کلینیک ترک اعتیاد
کوکائین و نوسانات خلقی
12 تیر 1400
تاثیر هروئین بر قلب
تاثیر هروئین بر قلب
12 تیر 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

هروئین و اختلال اضطراب

۵
(۱)

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره: هروئین مخدری بسیار اعتیادآور است که سوء مصرف آن عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که درمان اعتیاد، ترک هروئین و رفع این عوارض نیازمند درمان بستری در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره می باشد. اضطراب، یک اتفاق شایع در بین افرادی است که هروئین مصرف می کنند و فقط مختص هروٸین نیست. اضطراب ممکن است نتیجه یا علت مصرف هروئین باشد. اگر چه هروئین و اضطراب به اندازه بنزودیازپین ها و اضطراب به هم ربط ندارند، مصرف هروئین و اختلالات اضطراب اغلب به طور همزمان اتفاق می افتند.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

برای افرادی که هروئین مصرف می کنند، اضطراب ممکن است به عنوان یکی از عوارض جانبی ناشی از ترک باشد. اضطراب همچنین ممکن است با تمایلات وسواسی و ولع مصرف هروئین پس از ابتلا به اعتیاد فرد همراه باشد. اگر فرد به طور مرتب هروئین مصرف کند، اضطراب ایجاد شده، تا روزها پس از مصرف هروئین ممکن است ادامه داشته باشد.

هروئین و اختلال اضطراب

هروئین و اختلال اضطراب

آیا افراد برای مقابله با اضطراب، هروئین مصرف می کنند؟

اضطراب، یک رویداد شایع در بین کسانی است که هروئین مصرف می کنند و فقط مختص ترک مواد مخدر نیست.

کسی که اضطراب را تجربه می کند ممکن است به این نتیجه برسد که با مصرف هروئین اضطراب وی کاهش می یابد. مصرف هروئین برای مقابله با اختلال اضطراب احتمالاً منجر به وابستگی به هروئین خواهد شد. در صورت عدم درمان، ممکن است مصرف هروئین باعث افزایش اضطراب در هنگام ترک شود و دوره های اضطراب را به طور مداوم افزایش دهد. با درمان به موقع می توان بر اعتیاد به هروئین و اختلال همزمان اضطراب غلبه کرد.

مرکز ترک اعتیاد

هروئین و اختلال اضطراب

اضطراب در هنگام سم زدایی هروئین

اضطراب، یکی از علاٸم شایع ترک اعتیاد هروئین است و ممکن است پس از سم زدایی اولیه تا مدت ها ادامه داشته باشد.

سایر علائم مرتبط با سم زدایی هروئین ممکن است باعث افزایش اضطرابی، مستقل از اضطراب ناشی از سم زدایی هروئین شود. بسیاری از علائم جسمی ترک هروئین، باعث نگرانی و پریشانی می شود زیرا آنها از بیماری های جدی تقلید می کنند. علائم جسمی ترک هروئین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بدن درد

مشکلات خواب

تعریق

آبریزش بینی

گرفتگی شکم و درد

اسهال

حالت تهوع

استفراغ

سندرم ترک ممکن است ماه ها و بعضی اوقات سالها پس از قطع مصرف مواد، با شدت های مختلف ادامه داشته باشد.

اضطراب یکی از علائم رایج سندرم ترک است. استراتژی های پیشگیری از عود، شامل آموزش و افزایش آگاهی از روند ترک طولانی مدت مصرف مواد با بهبودی مغز می باشد.

هروئین و اختلال اضطراب

هروئین و اختلال اضطراب

درمان اضطراب ناشی از اعتیاد به هروئین

اعتیاد به هروئین و اضطراب ناشی از آن، اغلب به طور همزمان اتفاق می افتد و برای درمان موثر یکی از این اختلالات، باید هر دو اختلال تحت درمان قرار گیرد.

درمان اضطراب و اعتیاد به هروئین ممکن است شامل یادگیری نحوه تغییر الگوها و شیوه های تفکر، مدیریت دارو، گفتار درمانی سنتی یا ترکیبی از این رویکردها باشد. داروها باید توسط پزشکی که در زمینه اختلالات مصرف مواد تخصص دارد، تحت کنترل قرار گیرد، زیرا برخی از داروهایی که برای اضطراب تجویز می شوند، احتمال ابتلا به اعتیاد را افزایش خواهند داد.

مرکز ترک اعتیاد

هروئین و اختلال اضطراب

سخن پایانی

سوء مصرف هروئین ممکن است تحمل فرد را نسبت به احساس پریشانی و اضطراب کاهش دهد. هنگامی که مصرف هروئین متوقف می شود، این کاهش توانایی، برای تحمل و مقابله با اضطراب ممکن است به صورت اضطراب شدید، خود را نشان دهد. در صورتی که افراد هروئین مصرف کنند ممکن است این سوال برای آنها پیش آید که “بین هروئین و اختلال اضطراب رابطه ای وجود دارد؟” در بعضی موارد، فردی که قبلاً هرگز دچار حمله اضطرابی نشده است، ممکن است متوجه شود که پس از مصرف هروئین این حملات را تجربه می کند.

ترک هروئین، یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می باشد که تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی همراه پرستاری شبانه روزی مطابق جدیدترین متدهای درمان همچون ایمپلنت نالتروکسان انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =