ترک شیشه با نالتروکسان
ترک شیشه با نالتروکسان
30 دی 1402
خواب بعد از ترک شیشه
خواب بعد از ترک شیشه
30 دی 1402
نمایش همه
خوردن مشروب بعد از ترک شیشه
۳٫۳
(۴)

بسیاری از افرادی که به مرکز ترک اعتیاد طلوع برای ترک شیشه مراجعه می‌کنند از متخصصین این مجموعه سوال می‌پرسند که ” آیا خوردن مشروب بعد از ترک شیشه ایراد دارد؟” ما اینجا هستیم که به این پرسش پاسخ دهیم و یکبار برای همیشه پرونده خوردن الکل بعد از ترک شیشه یا ترک هر ماده مخدر دیگری را ببندیم. بنابراین اگر شما در دوران نقاهت بعد از ترک این ماده محرک هستید و دوست دارید مشروب بنوشید، با کادر پزشکی کلینیک ترک اعتیاد طلوع همراه باشید.

آیا خوردن مشروب بعد از ترک شیشه خطرناک است؟

روانپزشکان مجرب حاضر در این مرکز با دکتر جوزف ورت، پزشک متخصص اعتیاد، (Joseph Verret) هم عقیده‌اند، آن‌ها اظهار می‌کنند که خوردن مشروب بعد از ترک شیشه، می‌تواند سبب عود گردد. بنابراین بطور کلی در دوران نقاهت بعد از ترک شیشه، نباید الکل مصرف کرد و خطرناک است.

عوارض خوردن مشروب بعد از ترک شیشه چیست؟

هنگام استفاده از مواد اعتیادآور نظیر شیشه، شما دوپامین بالایی دریافت می‌کنید که باعث ایجاد حس سرخوشی، از دست دادن مهار و کاهش کنترل تکانه‌ها و میل‌ها می‌شود. آیا این روند شما را به یاد ماده دیگری نمی‌اندازد؟! بله! این دقیقاً همان کاری است که الکل نیز انجام می‌دهد. الکل می‌تواند موجب از دست دادن کنترل رفتار و تمایلات تکانشی شود، در نتیجه می‌تواند منجر به عود نسبت به شیشه و سایر رفتارهای مخاطره آمیز گردد.

البته استثناهایی در این زمینه وجود دارد، اما بسیار نادر هستند. می‌دانیم که هیچ چیزی بصورت قطع وجود ندارد و می‌تواند شامل استثنائاتی بشود. اما تنها به این دلیل که یک نفر در دوران نقاهت قادر به نوشیدن گهگاهی الکل است و عود نمی‌کند، نمی‌توانیم بگوییم فرد دیگری با مصرف الکل عود نسبت به شیشه یا اعتیاد به الکل را تجربه نمی‌کند! در حقیقت اینطور نگاه کنید که آن فردی که عود نکرده است استثنا بوده و بسیار نادر است.

«برای اکثر افراد، فرایند خوردن مشروب بعد از ترک شیشه اینگونه است که آن‌ها را به اعتیاد به شیشه یا اعتیاد به الکل بازمی گرداند».

عوارض خوردن مشروب بعد از ترک شیشه

برای پاک ماندن در دوران نقاهت بعد از ترک شیشه چه کارهایی می‌توان کرد؟

اگر نگران خوردن مشروب بعد از ترک شیشه یا انجام هر کاری که منجر به عود شیشه می‌شود، هستید موارد زیر می‌تواند در مقاومت شما نسبت به میل شیشه و همچنین محرک ها بسیار مفید باشد:

در ابتدا یادتان باشد که همیشه امیدی در بهبود از اعتیاد وجود دارد. واکنش هر فردی به درمان متفاوت است، اما مهمتر از همه، تلاش شما برای هوشیار ماندن است.

  • عضویت در یک گروه معتادان گمنام و گروه های پشتیبانی برای اشتراک گذاری تجربیات یکدیگر و اینکه متوجه شوید تنها نیستید، می‌تواند در تحمل کردن شرایط دوران نقاهت کمک کند.
  • در جلسات روان درمانی روانشناس ترک اعتیاد مرکز طلوع شرکت کنید. اگر فکر می‌کنید در کنترل و مدیریت هوس نسبت به شیشه دچار مشکل هستید و یا اینکه دلتان می‌خواهد به خوردن مشروب بعد از ترک شیشه بپردازید، حتما با مشاورین در مرکز طلوع تماس بگیرید.
  • از محرک های مصرف شیشه دور بمانید. وسایل مصرف شیشه، دوستانی که با آن‌ها شیشه می‌کشیدید و یا مکانی که در آن به مصرف شیشه پرداخته‌اید و یا حتی موادی که همراه شیشه مصرف می‌کردید و اکنون جلوی چشمتان قرار دارند(مانند مصرف همزمان الکل و شیشه) همگی جز مواردی هستند که شما را به یاد مصرف شیشه می‌اندازند. در دوران نقاهت، میل شما به شیشه بالاست و هر یک از موارد مذکور مانند محرک برای شما عمل خواهد کرد. این ها ممکن است موجب شوند تا برای خوردن مشروب بعد از ترک شیشه اقدام کنید. بنابراین از آن‌ها دور بمانید.
  • فعالیت هایی که دوست دارید را در دوران نقاهت بعد از ترک شیشه آغاز کنید، مانند ورزش های مورد علاقه تان، شنا، نقاشی و…زمانی که سرتان شلوغ باشد، کمتر بر روی خوردن الکل و یا میل به شیشه تمرکز می‌کنید.

اگر بعد از ترک شیشه الکل مصرف کردم، چکار کنم؟

رک و پوست کنده به شما می‌گوییم: ” هرگز تسلیم نشوید”

بهبودی از اعتیاد یک تعهد و فرآیند مادام العمر است. بهبودی و هوشیاری بیشتر یک سفر است تا یک مقصد. گاهی اوقات مردم برای بلند شدن از خاکستر نیاز دارند که به پایین بروند و هر کس نقطه پایینی متفاوتی دارد، اما نکته کلیدی این است که هرگز تسلیم نشوید.

اگر لازم است این جمله را روی کاغذ بنویسید و روی درب یخچالتان بچسبایند “عود پایان دنیا یا شکست نیست”. گاهی اوقات ممکن است دو، سه یا چند بار طول بکشد تا همه قطعات برای ترک اعتیاد به شیشه در درازمدت کنار هم قرار بگیرند، بنابراین اگر در سفر بهبودی اعتیاد شیشه به اشتباه افتادید و دوباره شیشه مصرف کردید و یا اینکه به خوردن مشروب بعد از ترک شیشه پرداختید، ناامید نشوید. اعتراف به اینکه می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید و وارد مسیر درمان اعتیاد به این ماده محرک شوید، یکی از شجاعانه‌ترین تصمیم‌هایی است که یک فرد می‌تواند بگیرد. ما متخصصین در مرکز ترک اعتیاد طلوع هر کسی را که اراده کرده و تصمیم به ترک گرفته است، عمیقا تحسین و حمایت می‌کنیم. اگر خواهان ترک این ماده با حداقل درد و خماری و بصورت کاملا ایمن هستید، کافیست با ما تماس بگیرید، ما آماده ارائه خدمات درمانی مان به شما هستیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =