فواید ترک شیشه
فواید ترک شیشه
18 مهر 1402
ترک زولپیدم چند روز طول میکشد
ترک زولپیدم چند روز طول میکشد؟
18 مهر 1402
نمایش همه
ترک شیشه چند روز طول میکشد؟
۳٫۳
(۳)

بسیاری از افرادی که مشتاق ترک شیشه هستند، از متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره هستند، سوال می‌پرسند:” ترک شیشه چند روز طول میکشه؟” ما در این مطلب به بررسی مدت زمان لازم برای ترک شیشه می‌پردازیم. اگر می‌خواهید اعتیاد به شیشه را درمان کنید، این مطلب را بخوانید.

ترک شیشه چقدر طول میکشد؟

بسته به عوامل مختلف، پاسخ‌های مختلفی می‌توان به پرسش “ترک شیشه چقدر زمان می‌برد؟” داد. برای بسیاری از افراد، علائم و عوارض ترک شیشه، ممکن است چند ساعت تا چند روز پس از آخرین مصرف ایجاد شود و معمولاً در روزهای اولیه شدیدتر است. برخی از علائم طی چند روز برطرف می‌شوند، اما برخی دیگر ممکن است برای چند هفته باقی بمانند.

اگر شما جزء افرادی باشید که دارای اعتیاد سنگین به شیشه هستید، احتمالا مدت زمان ترک شیشه شما و همچنین شدت و ماندگاری علائم آن افزایش خواهد یافت. اما متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، یک جدول زمانی کلی برای پاسخ به پرسش ” ترک شیشه چقدر زمان میبرد؟” تنظیم کرده‌اند که در بخش بعد آن را بررسی خواهیم کرد. آگاهی از اینکه روند سم زدایی شیشه با چه علائمی همراه است موجب می‌شود تا استرس و نگرانی شما کاهش یابد.

مدت زمان لازم برای ترک شیشه

علائم ترک و مدت زمان ماندگاری آن‌ها به چهار مرحله تقسیم می‌شود:

مدت زمان علائم ترک حاد شیشه

  • در این دوره زمانی، علائم ممکن است در عرض چند ساعت تا چند روز پس از قطع مصرف شروع شود و تا چندین هفته ادامه یابد.
  • در این مرحله انتظار چه علائمی را باید داشته باشید؟ این دوره با اضطراب، بی قراری، میل به شیشه، خستگی، افسردگی و انرژی کم مشخص می‌شود. افراد ممکن است میل شدید به خواب همراه با بی خوابی و در برخی از موارد علائم روان پریشی را تجربه کنند. در طول این مرحله، خطر افکار یا اعمال خودکشی نیز افزایش می‌یابد. بسیار مهم است که علائم مذکور توسط متخصصین یک کلینیک ترک اعتیاد خوب در تهران کنترل شوند، تا شما فرایندی راحت و ایمن را طی کنید.

ترک شیشه چقدر طول میکشد؟

مدت زمان ماندگاری علائم پس از ترک حاد

  • علائم این مرحله از ترک شیشه چند وقت طول میکشد؟ نشانه‌های این دوره زمانی به مدت ۲ هفته یا بیشتر نسبت به آخرین زمان مصرف شیشه ادامه می‌یابد.
  • علائم پس از ترک حاد شیشه شامل چه مواردی است؟ این دوره با خواب آلودگی بیش از حد، خستگی، نوسانات خلقی و افزایش اشتها مشخص می‌شود. افراد ممکن است در این دوره به هوس و اضطراب و همچنین نگرانی یا پشیمانی مربوط به هر خاطره یا رفتار آزاردهنده ای که در دوره قبلی رخ داده است، ادامه دهند.

ماندگاری علائم طولانی مدت ترک شیشه

  • گفتنی است که علائم طولانی مدت ترک شیشه ممکن است تا ماه‌ها ادامه دار باشند اما از شدت آن‌ها کاسته خواهد شد. البته میزان و شدت این ماندگاری با شدت اعتیاد شما و مدت زمانی که شیشه مصرف می‌کرده‌اید، ارتباط مستقیم دارد.
  • انتظار چه علائمی را باید در این دوره داشته باشید؟ بعد از دوهفته علائم خستگی، سطح انرژی کم و افسردگی را تجربه خواهید کرد. افسردگی مرتبط با این دوره زمانی را باید جدی بگیرید، زیرا می‌تواند شدید و طولانی باشد و به طور بالقوه منجر به افکار یا اعمال خودکشی شود.

میل به شیشه و علائم روانپریشی نیز ممکن است دوباره ظاهر و تشدید شود. با جلسات رواندرمانی توسط روانشناس ترک اعتیاد مرکز طلوعی دوباره و همچنین تجویز دارو توسط روانپزشک اعتیاد این مرکز(در صورت لزوم) می‌توان علائم مذکور را مدیریت و کنترل کرد. به همین دلیل است که ترک شیشه باید تحت نظارت متخصصین اعتیاد انجام شود تا خطر ابتلا به عود شیشه و خودآزاری کاهش یابد.

مدت زمان مرحله چهارم ترک شیشه

علائم این مرحله در حدود یک ماه بعد از آخرین مصرف شیشه آغاز می‌شود. این مرحله با تولید بیش از حد دوپامین در مغز، پس از اتمام سم زدایی، ایجاد می‌شود. مردم اغلب احساس سرخوشی، مثبت و اعتماد به نفس می‌کنند. اما پس از چند ماه، مغز شروع به تولید ناکافی دوپامین می‌کند و بیماران ممکن است به افسردگی برگردند و خطر عود را افزایش دهند. حالا می‌دانیم امکان دارد که ترک کامل شیشه چند ماهی طول ‌بکشد.

برای کاهش مدت زمان ترک شیشه، کمک حرفه‌ای دریافت کنید!

در بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور، یعنی کلینیک طلوعی دوباره، سم زدایی تدریجی ترک شیشه انجام می‌شود. درست است که ترک شیشه دارای عوارض کشنده ترک نیست، اما نظارت بر علائم ترک و کنترل آن‌ها توسط متخصصین اعتیاد، می‌تواند فرایندی ایمن را برای شما ایجاد کند و همچنین در بسیاری از موارد مدت زمان ترک شیشه را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که سم زدایی ترک شیشه از اولین گام های درمان اعتیاد به شیشه است، اما کافی نیست. روان درمانی از ضروریات یک روش تضمینی برای ترک شیشه است. اگر مشتاق درمان اعتیاد شیشه هستید، متخصصین ما آماده پذیرش شما هستند، کافیست همین حالا گوشی را برداشته و با ما تماس بگیرید، ما در مسیر درمان با شما هستیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۳

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =