خوردن مشروب بعد از ترک شیشه
خوردن مشروب بعد از ترک شیشه
30 دی 1402
ترک شیشه در کمپ
ترک شیشه در کمپ
30 دی 1402
نمایش همه
خواب بعد از ترک شیشه
۵
(۱)

وابستگی و اعتیاد به شیشه هم بصورت جسمی است و هم روانی. از این‌رو درمان و ترک شیشه همراه با علائم شدید روحی و فیزیکی همراه خواهد بود. با این حال سنگین ترین علائم ترک را در روز دوم و سوم بعد از آغاز سم زدایی شیشه مشاهده خواهید کرد. بطور کلی علائم ترک می‌تواند شامل کاهش انرژی و احساس خواب آلودگی، خستگی، بیقراری، بی‌حالی، تحریک پذیری، اختلالات خواب، نوسانات خلقی، میل و هوس شدید به شیشه ، افسردگی و بی‌حوصلگی باشد. در این میان اختلالات خواب بسیار پررنگ است و می‌تواند شما را آزار دهد. بنابراین ما متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع، اینجا هستیم تا راه‌حل‌هایی برای ترک شیشه بدون خواب آلودگی را خدمت‌تان شرح دهیم.

ترک شیشه بدون خواب آلودگی

کاهش انرژی، خستگی، بیحالی و به دنبال آن خواب آلودگی می‌تواند ناشی از سوءتغذیه و کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن در زمان اعتیاد به شیشه باشد. زیرا در زمان اعتیاد، توجه فرد بطور کامل روی مصرف شیشه معطوف است و این می‌تواند منجر به کاهش مصرف مواد غذایی پر از ویتامین و پروتئین گردد و فرد را در نهایت دچار بی اشتهایی، کاهش وزن و سوءتغذیه کند. از این‌رو برای اینکه روند ترک اعتیاد به شیشه بدون خواب آلودگی را تجربه کنید، باید کارهای زیر را انجام دهید:

تغذیه مناسب برای ترک شیشه

برای اطلاعات کامل در این زمینه به مطلب ” برای ترک شیشه چه بخوریم؟” مراجعه کنید. اما باید بگوییم از آنجایی که شما در زمان ترک این ماده دچار بی اشتهایی هستید و در یک وعده غذایی نمی‌توانید زیاد غذا بخورید، لازم است تا تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید.

خوردن صبحانه را فراموش نکنید و در وعده های غذایی خود ویتامین ها، پروتئین ها و مواد غذایی که در بهبود الگوهای خواب نقش دارند را وارد کنید. یکی از مکمل هایی که برای ترک شیشه بدون خواب آلودگی توصیه می‌شود، مکمل منیزیم است که می‌تواند تاثیر مستقیمی روی افزایش انرژی و از بین رفتن خستگی و خواب آلودگی داشته باشد.

اگر می‌خواهید انرژی خود را افزایش و میزان خواب آلودگی تان را کاهش دهید، برخی از مشاورین تغذیه توصیه می‌کنند از قهوه استفاده کنید. البته نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که شما دچار اختلالات خواب در فرایند ترک این ماده می‌شوید و خوردن قهوه بیش از اندازه می‌تواند این اختلالات را تشدید کند.

به منظور یافتن غذاهای مناسب برای ترک شیشه بدون خواب آلودگی می‌توانید از مشاورین تغذیه حاضر در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع دوباره کمک بگیرید.

ترک شیشه بدون خواب آلودگی

داروهایی برای ترک شیشه بدون خواب آلودگی

داروهایی که در فرایند ترک شیشه بدون خواب آلودگی استفاده می‌شود عبارت است از:

  1. مدافینیل

مدافینیل دارویی برای درمان نارکولپسی (اختلالی که باعث خواب‌ آلودگی بیش از حد در طول روز می‌ شود) و اختلال خواب شیفت کاری (خواب‌ آلودگی در ساعات روز یا مشکل در به خواب رفتن)است. بنظر می‌رسد که  مدافینیل برای ترک شیشه بدون خواب آلودگی مفید باشد، اما باید توجه کنید که حتما طبق تجویز پزشک باید از این دارو استفاده کرد.

  1. ریتالین

متاسفانه ریتالین برای ترک این ماده در بسیاری از کمپ های ترک شیشه استفاده می‌شود. ما در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع بطور کلی از رویکرد داروهای جایگزین برای درمان اعتیاد استفاده نمی‌کنیم. ریتالین یک داروی شبه متامفتامینی است که اثرات کمتری از شیشه دارد و می‌تواند اثرات شیشه بر مغز را کاهش دهد، اما مشکل اینجاست که این دارو اعتیادآور است و امکان اعتیاد به آن وجود دارد. از این رو در مرکز طلوع از ریتالین برای ترک کریستال و شیشه استفاده نمی‌شود.

تنظیم خواب بعد از ترک شیشه

یکی از رایج ترین عوارض مصرف شیشه، تداخل با الگوهای خواب افراد است. حتی برخی افراد آن را برای بیدار ماندن در طول شب مصرف می‌کنند. وقتی شروع به ترک این ماده محرک کردید و پس از اینکه سم زدایی ترک اعتیاد مانند شیشه به اتمام رسید، روی بازسازی الگوهای خواب سالم تمرکز کنید.

یک برنامه خواب برای خود تنظیم کنید، می‌توانید در این راستا از کمک متخصصین مرکز روانشناسی طلوع کمک بگیرید. سپس متعهد شوید که به آن پایبند باشید.

زمانی که خوب بخوابید، می‌توانید واضح تر فکر کنید و با کیفیت بیشتری زندگی طبیعی را از سر بگیرید. افرادی که خوب می‌خوابند، کنترل تکانه‌های بهتری دارند. بنابراین اطمینان از خواب کافی در طول ترک و بعد از آن می‌تواند تضمین کند که تسلیم هوس‌هایی که دارید نمی‌شوید و یا عود نمی‌کنید.

در این مطلب به بررسی ترک شیشه بدون خواب آلودگی و تنظیم خواب بعد از ترک شیشه پرداختیم. حالا می‌دانیم که اختلالات مربوط به خواب می‌تواند روند ترک شیشه را آزاردهنده کند و تا حدی ناخوشایند باشد که منجر به عود شیشه شود. امروز در مورد کارهایی که می‌شود برای ترک شیشه بدون خواب آلودگی انجام داد، صحبت کردیم. اگر سوالی و یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید با متخصصین در مرکز ترک اعتیاد طلوع دوباره تماس بگیرید و یا در قسمت نظرات آن را بنویسید.

مرکز طلوع با بهره گیری از متخصصین اعتیاد و همچنین بکارگیری روش های نوین ترک اعتیاد، آماده ارائه خدمات ترک مواد مخدر و محرک بصورت کاملا ایمن و با کمترین درد و خماری به شما عزیزان است. جهت برخورداری از خدمات مذکور همین حالا می‌توانید با ما تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =