عوارض مصرف شیشه در رابطه زناشویی

ترک حشیش چگونه است
ترک حشیش چگونه است؟
20 مهر 1402
راه های ترک پتیدین در منزل
راه های ترک پتیدین در منزل
20 مهر 1402
نمایش همه
عوارض مصرف شیشه در رابطه زناشویی
۳٫۵
(۴)

متاسفانه در ابتدا استفاده از شیشه، اثرات سرخوشی شدید را در افراد ایجاد می‌کند و همین منجر به نادیده گرفتن عوارض آن و ادامه مصرف این ماده می‌گردد. یکی از عوارض جدی مصرف مت‌آمفتامین را می‌توان تاثیر مصرف شیشه در اختلالات جنسی بیان کرد که موجب خطرات جدی برای مصرف‌کنندگان می‌شود. در این بلاگ بطور خاص به بررسی عوارض مصرف شیشه در رابطه زناشویی می‌پردازیم؛ بنابراین اگر هنوز دلیلی برای ترک شیشه در یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوع پیدا نکرده‌اید، این مطلب را بخوانید!

تاثیر مصرف شیشه در اختلالات جنسی

یکی اثرات محرک‌ها و به‌ویژه مت‌آمفتامین‌( شیشه)، افزایش میل جنسی فوری و همچنین ارضای جنسی است. اگرچه این مورد اغلب جزو عوارض ثانویه مصرف شیشه در نظر گرفته می‌شود؛ اما ارتباط بین مصرف شیشه و میل و رفتار جنسی قابل توجه است. به گونه‌ای که بسیاری از کاربران آن را در فهرست دلایلی که به مصرف شیشه ادامه می‌دهند، گزارش کرده‌اند.

بطورکلی عواملی که بر میل جنسی اثر می‌گذارند، عبارتند از: تعادل هورمونی، سطح انرژی، رژیم غذایی و سن. در کنار این عوامل طبیعی مصرف شیشه نیز تاثیر به سزایی در افزایش میل جنسی خواهد داشت.

حتما مطالعه کنید: عوارض مصرف شیشه چیست؟ 

تاثیر مصرف شیشه در اختلالات جنسی (در کوتاه مدت)

اثرات کوتاه مدت شیشه بر میل جنسی عبارت است از:

اثر شیشه بر افزایش میل جنسی و عملکرد فرد تنها در کوتاه مدت است. بر اساس تحقیقات، مصرف شیشه بر میل جنسی زنان و مردان تاثیر می‌گذارد. همچنین آن‌ها در طول تجربه جنسی، ارگاسم شدیدتری را تجربه خواهند کرد.

دلیل افزایش عملکرد جنسی را می‌توان به تحریکاتی که به واسطه وجود شیشه در مغز و بدن ایجاد می‌شود، نسبت داد.

همچنین با مصرف شیشه، سطح شرم افراد کاهش می‌یابد و تجربه جنسی لذت بخش‌تری را تجربه خواهند کرد.

ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که پس  “عوارض مصرف شیشه در روابط زناشویی چیست؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید!

عوارض مصرف شیشه در رابطه زناشویی

عوارض مصرف شیشه در روابط زناشویی(بلند مدت)

شیشه علاوه بر اثرگذاری بر سیستم عصبی مرکزی، بر آزادسازی مواد شیمیایی در مغز تاثیر می‌گذارد و این منجر به عدم تعادل در آزادسازی این مواد شیمیایی به منوال طبیعی خواهد شد. بسیاری از این مواد شیمیایی که به عنوان انتقال دهنده‌های عصبی شناخته می‌شوند، مسئول میل جنسی و ارتباط با شرکای جنسی هستند. با گذشت زمان، این می‌تواند منجر به فقدان میل جنسی و صمیمیت ضعیف هنگام درگیر شدن در رفتار جنسی شود.

آیا تاثیر مصرف شیشه بر میل جنسی در زنان و مردان متفاوت است؟

بسیاری از عوارض مصرف شیشه در روابط زناشویی و همچنین کاهش میزان تجربه جنسی، بصورت مشابهی بر مردان و زنان اثر می‌گذارد. به نظر می‌رسد کاهش میل جنسی در طول زمان بر مردان و زنان تأثیر عمومی داشته باشد. مشکلاتی مانند ناتوانی جنسی می‌تواند در نتیجه گردش خون ضعیف ناشی از مصرف طولانی مدت شیشه باشد.

آیا مصرف شیشه می تواند باعث مشکلات باروری شود؟

اگرچه تاثیر شیشه بر باروری مشخص نشده است؛ اما تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از متامفتامین در طول بارداری می تواند به مشکلاتی برای رشد جنین ختم شود. همچنین “وزن کم هنگام تولد و رشد ضعیف جنین” نیز با سوءمصرف شیشه در طول مراحل بارداری مرتبط بوده است. همراه با تأثیرات مستقیم مت آمفتامین، نگرانی فزاینده احتمال ورود مواد ناشناخته به متامفتامین و چگونگی تأثیر آن بر رشد جنین در دوران بارداری نیز وجود دارد. مثلا مواد خارجی مانند وجود فنتانیل در شیشه می‌تواند عوارض خطرناکی را برای جنین ایجاد نماید.

حتما مطالعه کنید: ترک فنتانیل 

در این مطلب به بررسی عوارض مصرف شیشه در رابطه زناشویی پرداختیم. حالا می‌دانیم که تاثیر مصرف شیشه در اختلالات جنسی، ابتدا با افزایش میل و تجربه جنسی همراه است و با مرور زمان به کاهش و ناتوانی جنسی منجر می‌شود. نمی‌توان بطور مشخص گفت که تاثیر شیشه بر میل جنسی زنان بیشتر است یا مردان و این فرانید جنبه عمومی دارد.

اعتیاد به شیشه همچنین می‌تواند برای جنین و نوزاد نیز دارای عوارض باشد. فکر می‌کنیم قانع شده باشید که چرا ترک کریستال توصیه می‌شود! با توجه به عوارض مصرف شیشه در رابطه زناشویی و تعداد بسیار زیادی از عوارض آن، اگر خواهان ترک اعتیاد به شیشه هستید، می‌توانید همین امروز با ما تماس بگیرید.

متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوع درصدد هستند تا با بکارگیری به روزترین روش‌های ترک اعتیاد و با ارائه امکانات رفاهی و لاکچری، کاری کنند تا شما فرآیند ترک را بدون درد و خماری بگذارنید. کافیست اولین قدم را برداشته و با ما تماس بگیرید، ما در مسیر همراه شما خواهیم بود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 4 =