نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر

عوارض اعتیاد بر رابطه جنسی
عوارض اعتیاد بر رابطه جنسی
20 شهریور 1400
هروئین تار سیاه
هروئین تار سیاه چیست؟
20 شهریور 1400
نمایش همه
نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر
۴
(۴)

 مقابله با اعتیاد یکی از عزیزان کار آسانی نیست. در این مقاله از سایت کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره روش هایی را به شما خواهیم آموخت که بتوانید به خواهر یا برادر خود در مقابله با اعتیاد کمک کنید، از تشویق و ترغیب رفتار آنها اجتناب کرده و روابط خود را بهبود ببخشید به همین جهت در ادامه به بررسی نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر خواهیم پرداخت.

در یک خانواده با روابط سالم و پویا، ارتباط بین خواهر و برادر ممکن است بسیار قوی باشد. شما خواهر و برادر خود را دوست دارید و مانند یک دوست، یک فرد قابل اعتماد و یک شخصی که بهتر از دیگران شما را درک می کند، به او وابسته هستید. زمانی که برادر یا خواهر شما تحت تأثیر اعتیاد قرار می گیرد، روابط بین آنها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و ممکن است گیج کننده و دردناک شود. یادگیری نحوه برخورد با یک خواهر یا برادر مبتلا به اعتیاد، یکی از سخت ترین پازل و معماهای موجود است، به ویژه هنگامی که او شخصی بوده که زمانی مثل بت او را پرستش می کردید.

پیامدهای چندگانه ای که اعتیاد ایجاد می کند، تمامی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما خواهر و برادرها معمولاً درد را به روش های مختلفی احساس می کنند و ممکن است متنفر باشند از اینکه بخواهند در مورد تجربیات خود با دیگران صحبت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۴۱

نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر

سناریوهای رایجی که در صورت داشتن خواهر یا برادر مبتلا به اعتیاد اتفاق می افتد عبارتند از:

احساس می کنید خواهر یا برادرتان اعتیاد خود را به شما ترجیح می دهد. ممکن است احساس کنید خواهر یا برادر شما به شما اهمیت نمی دهد و یا بیشتر به مواد مخدر اهمیت می دهد. بخش عمده ای از درک اعتیاد این است که بفهمید مصرف مواد توسط افراد دیگر به شما هیچ ربطی ندارد.

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

در نهایت اعتماد شما نسبت به آنها از بین خواهد رفت. ممکن است شما حرف برادر یا خواهرتان را در چند بار اول که قول چیزی را به شما می دهند، مانند تعهد در ترک مصرف مواد، باور کنید. سرانجام، ممکن است اعتماد خود را نسبت به آنها از دست دهید. حتی وقتی آنها می گویند هوشیار هستند، شما آنها را باور نخواهید کرد و تصور اینکه بتوان دوباره به آنها اعتماد کرد دشوار است.

والدین شما وسیله اعتیاد خواهر یا برادر شما را فراهم می کنند، باعث ایجاد تنش و ناامیدی بین شما و خودشان می شوند. ممکن است بخاطر ساده انگاری والدین نسبت به اعتیاد خواهر و برادر خود، از دست والدین خود عصبانی و ناراحت شوید و این امر ممکن است منجر به عملکرد ناکارآمد والدین در روابط شود. در موارد دیگر، ممکن  است احساس کنید که تمرکز والدینتان کاملاً بر روی خواهر یا برادر مبتلا به اعتیاد شما است و باعث می شود تصور کنید آنها شما را نادیده گرفته و یا رها کرده اند.

برای دریافت خدمات ترک شیشه وارد صفحه مرکز ترک شیشه شوید

شما نمی دانید چگونه رفتار کنید.

وقتی افراد با نحوه برخورد با یک خواهر یا برادر معتاد آشنا شوند، معمولا یکی از دو روش را انتخاب می کنند. آنها ممکن است سعی کنند آن را به یک موقعیت خنده دار و طنز آمیز تبدیل کنند و همه چیز را به شوخی و خنده بگیرند و تا حدودی به یک دلقک خانوادگی تبدیل شوند. یا ممکن است آنها برای رسیدن به کمال تلاش کنند تا بتوانند از برخی رفتارهای شرم آور و دردناک خواهر و برادر مبتلا به اعتیاد خود جلوگیری کنند. برخی از افراد همچنین ممکن است جهت دیگر را انتخاب کنند و مدرسه یا شغل خود را به حال خود رها کنند.

برای دریافت خدمات ترک تریاک وارد صفحه مرکز ترک تریاک شوید

زمانی که فرد مورد علاقه شما با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند، طبیعی است که احساس عدم اطمینان، ترس، آسیب دیدن و یا حتی عصبانی بودن کنید. با این وجود، اگرچه کار آسانی نیست، اما استراتژی و راه کارهایی وجود دارد که می توانید از آنها به روش سازنده ای، به منظور حمایت از خواهر و برادر و خانواده خود استفاده کنید.

نحوه برخورد با یک خواهر و برادر مبتلا به اعتیاد

نحوه برخورد با یک خواهر و برادر مبتلا به اعتیاد

در درجه اول، اجتناب از رفتارهای توانمند کننده فرد مبتلا به اعتیاد بسیار مهم است. شما باید اطلاعات و آگاهی خود را در مورد اعتیاد و توانایی افزایش دهید تا بتوانید گام های موثری را برای جلوگیری از این چرخه خطرناک که در روابط شما با خواهر و برادر تان ایجاد شده بردارید.

برای دریافت خدمات ترک حشیش وارد صفحه مرکز ترک حشیش شوید

شما می توانید بدون اینکه رفتار های آنها را ترغیب و تشویق کنید، احساس اعتماد و روابط خود با برادر یا خواهرتان را حفظ کنید. حتی وقتی ناامید می شوید، مهم است که از سرزنش، نق زدن، سخنرانی یا تحقیر خواهر و برادر مبتلا به اعتیاد خود جلوگیری کنید. انجام موارد ذکر شده فقط باعث می شود آنها بیشتر به سمت اعتیادشان کشیده شوند و از افرادی که آنها را دوست دارند فاصله بگیرند.

علاوه بر این، نباید سعی کنید جلوی آنها مواد مخدر مصرف کنید. خواهر و برادرها، به ویژه آنهایی که به خواهر یا خواهر خود توجه زیاد نشان می دهند، ممکن است برای جلب توجه و به عنوان راهی برای پذیرش یا تایید آنها، مواد مخدر مصرف کنند. این روش هم غیر مفید است و هم مشکلات افرادی که درگیر این مساله هستند را بیشتر خواهد کرد. هنگامی که در حال بررسی نحوه برخورد با خواهر یا برادر مبتلا به اعتیاد خود هستید، با سایر اعضای خانواده خود در مورد اقدامات احتمالی برای ترک اعتیاد آنها صحبت کنید. سپس، در صورتی که خواهر یا برادر شما تصمیم به درمان داشته باشد و موافقت خود را اعلام کند، می توانید در روند ترک اعتیاد او، نقش مهمی را ایفا کنید و در کنار روانپزشک و تیم روانشناسی مستقر در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، همراه بیمار باشید.

برای دریافت خدمات ترک گل وارد صفحه مرکز ترک گل شوید

با مشارکت در درمان و بهبودی خواهر یا برادر خود، می توانید در جهت بازسازی و بهبود روابط خود و یافتن روش های سالم برای برقراری ارتباط با یکدیگر به عنوان خواهر و برادر تلاش کنید.

سخن پایانی

نحوه مقابله با اعتیاد تاثیر بسیاری در درمان اعتیاد بیمار دارد به همین جهت در این مقاله به بررسی نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر پرداختیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد و یا یک بیماری روانی همزمان دست و پنجه نرم می کنید، کادر درمانی کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همین امروز با یکی از کارشناسان مجرب و آموزش دیده مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، تماس بگیرید تا در مسیر بهبودی از اعتیاد مادام العمر، شما را یاری رسانند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۴ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =