تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات
تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات
17 مهر 1402
ترک حشیش چند روز طول میکشد؟
ترک حشیش چند روز طول میکشد؟
17 مهر 1402
نمایش همه
ترک فنتانیل در منزل
۰
(۰)

متاسفانه اعتیاد به فنتانیل بسیار رایج است و حتی می‌تواند کشنده باشد. اما نگران نباشید زیرا کمک حرفه‌ای برای ترک فنتانیل در دسترس شما است. اما بسیاری از افراد، دوست دارند برای ترک فنتانیل در منزل اقدام کنند. بطور کلی متخصصین اعتیاد، سم زدایی ترک فنتانیل در خانه را توصیه نمی‌کنند. در حقیقت نظارت پزشکی و مراقبت‌های بعدی برای سم زدایی ایمن و موفق ضروری است. اگر قصد ترک فنتانیل را دارید، می‌توانید با بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران یعنی کلینیک طلوعی دوباره تماس بگیرید.

ترک فنتانیل در منزل چگونه است؟

بسیاری از افراد، به دلایل اقتصادی و همچنین به علت اینکه محیط خانه را امن می‌بینند، برای ترک فنتانیل در منزل اقدام می‌کنند. دو رویکرد متداول برای سم زدایی ترک فنتانیل در منزل استفاده می‌شود: یکی بوقلمون سرد و دیگری دریافت برنامه درمانی از یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره.

در حقیقت اولین گام درست برای ترک فنتانیل در خانه یا کلینیک ترک اعتیاد، انجام سم زدایی است. قویا توصیه می‌شود که سم زدایی فنتانیل به روش بوقلمون سرد و بدون کمک حرفه‌ای انجام نشود. علت آن هم همانطور که در بالا ذکر شد، بروز علائم ترک شدید است و می‌تواند احتمال عود را افزایش دهد و همچنین منجر به تشنج و حتی کما شود!

اما انجام سم زدایی ترک اعتیاد بر طبق برنامه درمانی جامعی که از مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره دریافت می‌کنید، می‌تواند روندی ایمن و با حداقل درد و خماری را ایجاد کند. خبر خوب این است که اگر اعتیادتان سبک باشد، می‌توانید با دریافت درمان سرپایی، برای ترک فنتانیل در منزل اقدام کنید. این به این معنی ست که شما دوران اعتیاد خود را در خانه می‌گذرانید و هفته‌ای چند بار بنا به برنامه درمانی منحصربفردتان می‌توانید به کلینیک طلوعی دوباره مراجعه کرده و درمان را دریافت کنید.

اما اگر اعتیاد به فنتانیل سنگین باشد، این روش می‌تواند برای شما خطرناک باشد، زیرا در صورت بروز علائم ترک شدید و خطرناک شما درمان حرفه‌ای را در لحظه نمی‌توانید دریافت کنید. لذا توصیه متخصصین اعتیاد این است که در یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران، مانند کلینیک طلوعی ودباره بستری شوید و بصورت شبانه روزی تحت نظارت کادر پزشکی قرار گیرید.

ترک فنتانیل در منزل چگونه است؟

ترک فنتانیل در منزل و علائم آن

در طول فرایند سم زدایی به دلیل عادت کردن بدن به وجود فنتانیل، علائم ترک بروز می‌کند. بدون کمک حرفه‌ای برای ترک فنتانیل در منزل، علائم ترک بسیار شدید، دردناک و خطرناک خواهد بود. از آنجایی که فنتانیل یک ماده افیونی قوی است، بسیاری از افراد فقط برای اینکه این علائم را متوقف کنند، دوباره به مصرف دارو روی می آورند.

علائم ترک فنتانیل عبارتند از:

  • آبریزش بینی، آبریزش چشم ها و خمیازه کشیدن
  • بی قراری یا اضطراب
  • تحریک پذیری یا اختلالات خلقی
  • افزایش درد
  • برآمدگی روی پوست، لرز یا تعریق
  • گرفتگی معده
  • حالت تهوع، استفراغ یا اسهال

در طول ترک فنتانیل در منزل، بسیاری از افراد در عضلات، مفاصل و استخوان‌های خود احساس درد طاقت فرسایی می‌کنند. علاوه بر این، برخی از علائم روانی شدید نیز ممکن است رخ دهد، مانند ترس شدید، افسردگی یا بی قراری. هر یک از این علائم می‌تواند در هر لحظه شدید شود. بنابراین نظارت پزشکی در یک مرکز سم زدایی یا مرکز توانبخشی می‌تواند تجربه ترک فنتانیل را بسیار قابل کنترل تر کند.

مزایای ترک فنتانیل با کمک حرفه‌ای

با کمک حرفه‌ای می‌توان علائم ترک فنتانیل مدیریت و کنترل کرد و از این طریق فرایند درمانی ایمن را فراهم کرد. یکی از کارهایی که برای مدیریت عوارض ترک صورت می‌گیرد، استفاده از دارودرمانی است. داروهای کاربردی برای ایمن کردن فرایند ترک فنتانیل عبارتند از نالتروکسان، متادون و  بوپرنورفین. ما در کلینیک طلوعی دوباره تنها از نالتروکسان استفاده می‌کنیم و متادون و بوپرنورفین به دلیل اعتیادآور بودن استفاده نمی‌شوند.

طیف وسیعی از مزایای دریافت درمان با کمک پزشکی وجود دارد، که عبارتند از:

  • اگر درمان بستری دریافت کنید، یک محیط سم زدایی تحت نظارت پرستاری شبانه روزی خواهید داشت.
  • با کمک حرفه‌ای، دارودرمانی دریافت خواهید کرد که این می‌تواند شدت علائم ترک را کاهش دهد.
  • با کمک حرفه‌ای از حمایت روانی لازم برخوردار می‌شوید.
  • به یک برنامه درمانی منحصربفرد و مشاوره دسترسی خواهید داشت.
  • برنامه مراقبتی و پشتیبانی بعد از مراقبت خواهید داشت.
  • شما مهارت های پیشگیری از عود را به دست خواهید آورد.

ترک فنتنانیل در منزل یا کلینیک باید به شیوه صحیح انجام شود تا بتوانید علائم ترک را به درستی مدیریت کنید و علاوه بر اعتیاد جسمی، اعتیاد روانی را رفع کنید تا فرایند درمان اعتیاد تثبیت شود و بعد از ترک عود نکنید. بنابراین چه بخواهید برای ترک فنتانیل در منزل اقدام کنید یا به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید، لازم است تا برنامه درمانی متناسب با موقعیت تان را از یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران، نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره دریافت کنید.

سم زدایی ترک فنتانیل در منزل

سوالاتی پیرامون سم زدایی ترک فنتانیل در منزل

شما می‌توانید برای اینکه دیدگاه وسیعی نسبت به فرایند ترک فنتانیل داشته باشید این سوالات را از متخصصین اعتیاد کلینیک طلوعی دوباره بپرسید تا نگرانی هایتان برطرف شود:

  • انتظار چه علائمی را باید داشته باشم؟
  • چگونه علائم ترک فنتانیل را کاهش دهیم؟
  • در صورت لزوم چه داروهایی برای کاهش علائم تجویز می‌شود؟
  • اگر درمان بستری را انتخایب کنم آیا نظارت ۲۴ ساعته وجود دارد؟
  • در طول فرایند سم زدایی ترک فنتانیل در منزل، مشاوره خواهید داد؟

 

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، بعد از انجام فرایند سم زدایی تدریجی بر طبق برنامه درمانی تنظیم شده، به سراغ مرحله بعدی درمان اعتیاد می‌رود. این مرکز با بهره گیری از روانشناسان و روانپزشکان مجرب از طریق رویکردهای درمان شناختی رفتاری، رفتاردرمانی دیالکتیکی بصورت گروه درمانی، درمان فردی، حانواده درمانی یا زوج درمانی به حل مشکل اعتیاد روانی می‌پردازد. در نهایت مهارت‌های پیشگیری از اعتیاد و همچنین برنامه خودمراقبتی به شما آموزش داده می‌شود. اگر قصد ترک فنتانیل در منزل را دارید، به هیچ عنوان آن را بدون کمک حرفه‌ای انجام ندهید. کافیست با ما تماس بگیرید ما برای تنظیم برنامه درمان اعتیاد شما آماده هستیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دو =