بهترین مرکز نگهداری اعتیاد دولتی و خصوصی

گرانترین و لاکچری ترین مرکز ترک اعتیاد
16 خرداد 1402
عوارض کوکائین چیست؟
عوارض کوکائین چیست؟
16 خرداد 1402
نمایش همه
۴٫۸
(۴)

شکی نیست که با جستجو برای یافتن بهترین مرکز نگهداری اعتیاد دولتی و خصوصی و بررسی برنامه‌های ترک هر کدام به صورت مجزا، کار راحتی نیست و می‌تواند شما را به دردسر بیندازد. با این حال ما به بررسی ویژگی‌های این مراکز پرداخته‌ایم و آن را با شما در میان می‌گذاریم.

مراکز نگهداری اعتیاد دولتی چیست؟

مراکز نگهداری اعتیاد دولتی با بودجه دولتی خدمات ترک اعتیاد را به افرادی که به آن نیاز دارند ارائه می‌دهد. پولی که دولت برای این مراکز می‌پردازد از طریق بودجه سالیانه تامین و مانند بیمارستان‌های دولتی با آن‌ها برخورد می‌شود.

برنامه‌های ترک سوء مصرف مواد با بودجه دولت گزینه خوبی برای افرادی است که با اعتیاد سر و کار دارند و بیمه اندک یا بدون بیمه، درآمد کم یا منابع محدودی برای پرداخت خدمات دارند. این برنامه‌ها در این مراکز ممکن است شامل سم زدایی، مسکن، درمان سرپایی، بستری و خدمات پشتیبانی باشد. این برنامه ها به افراد نیازمند یک گزینه مقرون به صرفه برای شروع راه بهبودی می‌دهد.

هیچ آمار رسمی برای تعداد افرادی که از مراکز ترک اعتیاد دولتی استفاده می‌کنند وجود ندارد، اما مراکز ترک اعتیاد دولتی به دلیل گران بودن مراحل ترک اعتیاد، تقاضای زیادی دارند. البته ناگفته نماند برای اقشار ضعیف که درگیر این مشکل شده‌اند، پرداخت هزینه‌های مراکز دولتی نیز سخت است. با توجه به اینکه احتمالاً بیمه فقط برخی از هزینه‌های ترک مواد مخدر را پوشش می‌دهد و برخی افراد بیمه ندارند، لیست انتظار برای بستری شدن در مراکز دولتی ترک اعتیاد می‌تواند بسیار طولانی باشد. با این حال، این مراکز مراقبت‌های مورد نیاز را برای کسانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند و به کمک نیاز دارند، ارائه می‌دهند.

تفاوت بهترین مرکز نگهداری اعتیاد دولتی و خصوصی

اگرچه مراکز نگهداری دولتی همیشه نمی‌توانند امکاناتی را که ممکن است در مراکز نگهداری خصوصی در دسترس باشد، به دلیل بودجه محدود فراهم کنند، این بدان معنا نیست که برنامه‌هایی که برای ترک مواد مخدر دارند بی اثر هستند یا بیماران درمان نمی‌شوند. این مراکز ترک اعتیاد دولتی همانند مراکز ترک اعتیاد خصوصی بر کمک های پزشکی و عاطفی مورد نیاز برای دستیابی به زندگی سالم متمرکز هستند.

در نهایت، هر سطح درمانی، چه در مراکز ترک مصرف مواد مخدر دولتی و چه در مراکز ترک مصرف مواد مخدر خصوصی در ارائه نتایج مثبت در کاهش سوء مصرف مواد مخدر و الکل، بهبود سلامت و روابط، و افزایش سلامت و ایمنی عمومی در مقابل عدم درمان بهتر است.

بسته به نوع مرکز دولتی انتخابی شما، ممکن است مشاوره داخلی یا سایر خدمات در دسترس نباشد یا برخی از امکانات فقط سم زدایی را ارائه دهند، اما بیماران به خدمات مشاوره و گروه‌های حمایتی در دیگر مراکز ارجاع داده می‌شوند تا بتوانند به کار روی هوشیاری خود ادامه دهند. برنامه‌ها ممکن است سم زدایی، رفتار درمانی، مشاوره پس از درمان و سیستم‌های پشتیبانی اضافی را ارائه دهند که دستیابی به بهبودی طولانی مدت را امکان پذیرتر می‌کند.

بهترین مرکز نگهداری اعتیاد دولتی و خصوصی به افراد نیازمند فرصت یک برنامه جامع برای رسیدن به هوشیاری و زندگی سالم را می‌دهد. در حالی که این برنامه‌ها در مراکز ترک اعتیاد دولتی ممکن است فاقد مزایای اضافی و تجملات باشند، اما ابزارهای پزشکی و استراتژی‌های احساسی مورد نیاز برای غلبه بر اعتیاد را در اختیار بیماران قرار می‌دهند. برای کسانی که بیمه یا ابزاری برای پرداخت هزینه های مراقبت خصوصی ندارند، توانبخشی با بودجه دولت یک گزینه عالی است. همه چیز به اولویت‌ها و بودجه شما برمی‌گردد. ممکن است راحتی و لوکس بودن برای شما مهم باشد که در این صورت مراکز ترک اعتیاد خصوصی احساس بهتری به شما منتقل خواهند کرد.

در ادامه تعدادی از مراکز نگهداری ترک اعتیاد در تهران را که به عنوان بهترین ها در این حوزه شناخته شده اند می پردازیم:

۱/ مرکز نگهداری ترک اعتیاد پیام تندرستی

در کلینیک پیام تندرستی جز مراکز درمان هایی است که با توجه به شرایط بیمار برنامه درمانی را زیر نظر پزشکان متخصص ترک اعتیاد همچنین روان شناسان متخصص برنامه ریزی می کند مرکز نگهداری ترک اعتیاد پیام تندرستی با داشتن امکانات VIP و خدمات شبانه روزی با  جدید ترین امکانات در طول درمان همراه بیمار و خانواده بیمار است. این کلینیک با داشتن خدمات اوژانسی به صورت ویژه همچنین انجام تمام آزمایشات پزشکی جز برترین های مراکز ترک اعتیاد است.

۲/ مرکز نگهداری ترک اعتیاد دکتر جوادی

در این کلینیک خدمات درمانی با امکانات رفاهی لوکس و خدمات هتلینگ لاکچری برای هر فرد با توجه به شرایط جسمی و روحی، نوع مصرف، مقدار مصرف و زمان مصرف ارائه می‌شود. بیماران  در طول دوره درمان اعتیاد می‌آموزند که چگونه اختلالات عاطفی ورفتاری خود را درک و درمان کنند.
مرکزنگهداری اعتیاد دکتر جوادی دارای مجوز درمان بستری سوء مصرف مواد از وزارت بهداشت درمان، با بهره‌گیری از کادر پزشکی آموزش دیده و ده ها سال تجربه درمانی در زمینه ترک اعتیاد مواد مخدر می باشد.

۳/ مرکز نگهداری ترک اعتیاد طلوعی دوباره

این کلینیک با داشتن تجربه چندین ساله در خصوص درمان اعتیاد، بهره گیری از تجربه و علم روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی باعث ارائه بهترین خدمات به بیماران و خانواده شده که رضایت بیماران و خانواده آنها در کنار تعهد کادر درمانی و بهره گیری از جدیدترین تجهیزات است.
مرکز نگهداری اعتیاد کلینیک طلوعی دوباره با آخرین روش های نوین جهانی در دو بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان در اتاق‌های ۲ تخته و ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) با بهترین امکانات بیمارستانی، رفاهی، ورزشی و هتلینگ می باشد.

ویژگی‌های بهترین مرکز نگهداری اعتیاد دولتی و خصوصی

وجود افراد متخصص در مرکز

وجود مراکز ترک اعتیاد غیر اصولی و غیر تخصصی قابل انکار نیست. حتی بسیاری از افراد به دلیل پایین بودن نرخ هزینه‌ها به سمت این مراکز کشیده می‌شوند. با این حال، اغلب این مراکز درمان‌هایی را ارائه می‌دهند که مبتنی بر شواهد نیستند. درمان‌های مبتنی بر شواهد برای اثربخشی به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. بهترین شانس شما برای یافتن برنامه‌ای متشکل از روش‌های درمانی متعدد و مبتنی بر شواهد در مراکزی وجود دارد که توسط یک متخصص درمان اعتیاد با تجربه در این موارد،  اداره می شود. علاوه بر یک تیم اجرایی تحصیلکرده، یک برنامه توانبخشی عالی برای درمان مواد مخدر و حتی الکل باید یک پزشک متخصص را نیز در کنار کارکنان خود داشته باشد. درمان موفقیت آمیز اعتیاد رویکردی جامع دارد که سلامت کلی فرد را در نظر می گیرد.

جلسات مشاوره فردی و گروهی مکرر

تمام برنامه‌های ترک اعتیاد بستری و سرپایی باید شامل جلسات مشاوره انفرادی مکرر برای شرکت کنندگان باشد. در حالت ایده‌آل، جلسات انفرادی حداقل یک بار در هفته انجام می‌شود، در صورت نیاز فرد، اغلب اوقات مشاور از یک یا چند درمان رفتاری برای کمک به فرد در کشف رفتارهایی که ناسالم هستند و برای زندگی خوب و سالم مضر هستند استفاده می‌کند. درمانگر و بیمار با هم برای ایجاد استراتژی‌های جدید برای مقابله با احساسات و جلوگیری از رفتارهای منفی تلاش می‌کنند. مشاوره توسط کارشناسان آموزش دیده اعتیاد از جمله روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران ارائه می شود. گروه درمانی برای گرد هم آوردن افراد، اغلب روابطی و همدلی را ایجاد می‌کند که به شرکت کنندگان اجازه می‌دهد از یکدیگر در بهبودی حمایت کنند. انزوایی که یک معتاد احساس می‌کند زمانی که او بخشی از گروهی از همسالان است کاهش می‌یابد. برخی با سایر اعضای گروه پیوندهای مادام العمر برقرار می‌کنند. جلسات گروهی همچنین طیف گسترده‌ای از تجربیات و دیدگاه‌ها را برای کل گروه به ارمغان می‌آورد. شرکت در یک گروه لایه ای از مسئولیت پذیری را اضافه می کند و به هر عضو کمک می کند نسبت به ترک خود پایبند بماند.

درمان اختلالات روانی و مصرف مواد همزمان

برای کسانی که از اختلالات اعتیاد رنج می‌برند، بسیار رایج است که از بیماری روانی نیز رنج می‌برند. چقدر رایج است؟ مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ انجام شد تخمین زد که ۹٫۲ میلیون آمریکایی از سلامت روان و اختلالات اعتیاد رنج می‌برند. همین مطالعه نشان می‌دهد که حدود ۴۵ درصد از کسانی که به دنبال درمان اعتیاد به الکل یا مواد مخدر هستند، یک اختلال سلامت روانی همزمان دارند. اتحاد ملی بیماری های روانی (NAMI) گزارش می‌دهد که حدود یک سوم افرادی که بیماری روانی دارند با مسائل اعتیاد سروکار دارند. با توجه به این احتمالات بالای ابتلا به یک تشخیص دوگانه، بسیار مهم است که یک برنامه عالی درمان اعتیاد بستری برای درمان اختلالات همزمان تجهیز شود. مزایای یک رویکرد درمانی یکپارچه برای فرد واضح است. درمان تشخیص دوگانه با نتایج بهتری همراه است از جمله:

  • بهبود کیفیت زندگی
  • کاهش مصرف مواد
  • کاهش بستری شدن در بیمارستان
  • بهبود علائم روانپزشکی
  • افزایش ثبات

تحقیقات نشان داده است که نرخ بهبودی زمانی که یک برنامه درمانی ترک اعتیاد بلندمدت اجرا می‌شود به طور چشمگیری بهبود می‌یابد. موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA) توصیه می‌کند که برنامه‌های درمانی بستری یا سرپایی حداقل ۹۰ روز باشد. بسته به نیازهای شخصی خود، فرد ممکن است وارد مراقبت های طولانی مدت یا یک برنامه زندگی هوشیار شود. بسیاری شرکت در یک برنامه پیشگیری از بازگشت به مصرف مواد مخدر که سطحی از مسئولیت پذیری و پشتیبانی را فراهم می‌کند، را حتی مهم‌تر از مراحل اصلی درمان تلقی می‌کنند. بهترین برنامه‌های درمان اعتیاد همه این برنامه‌های حمایتی را تحت یک تیم درمان بالینی به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی فردی ارائه می‌کنند.

درمان های مبتنی بر شواهد

انواع بسیاری از درمان‌ها برای درمان اعتیاد به مواد و اختلالات روانی استفاده می‌شود. بهترین برنامه‌ها ترک مصرف مواد مخدر مواردی را ارائه می‌دهند که از روش‌های درمانی مبتنی بر شواهد استفاده می‌کنند. این بدان معناست که شکل خاصی از درمان مورد استفاده برای اثربخشی به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است. SAMSA (اداره خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد) برنامه‌های مبتنی بر شواهد را این‌گونه تعریف می‌کند: «برنامه‌هایی که نتایج مثبتی از طریق تحقیقات با کیفیت بالا نشان داده‌اند». هنگام تحقیق در مورد یک برنامه درمانی، علاوه بر این که بپرسید چه نوع درمان هایی ارائه می‌شود، باید بدانید که طراحی و استفاده از آن‌ها مبتنی بر تحقیقات است.

تمرکز بر تغذیه

غذای سرو شده در یک مرکز درمانی ارزش بیشتری نسبت به طعم خوب دارد. یک برنامه توانبخشی عالی شامل یک برنامه درمانی تغذیه پزشکی  است. اعتیاد به بدن و مغز آسیب می رساند و سیستم ایمنی را ضعیف می کند. بنابراین یک برنامه غذایی طراحی شده درمانی بخش مهمی از درمان است. برنامه تمرکز بر تغذیه برای موارد زیر طراحی شده است:

  • بدن را تغذیه و التیام بخشد
  • کاهش استرس و کمک به تثبیت خلق و خوی فرد
  • به حداقل رساندن میل به الکل و مواد مخدر

اعتیاد اغلب با رژیم غذایی نامناسب همراه است. این موضوع می‌تواند فرد را دچار کمبود وزن، اضافه وزن یا پوست بدی کند. تغذیه خوب می‌تواند این شرایط را معکوس کند و ظاهر فیزیکی را بهبود بخشد. این موضوع می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کمک کند.

برنامه ورزشی

ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که یک برنامه تناسب اندام نیز بخش مهمی از یک برنامه ترک اعتیاد است. اشکال مختلف ورزش فواید متفاوتی را ارائه می‌دهد. ورزش‌های هوازی مانند دویدن در واقع ذخایر نورون را در بخشی از مغز که مسئول یادگیری است افزایش می‌دهد. ورزش منظم علاوه بر افزایش توانایی یادگیری، استرس و تنش را از بین می‌برد که باعث می‌شود افراد راحت‌تر احساسات منفی را رها کنند. همچنین باعث ترشح اندورفین می‌شود. اندورفین ها هورمون «احساس خوب» طبیعت هستند و مقادیر طبیعی را ارائه می‌دهند که عاری از خطرات منفی داروها است. در نهایت، ورزش اعتماد به نفس و خوش بینی را افزایش می‌دهد و همچنین میزان افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

برنامه خانوادگی

اختلالات اعتیاد بیشتر از خود فرد، کل خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهبود و درمان از طریق شرکت در جلسات خانوادگی مراکز ترک اعتیاد، خانواده را برای حمایت بهتر از فرد بیمار و درگیر اعتیاد آماده می‌کند. هم NIDA و هم وزارت بهداشت و علوم انسانی گنجاندن یک برنامه خانواده درمانی را به عنوان بخشی از طرح درمان سوء مصرف مواد مخدر توصیه می‌کنند. از جمله مزایای برنامه خانواده:

 

  • پرداختن به رفتار وابسته که اعتیاد را ممکن می‌کند و راه‌های رسیدن به بهبودی را مسدود می‌کند.
  • کمک به خانواده ها برای درک و همچنین اجتناب از فعال کردن احساسات محرک مصرف مواد
  • بهبود وضعیت روانی کل خانواده.
  • ایجاد درک در مورد اینکه چگونه خانواده می‌تواند از بهبودی عزیز خود حمایت کند و به جلوگیری از بازگشت به مصرف مواد مخدر کمک کند.
  • جلوگیری از سرایت اعتیاد به سایر اعضای خانواده یا نسل‌های آینده.

استفاده از روش‌های درمانی غربی و شرقی

بهبودی کامل بسیار بیشتر از چند هفته زمان می‌برد. بهبودی یک فرآیند مادام العمر است که با سم زدایی و درمان شروع می‌شود. طب سنتی و غربی شروعی عالی برای بهبودی است. با این حال، بسیاری از سنت‌های شرقی پشتیبانی عالی برای موفقیت بلند مدت ارائه می‌دهند. دوره ترک مصرف مواد مخدر زمان بسیار خوبی برای جایگزینی عادات منفی و قدیمی مانند قند، رابطه جنسی و مواد مخدر با عادات سالم‌تر و جدید مانند ورزش، یوگا و مدیتیشن است. مدیتیشن یک راه عالی برای تنظیم خلق و خو است. مدیتیشن استرس را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد. بسیاری از مراکز نگهداری اعتیاد دولتی و خصوصی یوگا و مدیتیشن را در برنامه‌های ترک مصرف مواد مخدر جای داده‌اند.

 

فعالیت‌های ایجاد ارتباط بین بیماران

ترک اعتیاد به تنهایی تقریبا غیرممکن است. اگر آسان بود، نیازی به وجود مراکز ترک اعتیاد نبود. بهبودی یک سفر مادام العمر است که به بهترین وجه با کمک در طول مسیر انجام می‌شود. اعتیاد از نظر عاطفی نیز فرد را منزوی می‌کند. برقراری ارتباطات و پیوندهای عاطفی قوی راه را برای زندگی سالم‌تر هموار می‌کند. شرکت در گروهی که اعضای آن به طور مساوی بر روی داشتن یک زندگی سالم و ایجاد عادات مثبت متمرکز هستند، سیستم حمایتی مورد نیاز را از افراد با اهداف و درک یکسان فراهم می‌کند. یک برنامه درمانی عالی، رفاقت را در بین بیماران تشویق و تقویت می کند.

بهترین مرکز نگهداری اعتیاد دولتی و خصوصی می‌تواند تمامی این مواردی که در بالا گفته شد یا بخشی از آن‌ها را در برنامه‌های درمانی خود جای دهد. با این حال آنچه مهم است احساس راحتی شما در یک کلینیک ترک اعتیاد است. فرقی ندارد انتخاب شما دولتی باشد یا خصوصی، آنچه اهمیت دارد روال درمانی یک مرکز است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۴٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =