بهترین روش ترک اعتیاد در سنین بالا
بهترین روش ترک اعتیاد در سن بالا
17 شهریور 1400
نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر
نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر
17 شهریور 1400
نمایش همه
عوارض اعتیاد بر رابطه جنسی

عوارض اعتیاد بر رابطه جنسی

۳٫۴
(۸)

 رابطه جنسی و مواد مخدر یک بحث داغ در فرهنگ عمومی است، اما این ترکیب ممکن است خطرات جدی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. هنگامی که رابطه جنسی و سوءمصرف مواد مخدر یا الکل با هم ترکیب شود، ممکن است عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی بر سلامت شما داشته باشد و در این مقاله از کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره علاوه بر بررسی عوارض اعتیاد بر رابطه جنسی، توضیح خواهیم داد که اعتیاد به چهار طریق بر سلامت جنسی تاثیر خواهد گذاشت و بیان خواهیم کرد که چگونه می توان این مشکلات را در مراحل بهبودی از اعتیاد حل کنید.

کاهش میل جنسی

تصور غلطی که رایج شده این است که سوء مصرف مواد باعث افزایش میل و عملکرد جنسی خواهد شد.

اگرچه ممکن است گاهی اوقات این گفته درست باشد، اما اثرات آن به سرعت از بین خواهد رفت و اغلب منجر به کاهش علاقه به فعالیت جنسی می شود. این امر به دلایل مختلفی رخ می دهد. اول اینکه، مواد مخدر و الکل از نظر احساسی و عاطفی بر شما تاثیر می گذارد و در پی آن بر میل جنسی شما نیز تاثیر می گذارد. همچنین، مصرف مواد ممکن است از لحاظ جسمی و روانی خسته کننده باشد و انرژی و علاقه شما را به همه چیز، از جمله رابطه جنسی کاهش دهد.

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

اختلال در عملکرد جنسی

سوء مصرف مواد همچنین ممکن است از لحاظ جسمی موجب دشواری هایی در  رابطه شود. ممکن است مرد در نعوظ ناتوان شود و همچنین مرد و زن ممکن است نتوانند به ارگاسم برسند. سلامت جنسی در بهبودی از اعتیاد نیز ممکن است یک مشکل باقی بماند. مطالعات مختلف نشان می دهند افرادی که بیشترین مشکلات مربوط به اختلال جنسی را دارند افرادی هستند که الکل، هروئین، کوکائین یا اسپید بال (ترکیبی از هروئین و کوکائین) مصرف می کنند. افرادی که مواد مخدر مصرف می کردند، بعد از گذشت یکسال از بهبودی از اعتیاد، عملکرد ضعیف تری نسبت به گروه های کنترل داشتند، اگرچه بسیاری از آنها با ادامه بهبودی از اعتیاد پیشرفت بهبودی را گزارش کردند.

برای دریافت خدمات ترک تریاک وارد صفحه مرکز ترک تریاک شوید
اختلال در عملکرد جنسی

بیماری های مقاربتی

اعتیاد به یا الکل ممکن است منجر به انجام رفتارهای جنسی خطرناک شود. هنگامی که فردی به رابطه جنسی ناامن (بدون استفاده از کاندوم) می پردازد، یکی از نتایج آن ممکن است ابتلا به یک بیماری مقاربتی باشد. اگرچه برخی از این بیماری ها قابل درمان هستند، اما برخی دیگر غیر قابل درمان هستند و منجر مشکلات جدی مربوط به سلامتی فرد می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

از دست دادن روابط

اعتیاد یک میدان نبرد عاطفی است، بنابراین معمولاً افرادی که دارای اختلالات مصرف مواد هستند روابط خود را با کسانی که دوستشان دارند از دست می دهند. از دست دادن یک رابطه مهم، خواه به دلیل بی بندوباری و شهوترانی، خواه به دلیل فاصله عاطفی، ممکن است یک زنگ خطر مهم باشد تا در نهایت به آنچه نیاز دارید، برسید.

برای دریافت خدمات ترک حشیش وارد صفحه مرکز ترک حشیش شوید

سخن پایانی

اعتیاد تاثیرات و عوارض بسیار مخربی بر سلامت جسمانی و روانی صرف کننده دارد اما خبر خوب این است که می توانید زندگی خود را در بهبودی از اعتیاد بازسازی کنید. هنگامی که از اعتیاد رهایی یافتید، می توانید به سایر جنبه های سلامت جسمی و روانی، از جمله سلامت جنسی بپردازید. وقتی در حال بهبودی از اعتیاد هستید، سلامت جسمی و احساسی شما در درجه اول اهمیت قرار دارد. این زمان بسیار خوبی برای شروع ایجاد عادات سالم است زیرا با متخصصانی در حال کار کردن هستید که راهنمای شما هستند. شما همزمان با کسب مهارت های مقابله ای بهتر و سلامت جسمی و روانی قوی تر در زمان ترک اعتیاد به کمک تیم روانشناسی و روانپزشک متخصص ترک اعتیاد طلوعی دوباره، در موقعیت بهتری برای کنترل روابط با دیگران قرار خواهید گرفت. اگر در حال حاضر در رابطه هستید، ممکن است هم شما و هم شریک زندگی تان به مشاوره نیاز داشته باشید.

درمان اعتیاد به کلیه مواد مخدر و محرک از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد و کلیه خدمات درمانی در این مجموعه تحت نظر روانپزشک متحصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی همراه پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۴ / ۵٫ شمارش آرا: ۸

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =