ابتلا به اعتیاد در افراد بی خانمان

تفاوت هروئین با کوکائین
تفاوت هروئین با کوکائین
28 مرداد 1400
راه های پیشگیری از بازگشت به اعتیاد
راه های پیشگیری از بازگشت به اعتیاد
28 مرداد 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

ابتلا به اعتیاد در افراد بی خانمان

۵
(۲)

تعداد بی خانمان ها در سراسر جهان دائما رو به افزایش است و حدود یک چهارم از آنها کودکان هستند. افراد بی خانمان ممکن است بطور موقت یا گاه گاهی بی سرپناه باشند، در حالی که به ندرت پیش می آید که فردی به طور مداوم بی خانمان باشد. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی ابتلا به اعتیاد در افراد بی خانمان خواهیم پرداخت.

شاید سوء مصرف مواد در میان افراد بی خانمان، مهمترین اختلال عمومی در این گروه آسیب پذیر باشد. نظرها و برآوردها متفاوت است، اما بر اساس مطالعات مختلف، ۴۰ تا ۵۰ درصد افراد بی خانمان به الکل یا سایر مواد مخدر وابسته هستند. یک بحث مورد مناقشه ای که وجود دارد این است که سوء مصرف مواد و اعتیاد کامل به مواد مخدر در بین افراد بی خانمان به طور قابل توجهی نسبت به جمعیت عمومی بیشتر است.

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

سوء مصرف مواد باعث بی خانمانی می شود و برعکس

کدام یک اول اتفاق می افتد، بی خانمانی و یا اعتیاد به مواد مخدر؟

در پاسخ باید بگوییم که، بستگی دارد.” برای برخی از افراد، سوء مصرف مواد مخدر به عنوان یک روش مقابله با زندگی در خیابان ها شروع می شود. برای برخی دیگر، اعتیاد به مواد مخدر منجر به بی خانمانی آنها می شود. به هر حال، در درجه اول رسیدگی و پرداختن به هر دو مشکل مهم است نه ترتیب بروز مشکلات.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

در میان افراد بی خانمان سالمند، الکل داروی انتخابی است، اما سایر مواد، از جمله مواد مخدر، بیشتر در میان افراد بی خانمان جوان استفاده می شود.

برای دریافت خدمات ترک تریاک وارد صفحه مرکز ترک تریاک شوید

جوانان بی سرپناه نیز به احتمال زیاد به مواد مخدر روی آورده و یا به سوء مصرف آنها مبتلا می شوند. مجله آمریکایی بهداشت عمومی برآورد کرده است که دو سوم جوانان بی سرپناه که در پناهگاه ها زندگی می کنند تا حدودی مشروبات الکلی مصرف می کردند. سایر مطالعات این رقم را برای جوانان نزدیک به ۸۰ درصد نشان می دهد.

مشکلات اقتصادی و اختلالات روانی از علت های اصلی بی خانمانی هستند

مشکلات اقتصادی و اختلالات روانی از علت های اصلی بی خانمانی هستند

متأسفانه، بسیاری از مردم فکر می کنند که اعتیاد به الکل یا سوء مصرف مواد مخدر تنها دلیلی است که فرد را آواره کوچه و خیابان می کند، اما چنین چیزی به دور از واقعیت است. فقر، بیکاری، کم کاری، بیماری های روانی و معلولیت جسمانی همگی ممکن است در آوارگی و بی خانمانی فرد نقش مهمی را ایفا کنند.

برای دریافت خدمات ترک حشیش وارد صفحه مرکز ترک حشیش شوید

هنگامی که یک فرد بی خانمان از یک بیماری روانی یا معلولیت جسمی رنج می برد، احتمال ابتلا به اعتیاد به مواد مخدر در او بیشتر می شود. این مشکلات را می توان با قضاوت تبعیض آمیز، به ویژه در مورد افراد بی خانمان همجنس گرا و دو جنسی تشدید کرد.

هنگامی که یک فرد بی خانمان می شود، پیامدهای مخربی به همراه خواهد داشت. سلامت کلی آنها کاهش خواهد یافت، آنها برای یافتن شغل مدت زمان سختی را سپری خواهند کرد و حتی برای بدست آوردن وسایل اولیه و ضروری زندگی مانند غذا و پوشاک با مشکلاتی مواجه خواهند شد. به عبارت دیگر، بی خانمانی باعث بدتر شدن مشکلات موجود خواهد شد و مشکلات خاص خود را به همراه خواهد داشت.

برای دریافت خدمات ترک شیشه وارد صفحه مرکز ترک شیشه شوید

مرگ ناشی از اوردوز در افراد بی خانمان

مرگ ناشی از اوردوز در افراد بی خانمان

در جمعیت عمومی، بیماری های قلبی علت اصلی مرگ و میر به شمار می رود، اما در افراد بی خانمان، اوردوز دارو در سال های ۲۰۰۳  تا ۲۰۰۸ علت اصلی مرگ بوده است. خبرهای خوب در مورد کاهش میزان مرگ و میر در میان افراد بی خانمان ناشی از بیماری ایدز (HIV)، با افزایش مرگ و میر ناشی از اوردوز مواد مخدر خنثی شده است. مسکن ها و مواد مخدر غیر هروئین عامل اصلی مرگ های ناشی از اوردوز هستند.

برای دریافت خدمات ترک هروئین وارد صفحه مرکز ترک هروئین شوید

افراد بی خانمان به طور نامتناسبی از سوء مصرف مواد مخدر و الکل و تمام بیماری ها رنج می برند. تلاش برای درمان اعتیاد به مواد مخدر به طور جداگانه و سپس پرداختن به بی خانمانی کوته بینانه است.

پرداختن به مشکلات مسکن افراد بی خانمان مبتلا به اعتیاد، باید جزء برنامه های بهبودی از اعتیاد باشد. افزایش اثربخشی و کارآیی درمان در بین افراد بی خانمان مستلزم آن است که به نیاز های مسکن که شامل تهیه سریع مسکن و یا اراٸه راه حل های بلند مدت به منظور تهیه مسکن می باشد، رسیدگی کنند. برای درمان موفقیت آمیز اعتیاد به مواد مخدر، باید خدمات بالینی و اجتماعی بیشتری برای افراد بی خانمان در مقایسه با عموم مردم در نظر گرفته شود.

برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی ترک اعتیاد وارد صفحه پزشک ترک اعتیاد شوید

دولت ها تشویق می شوند تا دسترسی و درک داروهایی مانند نارکان را به منظور درمان اوردوز حاد و روش های درمانی طولانی مدت برای اعتیاد به مواد مخدر مانند ب۲ افزایش دهند. در عین حال، سازمان هایی که به افراد بی خانمان خدمات ارائه می دهند تشویق می شوند تا کارگران و داوطلبان خود را در برنامه ریزی برای مقابله با اوردوز آموزش دهند.

مرکز ترک اعتیاد

صداقت گام اول برای بهبودی از اعتیاد است

دستیابی به کمک ممکن است بسیار دشوار باشد و این امر به ویژه در مورد افراد بی خانمان صدق می کند. واقعیت این است که دستیابی به کمک از طریق صداقت در مورد وضعیت زندگی خود برای دستیابی به خدماتی که برای مقابله با اختلال سوء مصرف مواد و وضعیت مسکن خود نیاز دارید امکان پذیر است. اگر سوالی دارید یا تمایل دارید در مورد درمان اعتیاد به مواد مخدر اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می کنیم با مشاورین ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران تماس بگیرید.

سخن پایانی

اعتیاد، یک بیماری است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد اما نکته ای که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که بهترین رویکرد مقابله با این بیماری، ترک اعتیاد، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد تا بیماران این امکان را داشته باشند علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند.

    به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

    روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

    میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

    رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × پنج =