عوارض مصرف همزمان الکل و هروئین

مرکز ترک اعتیاد
رابطه افسردگی و آلپرازولام
25 اردیبهشت 1400
کلینیک ترک اعتیاد
اثرات مهارکنندگی هروئین
25 اردیبهشت 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد
۱٫۵
(۲)

سوء مصرف هروئین و الکل هر کدام به تنها عوارض متعدد و جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد اما مصرف همزمان و ترکیبی آنها عوارض بسیار خطرناکی برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت که در این مقاله به معرفی و بررسی عوارض مصرف همزمان الکل و هروئین خواهیم پرداخت.

مصرف هروئین باعث ایجاد سرخوشی می شود و زمانی که الکل به این ترکیب اضافه می شود، بر روی بدن اثر افزایشی دارد و تأثیر هر دو ماده چند برابر خواهد کرد، مصرف همزمان الکل و هروئین به دلیل اثرات ترکیبی و کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی، مصرف کنندگان را در معرض خطر آسیب جدی و حتی مرگ قرار می دهد.

هروئین چیست؟

 

هروئین چیست؟

هروئین مخدری است که از غلاف های بذر گیاه خشخاش بدست می آید و این ماده در گروه مواد اعتیاد آور به نام افیون قرار می گیرد. هروئین زمانی که بلعیده شود، یک سرخوشی رویا گونه ای ایجاد کرده و شادی و نشاط وصف ناپذیری را در پی خواهد داشت. اگرچه این دارو معمولاً به شکل پودر سفید یا قهوه ای یافت می شود، اما به صورت یک ماده سیاه و جامد و چسبناک نیز فروخته می شود.

هروئین حتی در ناب ترین نوع آن، بسیار خطرناک و اعتیاد آور است. بیشتر هروئین فروخته شده در ایالات متحده و سراسر جهان با سایر مواد مخدر و مواد شیمیایی ترکیب می شود. این عامل، فرد مصرف کننده را بیشتر در معرض خطرات مهلک قرار می دهد.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مصرف هروئین عوارض جسمانی و روانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در مقاله هروئین چیست؟ به معرفی کامل آنها پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

 

 

عوارض مصرف همزمان الکل و هروئین

استفاده از هروئین به تنهایی منجر به ایجاد حالت شادابی و سرخوشی می‌شود. اما وقتی الکل به این ماده مخدر افزوده می‌شود، تأثیر اعتیادآور آن به ساختار بدن اضافه می‌شود و تداخلی بین اثرات دو ماده ایجاد می‌شود. این ترکیب می‌تواند منجر به پیامدهای جبران‌ناپذیر و بسیار خطرناکی شود.

برخی از عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل عبارتند از:

سرگیجه

از دست دادن هوشیاری

اختلال در هماهنگی

تنفس سطحی و شکمی

کاهش ضربان قلب

لرزش

 

عوارض مصرف همزمان الکل و هروئین

خطرات ناشی از مصرف هروئین و الکل

اثرات مرگبار هروئین زمانی که با الکل ترکیب شود به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

از آنجایی که تولید هروئین کاملاً بدون نظارت انجام میشود، آگاهی از مواد تشکیل دهنده و میزان گیرایی آن به سختی قابل تشخیص می باشد و زمانی که الکل و هروئین با یکدیگر ترکیب شود، جذب الکل افزایش می یابد و خطر مسمومیت با الکل، حتی پس از مصرف مقدار کمی مشروبات الکلی، تهدیدی مرگبار به شمار می رود.

اما اثرات مهلک این داروها بر روی بدن به همین جا ختم نمی شود. هروئین و الکل به عنوان کاهش دهنده فعالیت های عصبی مرکزی عمل می کنند و وقتی با هم ترکیب و استفاده شوند، تنها خاصیت آرام بخشی آنها افزایش می یابد. این اثر می تواند تنفس شما را کند و یا حتی متوقف کند، هنگامی که با چنین حالتی مواجه شدید، کارهای ساده ای مانند بلند شدن و با تماس با اورژانس برای شما غیر ممکن خواهد شد.

توجه داشته باشید که مسمومیت با الکل ممکن است کشنده باشد بنابراین ضروری است تا اگر شک دارید که شخصی دچار مسمومیت با الکل شده است، ضروری است که بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی عوارض مصرف همزمان الکل و هروئین پرداختیم و باید بدانید ترکیب هروئین و الکل فقط به شما آسیب نمی رساند، بلکه به افرادی که دوست دارید نیز ممکن است آسیب برسانید و آنها را در معرض خطر قرار می دهید. ترک هروئین و ترک الکل به تنهایی ممکن است برای شما دشوار باشد، مخصوصا که سم زدایی هروئین و الکل ممکن است موجب تشدید علائم ترک مانند استفراغ، پارانویا (بدگمانی، دیوانگی خیالی) و افزایش ضربان قلب شود.

ترک هروئین و ترک الکل در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی با پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد و به بیماران این فرصت را می دهد تا علاوه بر درمان اعتیاد خود به روان درمانی بپردازند و بعد از ترخیص سلامتی کامل خود را بدست آورید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 10 =