داروی ترک حشیش
20 مهر 1402
ترک آلپرازولام چند روز طول می کشد؟
ترک آلپرازولام چند روز طول میکشه؟
20 مهر 1402
ترک شیشه با داروی گیاهی

ترک شیشه با طب سنتی اگرچه مفید است؛ اما نمی‌تواند جایگزین درمان‌های اصلی شود. درمان وابستگی و اعتیاد به شیشه حتما باید با دریافت کمک حرفه‌ای انجام گیرد و علت آن بروز علائم ترک شیشه است که می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. بسیاری از افراد با توجه به پیشرفت علم، هنوز هم مشتاق استفاده از داروی ترک شیشه گیاهی هستند که البته متخصصین اعتیاد نیز آن را مفید می‌دانند. به همین علت امروز قصد داریم تا بطور خاص به مبحث ترک اعتیاد شیشه به روش طب سنتی بپردازیم؛ بنابراین اگر خواهان ترک شیشه هستید و به مباحث مربوط به داروهای گیاهی علاقه دارید، این مطلب برای شما است.

ترک شیشه با داروی گیاهی

چه داروی گیاهی برای ترک شیشه خوبه؟

ترک اعتیاد به شیشه معمولاً به عنوان یک اختلال عاطفی و رفتاری در نظر گرفته می‌شود و برای درمان آن نیاز به مشاوره و پشتیبانی روان‌شناختی دارید. داروهای گیاهی یا ترکیبات گیاهی ممکن است به عنوان یک درمان تکمیلی برای پروسه ترک شیشه مورد استفاده قرار گیرند؛ اما باید توجه داشته باشید که آن‌ها نباید به تنهایی به عنوان درمان اصلی مورد استفاده قرار گیرند و همچنین همیشه قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی یا تغذیه‌ای مشورت با یک متخصص بهداشتی یا پزشک را مدنظر داشته باشید.

بعضی از گیاهان و عصاره‌های گیاهی که ممکن است در درمان علائم ترک شیشه روانی و عصبی مورد استفاده قرار بگیرند عبارتند از:

• آویشن:

آویشن به عنوان یک گیاه ضد اضطراب و آرامبخش شناخته می‌شود. این گیاه ممکن است به کاهش استرس و اضطراب ناشی از ترک کریستال کمک کند.

• زنجبیل:

زنجبیل به عنوان یک گیاه ضد التهاب و ضد استرس شناخته می‌شود و ممکن است به بهبود روحیه و حالت عمومی کمک کند.

• گیاهان آرام‌بخش مثل گل نرگس، زنبق و لاوندر:

این گیاهان معمولاً برای آرام‌بخشی و کاهش استرس استفاده می‌شوند و به عنوان کمک کننده در ترک حشیش و شیشه می باشد.

• گیاه زعفران:

زعفران به عنوان یک گیاه ضد افسردگی طبیعی شناخته می‌شود و ممکن است در مواردی که ترک این ماده محرک به افسردگی مرتبط باشد، مفید باشد.

• عصاره‌های گیاهی دیگر:

برخی دیگر از عصاره‌های گیاهی مانند مرزنجوش، چای آویشن و پسندرا ممکن است به عنوان آرام‌بخش‌ برای بهبود علائم ترک مورد استفاده قرار گیرند.

مهمترین نکته در ترک مخدر شیشه با داروهای گیاهی این است که قبل از استفاده از هر نوع داروی گیاهی به عنوان درمان، با کادر پزشکی یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره مشورت کنید تا تدابیر مناسب و اصولی را دنبال نموده و به علاوه بتوانید از مشاوره روان‌شناختی نیز بهره ببرید تا عوارض ترک شیشه روانی و عاطفی را بهبود بخشید.

ترک شیشه چگونه انجام می‌گیرد؟

برای اینکه بخواهید اعتیاد به شیشه را بصورت اصولی درمان کنید، نیاز به دریافت کمک حرفه‌ای دارید؛ از این رو لازم است تا به بهترین کلینیک ترک اعتیاد کشور یعنی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره رجوع کنید. در مرکز طلوعی دوباره، مراحل سم‌زدایی شیشه، تجویز دارو به منظور بهبود عوارض ترک شیشه و همچنین روان درمانی صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید یک برنامه کامل درمانی منحصربفرد را از کادر پزشکی مرکز طلوعی دوباره دریافت نمایید که در طول آن با حداقل درد و خماری بتوانید علائم ترک شیشه را کنترل کنید. در این بین ترک شیشه با طب سنتی نیز (اگر بخواهید)، به عنوان یک درمان تکمیلی، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و به شما در بهبود فرآیند درمان کمک بکند. اگر خواهان درمانی ایمن و راحت تحت نظارت پزشکان متخصص هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید.