ارتباط بین سوء مصرف الکل و اوتیسم

برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟
در زمان ترک اعتیاد چه غذایی بخوریم؟
2 فروردین 1400
تاثیر الکل بر سیستم ایمنی بدن
تاثیر الکل بر سیستم ایمنی بدن
2 فروردین 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد
۰
(۰)

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره: بستگی به شدت و ضعف علائم اوتیسم، فردی که مبتلا به اختلال اوتیسم (ASD) می باشد ممکن است بیشتر در معرض خطر اعتیاد به الکل قرار گیرد. اوتیسم به عنوان اختلال طیف اوتیسم یا ASD نیز شناخته می شود که نوعی اختلال در رشد محسوب می شود که از هر ۵۹ کودک، ۱ نفر به اوتیسم مبتلا می شود.

علائم ابتلا به اوتیسم ممکن است در هر فرد متفاوت باشد. تفاوت این علائم ممکن است بسیار زیاد باشد. گاهی اوقات علائم اوتیسم ممکن است باعث شود که فرد مبتلا به ASD به روانگردانی مثل الکل روی آورد تا بتواند از این طریق، اضطراب و مشکلات حسی مربوط به ASD را در خود تسکین دهد. بستگی به شدت و ضعف ASD فرد، خطر اعتیاد به مصرف مواد مخدری همچون متادون، ب۲ و الکل ممکن است در فرد اوتیسم، بیشتر از سایر افراد باشد. در بهترین مرکز ترک الکل تهران طلوعی دوباره، ما با استفاده از جدیدترین روش های درمانی اقدام به درمان افراد مبتلا به سوء مصرف الکل خواهیم پرداخت. درمان زیر نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد به الکل، مشاوره فردی زیر نظر روانشناس، شرکت در کلاس های گروه درمانی، کار درمانی، ارائه خدمات درمانی بصورت شبانه روزی زیر نظر پزشک متخصص مقیم در مرکز و کادر پرستاری و پیگیری بعد از درمان از خدمات ممتاز کلینیک ترک الکل طلوعی دوباره می باشد. اگر شما یا یکی از عزیزان شما مبتلا به سوء مصرف الکل می باشد همین الان با ما تماس بگیرید. مشاوران مرکز بصورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات شما می باشند یا می توانید با قراردادن سوالات خود در بخش نظرات همین مقاله با ما تعامل داشته باشید.

ارتباط بین سوء مصرف الکل و اوتیسم

ارتباط بین سوء مصرف الکل و اوتیسم

ارتباط اعتیاد به الکل و اوتیسم

مطالعات نشان می دهند که متاسفانه خطر سوء مصرف مواد اعتیادآور و الکل در افراد مبتلا به اوتیسم دو برابر بیشتر از افرادی است که به ASD مبتلا نیستند. همچنین دیگر مطالعات نشان می دهند که ۳۵ درصد افرادی که حداقل ۶ ویژگی اختلال اوتیسم را دارند در مقایسه با افرادی که هیچ یک از نشانه های این بیماری را ندارند، بیشتر در خطر اعتیاد به الکل قرار دارند.

با وجود این، خطر اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر ممکن است به شدت و ضعف علائم ASD فرد بستگی داشته باشد. پزشکان مطمئن نیستند که کدامیک از ویژگی های ASD ممکن است باعث شود فرد از طریق اعتیاد به مصرف مواد دچار سختی و دشواری شود و کدام یک از ویژگی های این اختلال ممکن است باعث شود که کمتر به سراغ موادی مانند الکل برود. بنابراین، به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

آیا سوء مصرف الکل از علائم بیماری اوتیسم به شمار می رود؟

بیماری اوتیسم مجموعه ای از علائم را بیان می کند که در افراد مختلف با هم فرق دارد. با این حال، بیشتر علائم اوتیسم (ASD) شامل رفتارهای غیر طبیعی است که در ادامه به معرفی برخی از متداول ترین آنها می پردازیم:

مهارت های اجتماعی

مهارت های ارتباطی

مهارت های احساسی

این اختلالات ممکن است فرد مبتلا به ASD را به سوی نمایش انواع مشکلات و رفتارهای ناهنجار سوق دهد.

علائم اختلال ASD ممکن است در برخی افراد به صورت خفیف و در برخی دیگر علائم بیشتری از خود نشان دهد. نوشیدن زیاد الکل به تنهایی مربوط به اختلال ASD نیست. با وجود این، اگر کسی به دلیل علائم ASD دچار مشکلات احساسی و یا اضطراب شود، ممکن است از نوشیدن الکل به عنوان روشی برای مقابله با این علائم استفاده کند و از آنجایی که الکل، روان گردانی با میزان اعتیاد آوری بالا است و سوء مصرف آن باعث ایجاد وابستگی روانی در مصرف کننده می شود، ضروری است که بیمار برای درمان و ترک الکل به مرکز ترک الکل طلوعی دوباره مراجعه کند و تحت کنترل روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی اقدام به ترک جسمانی و روانی کند.

ارتباط سوء مصرف الکل و اوتیسم

ارتباط سوء مصرف الکل و اوتیسم

آیا نوشیدن الکل بر اوتیسم تاثیر می گذارد یا باعث ایجاد اختلال اوتیسم در فرد می شود؟

نوشیدن الکل در دوران بارداری با مشکلات زیادی در ارتباط است، اما نمی توانیم به طور قطع بگوییم که اوتیسم یکی از این مشکلات است. نتیجه مطالعات فراوان پزشکان در این زمینه نشان می دهد که هیچ رابطه ای بین نوشیدن الکل در دوران بارداری و ASD وجود ندارد.

با وجود این، نوشیدن الکل ممکن است بر روی علائم ASD تأثیر زیادی بگذارد. به عنوان مثال، مهارت های اجتماعی ضعیف یکی از علائم متداول ASD است. بنابراین، اگر فردی مبتلا به اوتیسم دارای اضطراب اجتماعی بوده و در گفتگو با دیگران مشکل داشته باشد، نوشیدن الکل باعث ایجاد آرامش بیشتری در او خواهد شد.

بنابراین، نوشیدن الکل ممکن است به طور موقتی علائم ASD فرد را پنهان کند. برخی از افراد مبتلا به ASD ممکن است برای پنهان کردن اضطراب خود سال ها به نوشیدن الکل روی آورند. برای این افراد، نوشیدن الکل به خودی خود، ممکن است به یک معضل بزرگ تبدیل شود. به همین ترتیب، بسیاری از افرادی که به ASD مبتلا هستند، مشکلات احساسی را تجربه می کنند که ممکن است با استفاده از الکل کاهش یابد، در صورتی که خود الکل موجب تضعیف سیستم عصبی مرکزی می شود.

با این وجود، علائم ASD ممکن است با نوشیدن الکل، کاملا از بین نرود.

علائمی که نشان می دهد فردی که در مصرف الکل زیاده روی میکند ممکن است مبتلا به اوتیسم باشد، به شرح زیر است:

الگوی ارتباط چشمی که غیر طبیعی به نظر می رسد

داشتن علایق خاص غیرمعمول

الگوهای غیر معمول زبان

روش غیر معمول مکالمه

ناهنجاری‌ های جنینی ناشی از سوء مصرف الکل و سندروم اوتیسم

مرکز ترک اعتیاد

سندرم الکل جنین(FAS) و اوتیسم

سندرم الکل جنین (FAS) و اوتیسم

ناهنجاری های جنینی ناشی از الکل یا FAS و سندروم اوتیسم، اختلالات نامرتبطی هستند که دارای علائم یکسانی می باشند. کودکانی که از مادرانی متولد می شوند که در دوران بارداری مشروب می نوشیدند بیشتر در معرض خطر FAS قرار دارند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که این کودکان در معرض خطر بیشتری نسبت به ASD نیستند. برخی علائم مشترک در کودکان مبتلا به سندروم الکل جنین و ASD عبارتند از:

تاخیر در رشد

مشکلات حسی

مشکلات اجتماعی

مشکلات تفکر و تصمیم گیری

به هر حال، بین سندرم اوتیسم و ​​ناهنجاری های جنینی ناشی از الکل تفاوت های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، FAS و ASD بیشتر اوقات منجر به انواع مختلفی از مشکلات اجتماعی می شود:

فردی که به سندروم ASD مبتلا می باشد به احتمال زیاد در موقعیت های اجتماعی منزوی و گوشه گیر خواهد بود.

فردی که به سندروم FAS مبتلا می باشد به احتمال زیاد بیش از حد صمیمی به نظر می رسد و حد و مرزهای مشترک اجتماعی ندارد.

علاوه بر این، فرد مبتلا به ASD، ضریب هوشی غیرکلامی بالاتری نسبت به ضریب هوشی کلامی دارد. با این حال، کسی که مبتلا به سندروم FAS است، برعکس فرد مبتلا به ASD، ضریب هوشی کلامی بالاتری نسبت به ضریب هوشی غیر کلامی دارد. اگرچه ابتلای همزمان FAS و ASD برای فرد غیرممکن نیست، اما چنین چیزی بسیار نادر است.

مرکز ترک اعتیاد

اوتیسم و ​​درمان اعتیاد به الکل

اوتیسم و ​​درمان اعتیاد به الکل

روان درمانی یک درمان مهم و اساسی برای ASD است که به همراه رفتار درمانی شناختی (CBT) و گفتار درمانی عملی برای برخی از افراد مبتلا به این اختلال مورد استفاده قرار می گیرد. بستگی به شدت و ضعف علائم ASD، بعضی اوقات ممکن است برای درمان این اختلال از داروهای مختلف استفاده شود. به عنوان مثال، اگر فرد مبتلا به ASD علائمی دارد که اضطراب یا افسردگی در او را نشان می دهد، در این صورت ممکن است داروی ضد افسردگی برای او تجویز شود.

به همین ترتیب، روان درمانی یک درمان اصلی برای ترک الکل است. گاهی اوقات ممکن است از داروهای شیمیایی نیز برای کمک به فرد به منظور ترک اعتیاد الکل در آینده استفاده شود.

نکات مهمی که باید در مورد الکل و اوتیسم به خاطر داشته باشید شامل موارد زیر می باشد:

سندروم ASD، یک اختلال رایج با طیف بسیار گسترده ای از علائم می باشد

افرادی که مبتلا به سندروم ASD هستند به احتمال زیاد، اختلالات مصرف مواد و الکل را تجربه خواهند کرد، به خصوص زمانی که علائم خفیف داشته باشند

فرد مبتلا به سندروم ASD ممکن است بخاطر اضطراب یا پنهان نمودن مشکلات حسی خود به الکل روی آورد

اگرچه علائم سندروم FAS و ASD تا حدودی به هم شبیه هستند، اما در واقع ارتباطی با هم ندارند

روان درمانی، یک درمان اصلی برای اعتیاد به الکل و سندروم ASD است

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ارتباط سوء مصرف الکل و اوتیسم، پرداختیم اما باید بدانید اگر بخاطر اعتیاد به الکل در رنج و عذاب هستید و توانایی ترک الکل را ندارید، خواه مبتلا به ASD باشید یا نباشید، روانپزشک متخصص ترک الکل و تیم روانشناسی، پرستاران و کادر درمانی بهترین مرکز ترک الکل تهران طلوعی دوباره همراه شما هستند تا مطابق جدیدترین متدهای درمانی و استفاده از  ایمپلنت نالتروکسان  که از  بهترین روش ترک الکل با تضمین بدون بازگشت می باشد، اقدام به درمان و کسب سلامتی خود کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =