دارو گیاهی ترک قرص خواب
دارو گیاهی ترک قرص خواب
9 مرداد 1402
ترک هروئین با قرص ب ۲
ترک هروئین با قرص ب ۲
9 مرداد 1402
نمایش همه
عوارض ترک قرص خواب
۱٫۵
(۲)

هر انسانی به دلایل مختلفی می‌تواند دچار اختلال و مشکل در خوابیدن شود. در این وضعیت، فرد اگر به پزشک مراجعه کند و تحت نظر و با تجویز پزشک اقدام به مصرف قرص خواب کند می‌تواند روند درمانی خوبی داشته باشد. در نقطه مقابل افرادی هستند که به صورت خودسرانه شروع به مصرف قرص‌های خواب‌آور می‌کنند. این افراد به دلیل ایجاد وابستگی به این قرص‌ها نمی‌توانند دست از ترک قرص خواب بردارند به همین دلیل قرص را با دوز بیشتری مصرف می‌کنند تا شاهد تاثیر آن باشند. در این وضعیت فرد ممکن است جان خود را به دلیل مصرف قرص خواب به خطر بیندازد و دچار اوردوز قرص خواب شود.

در موقعیتی دیگر کسی که متوجه اعتیاد خود به قرص خواب شده و قصد ترک آن را دارد باید تحت نظر یک پزشک متخصص اقدام به این کار کند، در غیر این صورت دچار عوارض بعد از ترک قرص خواب خواهد شد که در ادامه شما را با این عوارض آشنا خواهیم کرد.

عوارض ترک قرص خواب چیست؟

بعد از ترک قرص خواب و در طی دوران ترک و سم زدایی بیمار با علائم و عوارضی روبه‌رو می‌شود. این عوارض می‌تواند به صورت جسمی یا روانی خود را نشان دهند. اگر بخواهیم چند مورد از عوارض بعد از ترک قرص خواب را برای شما بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اختلال در خواب
  • تشنج
  • گرفتگی عضلات بدن
  • حالت تهوع و استفراغ
  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق
  • افسردگی
  • اضطراب
  • توهم
  • پرخاشگری

عوارض ترک قرص خواب چیست؟

روش سم زدایی برای ترک قرص خواب

در این مرحله، بیمار با مراجعه به پزشک متخصص اعتیاد، که معمولا در کلینیک‌های معتبر ترک اعتیاد حضور دارند مراحل درمانی خود را طی می‌کند. در کلینیک ترک اعتیاد شبانه‌روزی طلوعی دوباره، پزشک پس از بستری بیمار و انجام آزمایشات متعدد، راه ترک قرص خواب را با توجه به میزان و مدت مصرف قرص خواب و همچنین شرایط جسمانی بیمار انتخاب می‌کند. با توجه به شرایط بیمار یکی از روش‌های سم زدایی تدریجی، سریع و فوق سریع برای بیمار انجام می‌شود. در حین سم زدایی بیمار علائم مختلفی را تجربه می‌کند که همان عوارض ترک قرص خواب تلقی می‌شوند که در بالا این عوارض را برای شما عزیزان نام بردیم. در طی مرحله سم زدایی بیمار موظف است در جلسات مشاوره‌ای و روانشناسی که ممکن است به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی تشکیل شود، شرکت کرده تا اختلالات روانی ایجاد شده بر اثر اعتیاد به قرص خواب، از بین برود و فرد به زندگی عادی خود بازگردد.

مراحل درمان بک بیمار مبتلا به اعتیاد به قرص خواب می‌تواند هم به صورت بستری و هم صورت سرپایی صورت گیرد. در روش بستری بیمار به صورت ۲۴ ساعته در مرکز ترک اعتیاد حضور دارد و تحت نظارت و مراقبت شبانه‌روزی کادر درمان است اما در روش درمان سرپایی بیمار این نظارت شبانه‌روزی کادر درمان را از دست می‌دهد ولی بیمار موظف است تمام جلسات سم زدایی و روان درمانی که برای او در نظر گرفته شده است را به موقع و به درستی شرکت کند. مزیت روش بستری نسبت به روش سرپایی این است که بیمار دسترسی به مصرف مجدد داروهای خواب‌آور ندارد و نمی‌تواند دچار وسوسه سومصرف شود.

علائم ترک ناگهانی داروهای خواب آور

همانطور که می‌دانید قرص‌های خواب خاصیت اعتیادآوری دارند. به همین علت هرگز نباید مصرف آن‌ها را بدون نظارت پزشک و به طور ناگهانی قطع کرد. با ترک ناگهانی داروهای خواب‌آور می‌تواند به جسم و روان خود آسیب زیادی وارد کنید، پس هرگز بدون نظارت و تجویز پزشک اقدام به ترک خودسرانه قرص خواب ننمایید. در ادامه جدی‌ترین علائم ترک ناگهانی داروهای خواب‌آور را برای شما عزیزان بیان نموده‌ایم:

  • حالت تهوع
  • افزایش ضربان قلب
  • اضطراب و استری
  • تشنج

سخن پایانی

پس بهتر است برای اجتناب از بروز برخی عوارض ترک قرص خواب جهت ترک اعتیاد به قرص خواب، به مراکزی معتبر جهت ترک اعتیاد مراجعه نمایید. کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با داشتن پزشکان و پرستاران باتجربه و روانشناسان و روانپزشکان خبره توانسته کارنامه درخشانی در زمینه ترک انواع اعتیاد داشته باشد و زندگی جسمانی و روانی سالمی را به افراد زیادی هدیه کرده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 10 =