کلینیک ترک اعتیاد
آیا کنترل گسترش اعتیاد با آزاد سازی برخی مواد ممکن است؟
25 تیر 1399
کلینیک ترک اعتیاد
مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان
25 تیر 1399
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد
۰
(۰)

 قبل از پرداختن به موضوع پیشگیری از کرونا با الکل باید یادآور شویم که امروزه در حال سپری کردن روزهایی هستیم که در تاریخ با خط درشت نوشته خواهد شد. سبکی زندگی که امروز در حال تجربه آن هستیم در تاریخ بسیار نادر بوده است. زندگی همه ما از حالت عادی خارج شده و کسب و کارها به حالت تعلیق درآمده است. همه به دنبال پیشگری از ابتلا به کرونا هستند. آمار مرگ و میرهای روزانه بر اثر این بیماری همه را نگران کرده است.

حتما مطالعه کنید: الکل

پیشگیری از کرونا با الکل

برای پیشگیری از کرونا با الکل باید نکاتی را بدانید که در این مطلب به شرح و تفسیر آن خواهیم پرداخت. در این مطلب قصد داریم به برخی مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با الکل و برخی باورهای غلط درباره مصرف الکل بپردازیم.
ویروس‌ها در خارج از بدن شما هیچگونه فعالیتی ندارند آنها برای شروع فعالیت و زندگی به یک میزبان و سلول زنده نیاز دارند تا بتوانند خود را کپی کرده و تکثیر دهند این روزها تمامی اقدامات بهداشتی و توصیه های پزشکی فقط برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا است اینکه الکل این روزها تاثیر مهمی در از بین بردن ویروس کرونا دارد، باعث شده برخی از مردم فکر کنند که خوردن الکل نیز همین خاصیت را دارد با اینکه این باور بسیار اشتباه است پشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با استفاده از الکل صرفاً شامل ضدعفونی کردن دست‌ها، سطوح و اجسام است.
همانطور که می‌دانید رعایت بهداشت دست‌ها در جلوگیری از ابتلا به کرونا بسیار موثر است اما داستان مصرف الکل بصورت خوراکی بسیار متفاوت است که در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد که پیشگیری از ویروس کرونا با نوشیدن الکل رابطه معکوس دارد و مصرف الکل تا چه حد سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

نقش اعتیاد به الکل در سیستم ایمنی بدن

همانطور که می‌دانید ویروس کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد و در صورت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی به بدن هر کسی نفوذ می‌کند. عدم رعایت اصول بهداشتی صرفاً به استفاده از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش نیست. این روزها بیشتر از هر زمانی باید مراقب سیستم ایمنی بدنتان باشید شاید کرونا به شما متتقل شود و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن شما اجازه هر نوع فعالیتی را به ویروس کرونا می‌دهد پس از هر چیزی که باعث تضعیف سیستم بدنی شما می‌شود دوری کنید یکی از این موارد نوشیدن مشروبات الکی است مصرف مشروبات الکلی به شدت سیستم ایمنی بدن شما را سست می‌کند متاسفانه این روزها برخی از مردم به دنبال پیشگیری از کرونا با الکل به دنبال مصرف آن بصورت نوشیدنی هستند و آمارهای نگران کننده‌ای هم در این باره تا به امروز منتشر شده است.
بر اساس توصیه پزشکان مصرف هر گونه مواد مخدر و مصرف الکل به شدت سیستم ایمنی بدن را عاجز و ناتوان می‌کند و جسم شما را آماده پذیرش ویروس کرونا خواهد کرد. شاید بسیاری از شما به قرنطینه بودن در خانه عادت نداشته باشید و کمی برایتان سخت باشد تفریحات خانگی یکی از سرگرمی‌های این روزهاست توجه داشته باشید که در کنار این این سرگرمی‌ها به سراغ مشروبات الکی نروید پیشگیری از ویروس کرونا با مصرف الکل رابطه عکس دارد و به هیج وجه توصیه نمی‌شود. این مهم را می‌توانید در آمار مرگ و میر ناشی نوشیدن الکل در این روزها پیگیری کنید پس پیشگیری از کرونا با الکل فقط محدود به مصرف آن بعنوان یک ضدعفونی کننده است و تمام!

تاثیر الکل بر سلول‌های آنتی‌بادی یا پادتن

در بدن شما سلول‌هایی وجود دارد به نام سلول‌های آنتی‌بادی که وظیفه اصلی آنها مبارزه با سلول‌های آلوده به ویروس است هر چه قدرت سلول‌های آنتی بادی بیشتر باشد، سیستم ایمنی بدن شما قوی‌تر و سالم‌تر است. مصرف الکل تاثیر مستقیم روی سلول‌های آنتی‌بادی شما گذاشته و نه تنها باعث تضعیف بلکه باعث نابودی آنها می‌شود از آنجایی که الکل دارای ویژگی آب‌زادیی است با خارج کردن آب درون سلول سبب مرگ آن می‌شود این یعنی یک شرایط ایده‌آل برای میزبانی از ویروس کرونا که شدت در انتقال آن بسیار بالاست. اگر تمایل به مصرف مشروبات الکی دارید لطفاً برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مدتی با الکل قطع رابطه کنید زیرا به شدت احتمال ابتلا را افزایش می‌دهد.

نکات مهم درباره پیشگیری از ویروس کرونا با الکل بعنوان یک ضدعفونی کننده

ویروس ها و باکتری‌های موجود در سطح دست شما با الکل سفید از بین می‌رود. اگر مایع ضدعفونی کننده ای تهیه می‌کنید، توجه داشته باشید که حداقل حاوی ۶۰ الکل باشد. البته اکثر محصولات ضدعفونی کننده امروزه بین ۶۰ تا ۹۵ درصد الکل دارند ولی باز هم موقع خرید به این نکته توجه کنید ویروس‌ها در مقابل موارد ضدعفونی کننده مقاومت بیشتری نسبت به باکتری‌ها دارند اما لایه محافظتی ویروس کرونا با الکل واکنش نشان داده و کاملاً از بین می‌رود. اما این نکته را هم بدانید که دیگر ضدعفونی‌ کننده‌های خانگی که دارای ترکیب معینی از الکل نیستند، آن چنان قادر به از بین بردون ویروس کرونا نخواهند بود. آنچه در پیشگیری از کرونا با الکل باید بدانید، استفاده صحیح از الکل بعنوان یک ضدعفونی کننده است. پیشگیری از ابتلا به ویروس کویید ۱۹ یا کرونا با استفاده از مواد ضد عفونی کننده با میزان مشخصی از الکل تنها بخضی از مراقبت‌ها شماست.
در برخی از خانه‌ها مشاهده شده است که چندین ماده ضدعفونی کننده خانگی را با هم ترکیب کرده و به محصولی جدیدی رسیده اند توجه داشته باشید که این کار اصلاً منطقی و صحیح نیست. اینگونه موضوعات در صورت لزوم توسط پزشکان در رسانه‌های مختلف اطلاع رسانه می‌شود پس لطفاً خودسرانه به ترکیب موارد ضدعفونی کننده نپردازید و به توصیه پزشکان و متخصصان اعتماد کنید پیشگیری از کرونا با الکل فقط خلاصه به ضدعفونی کردن دست‌ها نمی‌شود باید اجسام و تمامی بخش‌هایی از خانه را که زیاد با آنها سر و کار داریم هم کاملاً ضدعفونی شود.
کویید ۱۹ ویروسی است که بشر هنوز شناخت کافی نسبت به آن ندارد و همین مساله باعث فراز و نشیب‌های مختلف درباره مقابله با آن شده است تنها چیزی که ثابت شده است انتقال سریع این ویروس است ویروس کرونا می‌تواند بطور مستقیم از طریق سرفه و یا عطسه شخص مبتلا به بدن شما نفوذ کند از طرفی این ویروس تا چند روز می‌تواند بر روی سطوح مخصوصاً سطوح فلزی با‌قی بماند. که این مساله متاسفانه خیلی به انتقال سریع آن بین مردم کمک کرده است به همین دلیل است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو در این برهه زمانی بسیار خطرناک است.
پس پیشگیری از کرونا با الکل شامل ضدعفونی کردن سطوح نیز می‌شود اگر در مجتمع آپارتمانی زندگی می‌کنید حتما از سرایدار خود بخواهید که دائماً آسانسور را با الکل ضدعفونی کند.
سعی کنید که از لمس سطوح مختلف مخصوصاً سطوح فلزی خودداری کنید و یا بعد از آن حتماً دست خود را ضد عفونی کنید شستن دستها با آب گرم و صابون خود بهترین روش برای بهداشت دست است استفاده از الکل و ژل‌ ضدعفونی کننده بیشتر برای زمانی است که دسترسی به آب گرم و صابون نداشته باشید پیشگیری از ابتلا به ویروس فقط با استفاده از الکل بعنوان ضد عفونی کننده نیست رعایت برخی مراقبت‌های بهداشتی مثل دست دادن بایکدیگر، دست نزدن به صورت و لمس نکردن سطوح مختلف در خارج از منزل امنیت جسمی شما را افزایش می‌دهد.
اگر اعتیاد به الکل دارید سعی کنید قبل از بروز مشکلات شدیدتر و مشهودتر برای سلامت خود نسبت به ترک الکل اقدام نمائید و در مرکز ترک الکل درمان خود را شروع کنید. توجه داشته باشید که امروز شرایط سلامت جامعه در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد هر لحظه نوشیدن الکل شما را یک قدم به کرونا نزدیک خواهد کرد. پس لطفاً این موضوع را جدی بگیرید اگر وابستگی به نوشیدن الکل دارید، اولین اقدام برای پیشگیری از کرونا با الکل ترک آن است. کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره بعنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد و با استفاده از روش‌های نوین درمان اعتیاد به الکل به همراه کادری مجرب و متخصص در خدمت شماست. خدمات دیگری نظیر ترک فنتالین، ترک پتیدین، ترک ماری جوانا و دیگر مخدرهای رایج در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره انجام می‌گردد.

درمان اعتیاد و سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط بهترین کادر متخصص روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر مرکز ترک الکل در کلینیک طلوعی دوباره می توان به بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، بهترین امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =