کلینیک ترک اعتیاد
ماری جوانا و آلزایمر
17 تیر 1400
کلینیک ترک اعتیاد
ماری جوانا و اختلال بیش فعالی و کم توجهی
17 تیر 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

مصرف الکل و حمله قلبی

۰
(۰)

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره: سوء مصرف الکل با عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده همراه است که پیش تر در مقاله الکل چیست؟ به معرفی کامل این عوارض پرداخته ایم اما مصرف الکل ممکن است به طور جدی قلب شما را تحت تاثیر قرار دهد. بیشتر آسیب های ناشی از مصرف الکل، به طور غیر مستقیم است و بسیاری از مردم نمی دانند که آیا مصرف الکل باعث ایجاد حملات قلبی خواهد شد یا خیر. مصرف الکل یک عامل خطر برای حملات قلبی محسوب می شود، اما معمولاً به تنهایی موجب ایجاد حمله قلبی نمی شود با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی رابطه مصرف الکل و حمله قلبی خواهیم پرداخت.

تاثیرات کوتاه مدت و طولانی مدت مصرف الکل متفاوت هستند. اما بطور کلی، یک اختلال در مصرف الکل بطور غیر مستقیم منجر به حمله قلبی خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: الکل

افزایش فشار خون

همزمان با فعالیت کلیه ها جهت اصلاح مایعاتی که الکل از رگ ها خارج می کند، کلیه ها با ترشح پروتئین هایی که به قلب اشاره می کنند که فشار خون شما پایین است، این عدم تعادل را اصلاح می کنند. فشار خون نیز برای جبران این کمبود، افزایش می یابد.

تأثیر بر عادات رژیم غذایی

ارتباط تنگاتنگی بین مصرف زیاد الکل و رژیم غذایی ضعیف وجود دارد، زیرا فردی که مبتلا به سوء مصرف الکل هستند، مواد مغذی را به خوبی جذب نمی کند و آنها به دلیل احتباس مایعات، تمایل به مصرف نمک بیشتری دارند. رژیم غذایی که حاوی مقادیر زیادی نمک است، با افزایش احتمال حمله قلبی همراه است.

تأثیر بر عادات ورزشی

مصرف الکل به دلیل تأثیرات آن بر تعادل، هماهنگی و خستگی، توانایی فرد را برای پرداختن به ورزش دچار اختلال می کند. این واقعیت، احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش خواهد داد.

تاثیر مصرف الکل بر اندام ها احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد

بسیار مهم است که بدانید الکل به طور غیر مستقیم، با تأثیر بر فعالیت قلب و سایر اندام ها و چند فرآیند مهم دیگر احتمال حمله قلبی را افزایش خواهد داد.

مصرف الکل و حمله قلبی

مصرف الکل و حمله قلبی

مصرف الکل و سیستم هدایت قلبی

با ورود الکل به جریان خون، سیستم هدایت قلبی نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، زیرا مصرف الکل باعث ایجاد تغییر در تعادل چندین انتقال دهنده عصبی از جمله اسید گاما-آمینوبوتیریک (GABA)، اپی نفرین، نوراپی نفرین و سروتونین خواهد شد. انتقال دهنده های عصبی، مولکول هایی هستند که پیام ها را بین سلول ها انتقال می دهند و سلول های میوکارد شما از انتقال دهنده های عصبی برای نگه داشتن زمان و ریتم به منظور استراحت قلب استفاده می کنند. مصرف زیاد الکل به ویژه در مردان مسن با مرگ ناگهانی قلبی (SCD)، ارتباط تنگاتنگی دارد. در حین مرگ ناگهانی قلبی (SCD)، سلول های قلب نمی توانند ریتم منظمی داشته باشند و این امر باعث می شود قلب به طور ناگهانی از کار بیفتد.

اگرچه مرگ ناگهانی قلب (SCD) همان حمله قلبی نیست، مرگ ناگهانی قلب (SCD) بزرگترین علت مرگ طبیعی در بسیاری از کشورها است. دفیبریلاتورهای (الکتروشوک های) خودکار خارجی (AED) این بیماری را درمان می کنند.

الکل و دستگاه گوارش

الکل، یک تحریک کننده برای مخاط دستگاه گوارش به شمار می رود و این امر باعث التهاب (تورم و قرمزی) می شود. التهاب فرآیندی است که بدن برای جذب سلول های موجود در جریان خون برای التیام آسیب، از آن استفاده می کند. در کوتاه مدت، التهاب به بهبود آسیب وارد شده کمک خواهد کرد، اما مصرف طولانی مدت الکل باعث التهاب مزمن می شود، که باعث آسیب رسیدن به بافت شده و منجر به انواع مختلف سرطان، بیماری خود ایمنی یا مرگ سلولی خواهد شد.

اگرچه مرگ چند سلول مسئله مهمی نیست (به دلیل این که سلولهای زیادی هر روز در بدن می میرند) اما التهاب مزمن، باعث می شود ترمیم دوباره آنها دشوار شود. نتیجه نهایی این است که مواد مغذی مورد نیاز بدن، به خوبی جذب نمی شوند و فرد ممکن است دچار کمبود مواد مغذی شود. سوء تغذیه در بیماری قلبی و حمله قلبی نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند.

الکل و عملکرد کلیه

الکل، ادرار آور است و باعث می شود بدن به چند روش مختلف مایعات اضافی بدن را از بین ببرد.

اولین روش، با افزایش میزان تولید ادرار در کلیه ها است.

روش دوم این است که الکل سلول های فرد را فریب می دهد تا آب بیشتری در خود نگه دارد. نتیجه این امر این است که خون آب کمتری در خود دارد. سپس کلیه ها باید محلول غلیظ تری را تصفیه کرده و در معرض سموم مضرتری قرار بگیرند. با گذشت زمان و کاهش عملکرد کلیه، این سموم به سایر اندامها مانند قلب آسیب می رسانند.

مصرف الکل و حمله قلبی

مصرف الکل و حمله قلبی

الکل و سیستم عروق

فردی که به میزان زیاد الکل مصرف می کند، میزان زیادی کلسترول غیرطبیعی خواهد داشت.

کلسترول، بخشی طبیعی و سالم خون است، اما ممکن است عملکرد نامناسبی داشته باشد. کلسترول مولکول های بزرگی است که لیپیدها (چربی) را به قسمت های مختلف بدن انتقال می دهد و از لیپیدها برای ساخت غشای سلول ها استفاده می شود. وقتی لیپید زیاد باشد (و یا اگر میزان کلسترول HDL خیلی پایین باشد)، آنها غشای داخلی رگ ها را خراش می دهند که باعث آسیب مکانیکی می شود و سلول های مختلف در خون به کار گرفته می شوند تا به ترمیم آسیب کمک کنند.

با این حال، به دلیل این که خون هنگام ترمیم آسیب برای لخته شدن طراحی شده است، ممکن است به اشتباه در داخل سیستم عروقی لخته ایجاد کند. در صورتی که فرآیند ایجاد لخته ادامه داشته باشد، ممکن است لخته تجزیه شده و به رگ هایی برود که اکسیژن قلب را تغذیه می کنند. اگر لخته در آنجا قرار بگیرد،  منبع اکسیژن که سلول های خونی را تغذیه می کند قطع می شود و باعث حمله قلبی خواهد شد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موارد گفته شده تنها بخشی از عوارض سوء مصرف الکل هستند و مصرف طولانی مدت این روانگردان عوارض مخرب تری بر مصرف کننده خواهد داشت و تنها رویکرد جهت بهبود صدمات وارد شده ترک الکل تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک الکل طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک الکل تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل
مصرف الکل و حمله قلبی

مصرف الکل و حمله قلبی

بهبودی از یک حمله قلبی ناشی از مصرف الکل

بهبودی از ترک الکل و حمله قلبی همانند بهبودی از سایر حملات قلبی است. روند بهبودی در هر فرد متفاوت است، اما درمان پس از حمله قلبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کاهش یا قطع مصرف الکل

روش هایی برای تجزیه و از بین بردن لخته در قلب

کاتتریزاسیون(سونداژ قلبی)، زمانی است که یک لوله از طریق جراحی در رگهای قلب فرستاده می شود تا به تجزیه لخته کمک کند.

تغییر سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی و ورزش

در صورت نیاز اقدامات جراحی

آزمایش تشخیصی توسط یک متخصص پزشک

استراحت کافی

پیگیری قرارهای پزشکی بعدی

مرکز ترک اعتیاد

بهبودی از یک حمله قلبی ناشی از مصرف الکل

یکی از مهمترین روش های بهبودی از حمله قلبی ناشی از مصرف الکل، پرداختن به مسئله مصرف الکل است.

با ادامه مصرف الکل، خطر ابتلا به سایر حملات قلبی و همچنین سایر بیماری های مرتبط با سلامتی فرد افزایش می یابد. برای از بین بردن انگیزه و علت اصلی اعتیاد به الکل، فرد باید اقدام به ترک الکل تحت نظر متخصصین و کادر پزشکی در مرکز ترک الکل طلوعی دوباره، نمایند.

سخن پایانی

وابستگی به الکل روانی و جسمانی می باشد و ترک الکل علاوه بر درمان جسمانی نیازمند دریافت خدمات روان درمانی نیز می باشد به همین جهت خدمات درمان و ترک الکل در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی مطابق جدیدترین متدها درمانی همچون ایمپلنت نالتروکسان انجام می گیرد که به بیماران امکان ترک بدون وسوسه مجدد را می دهد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =