علائم ترک هروئین
علائم ترک حشیش
15 مرداد 1402
روش های ترک شیشه در منزل

بسیاری از افراد برای انجام ترک مواد شیشه در خانه از روش بوقلمون سرد استفاده می‌کنند که این رویکرد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. با این حال در این بخش به بررسی تمامی راهکارهای ترک مصرف شیشه در خانه می‌پردازیم:

سم زدایی بوقلمون سرد شیشه

اگر افراد بخواهند بدون کمک حرفه‌ای برای ترک شیشه در خانه اقدام کنند، معمولا از قطع ناگهانی مصرف شیشه استفاده می‌کنند و این منجر به علائم ترک شدید و ناخوشایند خواهد شد. معمولا افراد نمی‌توانند در مقابل این علائم مقاومت کنند، از این رو مجددا به مصرف شیشه روی می‌آورند. اما علائم ترک شیشه شامل چه مواردی است:

علائم ترک ماده شیشه در خانه

• اضطراب و پارانویا
  • توهمات
  • تعرق مفرط
  • نوسانات خلقی
  • لرزش
  • مشکل خواب
  • کم آبی بدن
  • افسردگی و افکار خودکشی

اگر شما در یک کلینیک خوب مانند مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، اقدام به درمان کنید هم ممکن است برخی از علائم ترک شیشه را تجربه کنید. اما تفاوت آن در این است که علائم مذکور توسط متخصصین مرکز طلوعی دوباره مدیریت و کنترل می‌شود و از این طریق شما درمانی ایمن و با حداقل درد و خماری را طی خواهید کرد.

ترک مصرف شیشه در خانه

سم زدایی ترک شیشه تدریجی

در این روش سم زدایی، دوز شیشه به مرور و با دستورالعمل خاصی که متناسب با شرایط بدنی و روانی شما باشد، کاهش می‌یابد. برای استفاده از این برنامه لازم است تا به یک مرکز ترک شیشه خوب مراجعه کنید و برنامه درمانی منحصربفرد خود را دریافت نمایید. یادتان باشد که حتی اگر می‌خواهید از روش ترک شیشه در خانه استفاده کنید، می‌توانید از رویکرد درمان سرپایی کلینیک طلوعی دوباره بهره ببرید تا فرایند درمانی شما بصورت ایمن طی شود.

دارودرمانی در ترک شیشه

یکی از روش‌ها برای کاهش شدت علائم ترک شیشه این است که از دارو استفاده شود. داروها باید توسط روانپزشک و پزشک ترک اعتیاد تجویز شوند. به همین دلیل برای مدیریت و کنترل علائم ترک دریافت کمک حرفه‌ای نیاز است.

روان درمانی ترک شیشه

اگر بخواهید بدون دریافت کمک از متخصصین اعتیاد برای ترک شیشه در خانه اقدام کنید، از این مرحله محروم خواهید بود. باید بدانید که روان درمانی یکی از مراحل مهم ترک شیشه است که در طی آن اعتیاد روانی فرد برطرف خواهد شد، علل گرایش به شیشه مشخص می‌گردد و به بیمار آموزش داده می‌شود که در مواقع چالش باید چطور رفتار کند تا به مصرف شیشه پناه نبرد. می‌بینید؟ در حقیقت سم زدایی منجر به رفع اعتیاد جسمی و خروج فیزیکی شیشه از بدن می‌شود، که این برای درمان اعتیاد فرد کافی نخواهد بود. اما در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، روان درمانی یکی از رکن های اصلی درمان اعتیاد به شیشه است تا بیمار بتواند بعد از ترخیص نیز مشکلات خود را حل کند.

معایب ترک شیشه در خانه بدون کمک حرفه‌ای

1. ترک شیشه در خانه بدون دریافت کمک حرفه‌ای و با روش بوقلمون سرد بسیار خطرناک است.
  2. اراده قوی در ترک شیشه بسیار مهم است، اما کافی نیست! قرارگیری در معرض محرک‌ها و همچنین علائم ناخوشایند ترک می‌تواند منجر به عود شیشه گردد.
  3. برخی علائم ترک شیشه در خانه، علاوه بر خطرآفرینی برای خود، می‌تواند برای دیگران نیز خطرناک باشد.
  4. علائم ترک شیشه در برخی از افراد شامل سندرم پس از ترک حاد است که موجب می‌شود تا این دسته از بیماران ماه‌ها درگیر آن باشند.

علائم ترک شیشه در خانه

مزایای ترک شیشه در خانه با دریافت کمک حرفه‌ای

1. سم زدایی شیشه بصورت ایمن و تدریجی و طبق برنامه دریافتی انجام می‌شود تا شما کمترین درد و خماری را تجربه کنید.
  2. کاهش هوس و علائم ترک شیشه(متخصصین مرکز طلوعی دوباره با تجویز دارو و جلسات مشاوره علائم ترک شیشه شما را کنترل خواهند کرد.)
  3. بهبود سلامت روان(با استفاده از جلسات روان درمانی هم اختلالات سلامت روان شما که ممکن است منجر به اعتیاد شده باشد، درمان می‌شود و هم بعد از این می‌دانید راهکار مقابله درست در مواجهه با مشکلات چیست)
  4. افزایش اعتماد به نفس: دریافت یک برنامه درمانی جامع می‌تواند به افراد کمک کند تا مهارت‌های مقابله با استرس و اضطراب را توسعه دهند و همچنین احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس قوی‌تری کنند.
  5. کاهش خطر ابتلا به عود: برنامه‌های درمانی حرفه‌ای، محیطی را فراهم می‌کنند که در آن فرد می‌تواند پایه‌ای قوی برای بهبودی خود بسازد و یاد بگیرد که چگونه از محرک‌هایی که منجر به عود می‌شود اجتناب کند.

در این مطلب راجع به چگونگی ترک شیشه در خانه صحبت کردیم. حالا می‌دانیم که علائم ترک شیشه در خانه، بدون دریافت برنامه درمانی از مراکز ترک شیشه استاندارد در تهران، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و این می‌تواند احتمال عود را افزایش دهد. اما با مراجعه به بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران، یعنی کلینیک طلوعی دوباره علائم مذکور مدیریت و کنترل می‌شوند و درمانی ایمن برای شما ایجاد خواهد شد. گفتنی ست اگر اعتیادتان به شیشه سنگین است، توصیه می‌شود تا برای مدیریت و نظارت ۲۴ ساعته بر بیمار، درمان بستری انتخاب شود تا اگر علائم ترک ناگهانی رخ داد، بیمار سریعا توسط کادر پزشکی درمان شده و نشانه‌های ترک کنترل شوند.

در پایان باید بدانید که چه بخواهید برای ترک شیشه در خانه اقدام کنید، چه بخواهید اعتیاد به شیشه را در یک مرکز ترک اعتیاد خوب مانند کلینیک طلوعی دوباره درمان کنید، می‌توانید با متخصصین ما تماس بگیرید، ما در مسیر درمان همراه شما هستیم.