راه رفع خماری کوکائین

اولین و درست‌ترین کار برای رفع خماری کوکائین مراجعه به پزشک متخصص اعتیاد است تا با استفاده از روش‌های اصولی و جدید به ترک اعتیاد کوکائین شما کمک کند. پزشک متخصص به شما کمک می‌کند تا با بهترین روش سم زدایی و شرکت در جلسات فردی و گروهی روان درمانی، با جسم و روانی سالم به آغوش خانواده باز گردید.

در کنار نظارت پزشک متخصص و روانشناسان حرفه‌ای، خانواده نقش مهمی در طی شدن دوران خماری کوکائین دارد. اعضای خانواده با حمایت عاطفی خود می‌توانند درصد زیادی از استرس و بی‌قراری بیمار را کاهش دهند. تغذیه سالم یکی دیگر از مواردی است که به کاهش و رفع خماری کوکائین کمک زیادی خواهد کرد.

یکی دیگر از روش‌هایی که مراکز معتبر ترک اعتیاد برای رفع خماری کوکائین انجام می‌دهند درمان به صورت بستری یا سرپایی است. در مدل بستری بیمار به صورت شبانه‌روزی در کلینیک ترک اعتیاد مستقر است و از خدمات درمانی به صورت ۲۴ ساعته استفاده می‌کند. معمولا از این روش برای مصرف‌کنندگانی با دوز بالا و مدت زمان طولانی مصرف، استفاده می‌کنند.

در روش دوم یعنی درمان سرپایی، فرد با توجه به میزان و مدت مصرف و حتی شرایط فیزیکی و شخصی او مانند مسائل شغلی، نمی‌تواند ۲۴ ساعته در کلینیک حضور داشته باشد. در این روش بیمار مراحل سم زدایی و روان درمانی را طبق نظر پزشک و در روزهای مشخص شده انجام می‌دهد تا نتیجه مورد نظر هر چه زودتر حاصل گردد.

کلینیک ترک اعتیاد طلوع با استفاده از امکانات رفاهی و استفاده از بروزترین روش‌های ترک اعتیاد به کوکائین توانسته به تعداد زیادی از بیماران مبتلا به اعتیاد کوکائین کمک‌های قابل توجهی کند. در این مرکز پزشکان حرفه‌ای و روانشناسان مجرب جهت درمان جسم و روان شما عزیزان به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

برای اطلاع از روند درمانی بیماران مبتلا به اعتیاد به کوکائین بهتر است با مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی طلوع تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.