فواید ترک الکل چیست
فواید ترک الکل
24 تیر 1402
آیا ترک الکل باعث لاغری می شود؟
آیا ترک الکل باعث لاغری می شود؟
24 تیر 1402
نمایش همه
ترک الکل و سیگار
۳٫۶
(۵)

ترک سیگار و مشروبات الکلی بصورت همزمان ممکن است سخت باشد، اما غیر ممکن نیست! متاسفانه الکل و سیگار هر دو از مضرترین مواد اعتیادآور هستند و اعتیاد به یکی اغلب با اعتیاد به دیگری همراه است. در این مطلب قصد داریم تا در مورد ترک الکل و سیگار صحبت کنیم، اگر شما هم قصد ترک این دو ماده را دارید با ما همراه باشید.

علائم ترک الکل و سیگار

شکی نیست که یکی از عناصر مشترک الکل و سیگار ماهیت بسیار اعتیادآور آن‌هاست. اگر در تلاش برای سم زدایی ترک الکل و سیگار به طور همزمان هستید، علائم ترک هر دو را تجربه خواهید کرد. سم زدایی الکل می‌تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است عوارض ترکی مانند لرزش، توهم و تشنج را تجربه کنید.

  • سم زدایی الکل، شامل مراحل مختلفی است:
  1. مرحله اول شامل اضطراب، حالت تهوع و بی خوابی است و می‌تواند حدود هشت ساعت پس از آخرین نوشیدن شروع شود.
  2. مرحله دوم شامل فشار خون بالا و افزایش دمای بدن، گیجی و ضربان قلب بالا است.
  3. مرحله سوم برای برخی افراد می‌تواند شدیدترین مرحله باشد و علائم آن شامل توهم، تشنج و تب است.
  • سم زدایی سیگار نیزعوارض جانبی ترک خاص خود را دارد از جمله:

هوس شدید، سوزن سوزن شدن، تعریق، حالت تهوع، سردرد، گلودرد، بی خوابی، مشکلات تمرکز، اضطراب و تحریک.

علائم ترک سیگار معمولا بین چند روز تا چند هفته ادامه می‌یابد. در برخی موارد، افراد ممکن است علائم ترک سیگار را برای چند ماه تجربه کنند.

ترک الکل در منزل یا کلینیک ترک اعتیاد با عوارض ترک تهدیدکننده زندگی همراه است، اما تفاوت آن این است که با ترک الکل در یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به دلیل مدیریت علائم توسط متخصصین حوزه اعتیاد، شما فرایندی ایمن و راحت را طی خواهید کرد.

اما ترک سیگار معمولا دارای علائم ترک کشنده نیست، اما می‌تواند ناراحت کننده باشد و منجر به تغییرات خلقی و جسمی شود.

نحوه سم زدایی ترک الکل و سیگار

نحوه سم زدایی ترک الکل و سیگار

از آنجایی که علائم ترک الکل می تواند تهدید کننده زندگی باشد، مطمئن ترین راه برای سم زدایی الکل دریافت کمک حرفه‌ای و مراجعه به کلینیک روانشناسی وترک اعتیاد طلوعی دوباره است.

زمانی که اقدام به ترک الکل می‌کنید، ممکن است از سیگار به عنوان یک ابزار برای مقابله با استرس و اضطراب استفاده کنید. اما باید بدانید که سیگار تنها راه مدیریت استرس ناشی از ترک الکل نیست.

بسیاری از مردم گمان می‌کنند که ترک الکل و سیگار بطور همزمان ممکن است موجب عود شود، اما هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد. در واقع بنا به تحقیقات ترک سیگار و مشروبات الکلی بطور همزمان، خطر عود به الکل را کاهش می‌دهد.

توجه داشته باشید که برای ترک الکل و سیگار، باید به دنبال کمک حرفه ای از متخصصین حوزه اعتیاد و دریافت برنامه درمانی منحصربه‏ فرد باشید. این برنامه شامل سم زدایی ترک الکل و سیگار، جلسات روان درمانی و دارودرمانی است.

ترک همزمان مصرف الکل و سیگار مزایایی دارد، از جمله این واقعیت که از نظر جسمی احساس بهتری خواهید داشت و قادر خواهید بود به جای ادامه وابستگی به یک ماده اعتیاد آور، در مسیر بهبودی کامل قرار بگیرید.

رابطه بین الکل و سیگار

رابطه بین الکل و سیگار

بنا به آمار ۹۰ درصد از الکلی‌ها، سیگار می‌کشند. حتی افرادی که الکلی نیستند نیز هنگام نوشیدن سیگار می‌کشند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بین الکل و سیگار ارتباط وجود دارد:

  • هر دو بر روی سیستم دوپامین در مغز اثر می‌گذارند و می‌توانند اثرات یکدیگر را تقویت کنند. نیکوتین می‌تواند اثرات لذت بخش مصرف الکل را افزایش ‌دهد.
  • اثرات منفی روحی و جسمی ترکیب الکل و سیگار عبارتند از: مشکلات حافظه و طیف وسیعی از پیامدهای منفی دیگر برای سلامتی.

اگر تصمیم گرفته‌اید الکل و سیگار را به طور همزمان از زندگی خود حذف کنید، می‌تواند تجربه سختی برایتان باشد زیرا در تلاش برای ترک دو ماده اعتیادآور بطور همزمان هستید. اما بدانید هیچ چیز غیرممکن نیست، اراده انسان کوه ها را جابجا می‌کند! با داشتن اراده محکم و دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می‌تواند فرایندی ایمن و راحت را برای ترک الکل و سیگار بگذرانید. کافیست با ما تماس بگیرید. متخصصین ما آماده پاسخ گویی به سوالات شما و همراهی تان در این مسیر هستند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۶ / ۵٫ شمارش آرا: ۵

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =