مدت زمان ترک تریاک چقدر است؟
مدت زمان ترک تریاک چقدر است؟
13 تیر 1402
داروی گیاهی برای ترک الکل
داروی گیاهی برای ترک الکل
13 تیر 1402
نمایش همه
ترک الکل در منزل
۲٫۵
(۴)

بسیاری از افراد، مشتاق ترک الکل در خانه هستند. اما باید توجه داشته باشید که ترک اعتیاد الکل در خانه نیز نیازمند دریافت کمک حرفه‌ای است که علت آن بروز عوارض ترک الکل به عنوان تهدیده کننده زندگی می‌باشد. بنابراین اگر مشتاق استفاده از روش‌های ترک الکل در منزل هستید، مشورت با پزشک بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران یعنی مرکز طلوعی دوباره را فراموش نکنید. با ما همراه باشید تا راه‏های ترک الکل در منزل بیاموزید.

روش ترک الکل در منزل

روش ترک الکل در منزل

چه شما برای ترک الکل در منزل اقدام کنید یا به مرکز ترک الکل مراجعه کنید، لازم است بدانید که درمان اعتیاد الکل نیازمند سم زدایی می‌باشد. اگر بخواهید به ترک مشروبات الکلی در خانه بپردازید، نقش یک سری خودمراقبتی‌ها پررنگ تر می‌شود. بنابراین برای ترک الکل در منزل باید اراده بسیار قوی ای داشته باشید.  در زیر راههای ترک الکل در خانه بررسی خواهد شد:

سم زدایی ترک الکل در منزل

ما به هیچ عنوان سم زدایی با روش بوقلمون سرد را مخصوصا برای ترک الکل در خانه پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا علائم ترک آن بسیار شدید است و شما بدون نظارت و مراقبت حرفه‌ای نمی‌توانید از عهده آن برآیید.

بهترین روش سم زدایی ترک الکل، کاهش تدریجی دوز این ماده است. از آنجایی که شما عزیزان نمی‌دانید چه مقدار الکل را باید کاهش دهید توصیه ما این است که با متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید و از آن‌ها برنامه ای برای درمان بخواهید. این متخصصین با انجام یک سری آزمایشات به بررسی شرایط جسمی و روحی شما می‌پردازند و بهترین برنامه درمانی را برای شما ارائه می‌دهند.

خود مراقبتی برای ترک الکل در خانه

یکی از بهترین راه‌های ترک الکل در منزل، ایجاد تغییر در سبک زندگی است. برای تغییر روال زندگی تکتیک‌های زیر را انجام دهید:

  • با تغذیه سالم و ورزش منظم شروع کنید.
  • به اندازه کافی بخوابید.
  • تکنیک های تمدد اعصاب مانند یوگا یا مدیتیشن را تمرین کنید.
  • از محرک هایی که ممکن است منجر به نوشیدن الکل شوند، اجتناب کنید.
  • از داروهای گیاهی برای ترک الکل می‌توانید استفاده کنید، مانند دمنوش ها یا مکمل های گیاهی.
  • کارها و سرگرمی‌های جدید انجام دهید. این به حفظ انگیزه شما برای ترک الکل در منزل، همچنین افزایش اعتماد به نفس و دوری از محرک‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

توجه داشته باشید که این کارها به تنهایی برای ترک الکل در منزل کافی نیستند و تنها نقش کمک کننده در راحت بودن فرایند ترک را ایفا می‌کنند. بنابراین اگر نمی‌خواهید برای ترک الکل در یک کلینیک ترک اعتیاد خوب، بستری شوید، حتما از خدمات درمان سرپایی آن استفاده کنید.

دریافت حمایت

یادتان باشد شما برای ترک الکل نیاز به حمایت حرفه‌ای دارید، بنابراین علاوه بر اعضای خانواده و دوستان حامی، کمک گرفتن از روانشناس ترک اعتیاد خوب را مدنظر داشته باشید. همچنین می‌توانید از گروه‌های حمایتی مانند الکلی‌های گمنام (AA) کمک بگیرید.

ترک الکل در خانه

برای ترک الکل در خانه سوالات زیر را پاسخ دهید!

پاسخ به سوال های زیر به شما در افزایش اراده و چگونگی ترک الکل در منزل کمک شایانی می‌کند:

  1. چرا میل به الکل دارم؟

میل به الکل می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله:

  • وابستگی فیزیکی
  • اعتیاد روانی
  • محرک های محیطی
  • حتی ژنتیک باشد.

بسیار مهم است که بفهمید چه چیزی ممکن است باعث میل و هوس شما به الکل شود تا به طور موثر آن را مدیریت کنید و هوشیار بمانید. اگر با میل به الکل دست و پنجه نرم می‌کنید، از یک روانشناس ترک اعتیاد کمک بگیرید. آنها می‌توانند حمایت و منابع مورد نیاز برای رهایی از چرخه اعتیاد و داشتن یک زندگی سالم بدون الکل را در اختیار شما قرار دهند.

  1. وقتی هوس الکل می‌کنیم به چه معناست؟

برای ترک الکل در منزل لازم است پاسخ این پرسش را بدانید. وقتی هوس مصرف الکل دارید، به این معنی است که بدن و ذهن شما به چیزی واکنش نشان داده است. این می‌تواند ناشی از وابستگی فیزیکی یا اعتیاد روانی و یا حتی قرارگیری در معرض محرک‌ها (مانند محیط یا افرادی که در آن الکل مصرف می‌کردند) باشد.

بسیار مهم است که بدانید: چه چیزی باعث میل به الکل شده است؟! تا بتوانید اقداماتی را برای مدیریت آن به روشی سالم انجام دهید.

  1. وقتی هوس الکل می کنید بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد؟

وقتی میل به نوشیدن دارید، بدن شما احتمالاً به نیازهای خاصی که برآورده نشده‌اند، واکنش نشان می‌دهد. مکث ارادی کنید و زمانی را برای کشف نیازهای فیزیکی، عاطفی یا معنوی بدنتان اختصاص دهید. مکث ارادی یک تکنیک روانشناسی مهم است که می‌توانید به کمک روان درمانگر مجرب کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره آن را فرا بگیرید.

نیاز پاسخ نداده شما می‌تواند ارتباط با دیگران، احساس امنیت و آرامش، حواس پرتی از احساسات منفی یا هر چیز دیگری باشد. هنگامی که این نیازها را شناسایی کردید، می توانید راه های سالم تری برای رفع آن‌ها بیابید، تا در زمان بروز میل و هوس، به نوشیدن الکل متوسل نشوید.

سوالات ترک الکل در خانه

  1. آیا با ترک الکل در منزل، میل به نوشیدن برای همیشه از بین می‌رود؟

میل به نوشیدن ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود، اما با گذشت زمان می‌توان آن را مدیریت کرد. این امر مستلزم ایجاد تغییر در شیوه زندگی، یادگیری ابزارهای مقابله ای سالم و دریافت حمایت از افرادی است که شما و شرایطتان را درک می‌کنند.

  1. آیا افسردگی می‌تواند موجب هوس مصرف الکل شود؟

افسردگی به خودی خود می‌تواند میل به الکل را زیاد کند.  علت این است که الکل به طور موقت دردهای عاطفی را بی حس می‌کند و می‌تواند موجب تحمل احساسات دشوار شود. متأسفانه نوشیدن الکل برای مقابله با افسردگی در نهایت به وابستگی جسمی و اعتیاد روانی منجر می‌شود.

علاوه بر این زمانی که برای ترک الکل در منزل اقدام می‌کنید، عوارض آن با شدت بیشتری بروز خواهند کرد که این می‌تواند منجر به تشدید افسردگی (از علائم ترک الکل) شود و این شرایط میل به الکل را افزایش می‌دهد.

بنابراین اگر متوجه شدید که با علائم افسردگی یا هوس مصرف الکل دست و پنجه نرم می‌کنید، تماس با روانشناس ترک اعتیاد را فراموش نکنید!

  1. آیا چیزی غیر از الکل می‌تواند هوس من را برطرف کند؟

زمانی که در یک مرکز معتبر ترک اعتیاد، ترک می‌کنید، پزشک ترک اعتیاد و روان درمانگر متخصص اعتیاد با جلسات روان درمانی و تجویز داروی ترک الکل میل و هوس شما به الکل را تا حدود زیادی برطرف می‌کنند. اما زمانی که مشتاق ترک الکل در خانه هستید، یک سری کارهای خودمراقبتی می‌تواند به کاهش هوس شما کمک کند، مانند:

  • ورزش کردن
  • یوگا
  • مدیتیشن
  • نوشتن
  • هنر درمانی
  • گوش دادن به موسیقی می تواند به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی شما کمک می‌کند.
  • ارتباط با دوستان و خانواده یا شرکت در فعالیت‌هایی که باعث شادی شما می‌شود.
  • پرت کردن حواس خود از میل به الکل با انجام یک سرگرمی جدید

مهم است به یاد داشته باشید که میل به الکل طبیعی است، اما شما مجبور نیستید بگذارید الکل زندگی‌تان را کنترل کند!

ترک مشروبات الکلی در خانه

کمک حرفه‌ای حتی برای ترک الکل در خانه الزامی است!

ترک الکل در منزل به تنهایی بسیار خطرناک است. اگر خانه برای شما محیطی آرامش بخش و عاری از محرک است، می‌توانید برای ترک مشروبات الکلی در خانه اقدام کنید، اما دریافت کمک حرفه‌ای را فراموش نکنید. شاید باورش سخت باشد اما عوارض ترک الکل در صورت عدم مدیریت می‌توانند موجب مرگ شوند! بنابراین این توصیه را جدی بگیرید. بعد از تعیین هدف خود، نوبت اجرای سم زدایی ترک الکل در خانه است. اگر نمی‌دانید چگونه سم زدایی الکل را انجام دهید با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید و از آن‌ها یک برنامه درمانی خوب بخواهید. علاوه بر این می‌دانیم که ترک الکل نیازمند حمایت و یادگیری مهارت‌های مقابله‌ای مثبت است، پس دریافت کمک از روانشناس ترک اعتیاد را فراموش نکنید. اگر سوال یا ابهامی در این زمینه دارید، با ما تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =