رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش

کلینیک ترک اعتیاد
هروئین و افزایش میل به مصرف قند
30 خرداد 1400
مرکز ترک اعتیاد
دلایل اعتیاد به الکل
30 خرداد 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش

۰
(۰)

 سوء مصرف کوکائین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کنندگان به همراه دارد که در مقاله کوکائین چیست؟ به بررسی کامل آنها پرداخته ایم. اما اعتیاد به کوکائین می تواند باعث بروز اختلالات روانی و اعتیادهای رفتاری در مصرف کننده شود که در این مقاله به بررسی رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش که یک اعتیاد رفتاری است، خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: کوکائین
مرکز ترک اعتیاد

رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش

رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش

ورزش یکی از سالم ترین فعالیت هایی است که افراد می توانند خود را با آن سرگرم کنند. با این حال، نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر بیش از حد انجام شود، به یک اختلال تبدیل خواهد شد. اعتیاد به چیزی غیر از مواد مخدر مانند ورزش، اعتیاد رفتاری نامیده می شود.

اگر مصرف کوکائین و ورزش با یکدیگر موجب تشدید علاٸم اعتیاد به ورزش و یا اعتیاد به کوکاٸین شوند، ممکن است نشان دهنده اختلالات همزمان باشند که به درمان توانبخشی نیاز دارند. اعتیاد به ورزش به طور رسمی در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-V) به عنوان اعتیاد شناخته نشده است (به طور غیر خاصی در زمره اعتیاد رفتاری عمومی قرار می گیرد).

سه مورد از این علائم ممکن است نشان دهنده اعتیاد به ورزش باشد. در صورتی که کوکائین مصرف می کنید، اعتیاد به ورزش به عنوان یک اختلال همزمان نیز ممکن است ایجاد شود.

شیوع سوء مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش

موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA) برآورد کرده است که ۱٫۵ میلیون نفر در هر ماه کوکائین مصرف می کنند. رواج مصرف کوکائین در افراد ۱۲ سال به بالا حدود ۰٫۶٪ و در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ۱٫۴٪  است. حدود ۴۰٪ از مراجعه کنندگان بخش اورژانس در سراسر کشور مربوط به مصرف یا سوء مصرف مواد مخدر است.

شیوع اعتیاد به ورزش در جمعیت عمومی حدود ۳٪ برآورد شده است، یعنی تقریباً دو برابر شیوع سوء مصرف کوکائین. چرا شیوع اعتیاد به ورزش دو برابر شیوع سوء مصرف کوکائین است؟ چگونه می توان این اطلاعات را تفسیر کرد؟

اعتیاد به ورزش ممکن است بیشتر اوقات نادیده گرفته شود، زیرا ورزش به طور کلی به عنوان یک فعالیت مثبت و عام پسند تلقی می شود. برخلاف اعتیاد به مواد مخدر، تشخیص اعتیاد رفتاری کمی دشوارتر است زیرا هیچ مدرک مشخصی که نشان دهنده اعتیاد در این زمینه باشد وجود ندارد.

رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش

رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش

آیا مصرف کوکائین، اعتیاد به ورزش را تحت تأثیر قرار می دهد؟

ممکن است ورزشکاران برای بهبود عملکرد خود به مصرف مواد مخدر روی آورند، اما مطالعات و تحقیقات مختلف نشان می دهد کوکائین میزان انرژی موجود در سلول ها را کاهش می دهد. بنابراین کوکائین ممکن است در ابتدا برای عملکرد بهتر به میزان کمی انرژی فرد را افزایش دهد، اما به سرعت سطح انرژی او را تخلیه خواهد کرد.

یک فرد مبتلا به اعتیاد به ورزش و اختلال در مصرف کوکائین ممکن است انرژی خود را دوباره به دست آورد و بین ورزش و کوکائین مجبور به انتخاب کوکاٸین برای رسیدن به بالاترین میزان سرخوشی شود که دیگر امکان پذیر نیست.

آیا ترک کوکائین باعث اعتیاد به ورزش می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بیشتر اوقات، ترک کوکائین باعث اعتیاد به ورزش نخواهد شد. یک برنامه ورزشی سالم، به علائم ترک و بهبودی از مصرف کوکائین کمک خواهد کرد. با این وجود، اگر فردی اعتیاد به کوکائین را جایگزین اعتیاد به ورزش کند، پس باید به تمایلات و گرایش های اساسی او در اعتیاد رسیدگی شود.

بطور کلی بهترین رویکرد درمانی در این خصوص، ترک کوکائین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد در مرکز ترک کوکائین طلوعی دوباره، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد و درمان در این مرکز علاوه بر ترک جسمانی، باعث ترک روانی اعتیاد نیز می گردد.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین
مرکز ترک اعتیاد

رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش

ترک کوکائین، باعث ایجاد استرس در فرد می شود و افرادی که علائم ترک را تجربه می کنند، سعی در متوقف کردن این علائم دارند. برخی از علائم ترک غیر اصولی کوکائین عبارتند از:

کج خلقی و اضطراب

افسردگی یا خلق و خوی افسرده

خستگی و بیحالی

احساس ناراحتی

افزایش اشتها

دیدن رویاهای واضح و روشن

کلینیک ترک اعتیاد

ترک کوکائین

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش پرداختیم که در این خصوص باید بدانید اعتیاد به ورزش یک اعتیاد رفتاری است و مطالعات مختلف نشان داده اند که ورزش به کاهش علائم ترک کمک می کند. اما در این مرحله از بهبودی و ترک، بسیار مهم است که یک اعتیاد، جایگزین اعتیاد دیگر نشود. به همین جهت بهترین روبکرد درمانی ترک کوکائین، تحت نظر روانپزشک مجرب در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران با کلیه امکانات رفاهی و بیمارستانی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه درمانی و دریافت مشاوره رایگان بستری، می توانید بصورت شبانه روزی با مشاورین ما تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =