خواب بعد از ترک شیشه
خواب بعد از ترک شیشه
3 بهمن 1402
ترک شیشه به روش ماتریکس
ترک شیشه به روش ماتریکس
3 بهمن 1402
نمایش همه
ترک شیشه در کمپ
۳
(۲)

ترک شیشه در کمپ ، عمدتا با روش‌های غیراصولی و یا سنتی صورت می‌گیرد، به عنوان مثال برای ترک شیشه در کمپ اصولا از داروی شبه متامفتامینی مانند ریتالین استفاده می‌شود. این دارو کاربرد زیادی برای ترک شیشه دارد و می‌تواند اثرات شیشه بر مغز را تا حدود زیادی اصلاح کند، اما متاسفانه ریتالین دارای پتانسیل بالایی در زمینه اعتیاد است.

به همین علت است که در مراکز ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع، از رویکرد دارو‌های جایگزین برای ترک این ماده محرک بهره نمی‌گیریم. در این مطلب قصد داریم تا مراحل ترک شیشه در کمپ را بررسی کنیم. بنابراین اگر به ترک آن فکر می‌کنید و قصد انجام آن را دارید، با ما همراه باشید.

روش های ترک شیشه در کمپ

ترک شیشه در کمپ، عمدتا با رویکردهای سنتی صورت می‌گیرد. نکته بعدی این است که در کمپ ترک شیشه، معمولا روی درمان اعتیاد جسمی تمرکز می‌شود، به همین علت اکثر افراد بعد از ترخیص دچار عود نسبت به شیشه می‌شوند، زیرا مهارت‌های مقابله ای آن‌ها تغییر نکرده و درمان نشده است.

بطور کلی روش های ترک شیشه در کمپ عبارتند از:

سم زدایی ترک شیشه در کمپ

متاسفانه تعداد کمپ های ترک اعتیاد دارای مجوز از سوی وزارت بهداشت کم است. به همین علت آن‌ها از روشهای اصولی برای ترک استفاده نمی‌کنند. یکی از رایج‌ترین روش های سم زدایی ترک شیشه در کمپ، بوقلمون سرد است. بوقلمون سرد شامل قطع یکباره مصرف می‌باشد و از رویکردهای سنتی و قدیمی ترک اعتیاد است. در این روش، شدت علائم ترک شیشه بسیار بالا بوده و در صورت عدم نظارت متخصصین اعتیاد، می‌تواند بسیار ناایمن و ناخوشایند باشد. معمولا افراد در درمان اعتیاد به این شیوه، نمی‌توانند در مقابل علائم ترک ظاهر شده مقاومت کنند، از اینرو دومرتبه عود خواهند کرد.

این درحالیست که در مراکز ترک اعتیاد معتبر، از سم زدایی تدریجی برای درمان اعتیاد بهره گرفته می‌شود. سم زدایی تدریجی شامل کاهش دوز مصرفی شیشه است و این فرایند منجر به کاهش شدت علائم ترک شیشه خواهد شد.

روش های ترک شیشه در کمپ

داروی ترک شیشه در کمپ

ترک شیشه در کمپ ، عموما با رویکرد داروهای جایگزین نظیر ریتالین انجام می‌شود. اما مشکل اینجاست که ریتالین علی رغم اثرات اصلاح کننده روی مغز، پتانسیل اعتیاد بالایی دارد. علت آن است که ریتالین ساختاری مشابه شیشه دارد، اما اثرات آن به مراتب کمتر از شیشه خواهد بود. درست است که ریتالین اعتیاد به شیشه را می‌تواند درمان کند، اما ترک شیشه با ریتالین، به احتمال زیاد، اعتیاد به ریتالین را ایجاد خواهد کرد.

در یک مرکز درمانی معتبر مانند کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، از ریتالین برای ترک شیشه استفاده نمی‌شود. اما یک سری داروها وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به منظور بهبود علائم ترک شیشه استفاده کرد. این داروها به هیچ عنوان پتانسیل اعتیاد ندارند و می‌توانند روند ترک شیشه را ایمن و راحت تر کنند.

روان درمانی برای ترک شیشه

اگر بخواهید ترک این ماده بطور کامل و قطعی صورت گیرد، از این مرحله نباید غافل شوید. زیرا علائم ترک هم فیزیکی اند و هم روانی. متاسفانه ترک شیشه در کمپ عمدتا با ترک فیزیکی اعتیاد همراه است و روی روان درمانی آنطور که باید تاکید نمی‌شود.

این درحالیست که روان درمانی یک جز مهم در برنامه تنظیم شده برای ترک شیشه در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره است. زیرا هدف متخصصین این مرکز ترک تضمینی اعتیاد شماست و به همین دلیل باید علاوه بر رفع اعتیاد فیزیکی، به برطرف کردن اعتیاد روانی نیز بپردازند.

مراحل ترک شیشه در کمپ

با توجه به روش های مذکور مراحل ترک شیشه در کمپ عبارت است از:

  1. استفاده از یک برنامه کلی برای اکثر بیماران اعتیاد
  2. انجام سم زدایی بوقلمون سرد
  3. استفاده از داروی ترک شیشه برای جایگزینی با شیشه
  4. گهگداری مشاوره با بیمار

به هر حال این یک واقعیت است که با انجام ترک شیشه در کمپ از متخصصین مجربی برخوردار نخواهید بود، همچنین در کمپ‌ها روش های نوین ترک اعتیاد نیز استفاده نمی‌شود. برای ترک قطعی و ایمن اعتیاد به شیشه، لازم است تا از بهترین روش ترک (که شامل سم زدایی تدریجی، داروهای ترک شیشه و به منظور بهبود علائم ترک، روان درمانی) و یک برنامه درمانی منحصربفرد که برای خود شما تنظیم شده باشد، استفاده کنید.

در این راستا اگر خواهان ترک شیشه بصورت راحت و با کمترین درد و خماری و همچنین برخورداری از بهترین روش ترک شیشه هستید، لازم است تا با متخصصین در مرکز ترک اعتیاد طلوع تماس بگیرید. ما در مسیر درمان همراه شما هستیم. کافیست اراده کنید و اولین گام ترک را بردارید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =