ترک هروئین با کلونازپام
ترک هروئین با کلونازپام
16 آبان 1402
برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟
برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟
16 آبان 1402
نمایش همه
ترک هروئین بدون دارو
۳
(۱)

در فرایند ترک هروئین با دریافت کمک حرفه‌ای، اصولا از سه رویکرد متداول در کنار هم استفاده می‌شود که این رویکردها عبارتند از: سم زدایی فوق سریع اعتیاد به هروئین، استفاده از داروی ترک هروئین(به منظور بهبود علائم) و روان درمانی. این رویکردها به منظور فرایند درمانی راحت و ایمن، توسط متخصصین در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره استفاده می‌گردد. اما برخی از افراد از مشاورین کلینیک می‌پرسند که ” ترک هروئین بدون دارو چگونه است؟ ” در این مطلب قصد داریم تا در مورد ترک هروئین بدون دارو صحبت کنیم. بنابراین اگر شما نیز در این زمینه کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

ترک هروئین بدون دارو چگونه است؟

داروهای مورد استفاده در فرایند ترک هروئین به سه دسته تقسیم می‌شوند که در زیر آن‌ها را عنوان می‌کنیم:

  1. داروهای جایگزین هروئین

داروهای جایگزین یک روش ترک اعتیاد است که معمولا برای بی اثر کردن مواد افیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد داروهای جایگزین مانند متادون به اینصورت است که به گیرنده‌ های مواد افیونی در مغز می‌چسبند و منجر به کاهش اثرات هروئین در مغز و بدن می‌شوند. در حقیقت داروهای جایگزین، همانطور که از اسمشان مشخص است، جایگزین مواد افیونی (مانند هروئین) در مغز خواهند شد.

اما مشکل رویکرد مذکور این است متادون (یک ماده شبه افیونی) و امثال آن، بسیار اعتیادآور هستند و نمی‌توانند ترک تضمینی اعتیاد را به ارمغان آورند. لذا ترک هروئین بدون داروی جایگزین کاملا امکان پذیر است و می‌توان بجای آن از روش های اصولی تری برای درمان اعتیاد بهره برد.

داروی ترک هروئین

  1. داروی ترک هروئین

این دسته از داروها معمولا برای بهبود علائم ترک هروئین استفاده می‌شوند. اگر در طی فرایند سم زدایی از آن‌ها بهره نگیرید، می‌توان گفت درمان شما بسیار سخت تر و با درد و خماری بیشتری همراه خواهد بود.

بنابراین اگر منظورتان از ترک هروئین بدون دارو، این دسته از داروها باشد، در اینصورت ترک هروئین بدون دارو، فرایند درمان اعتیاد را بسیار مشکل تر خواهد کرد.

معمولا زمانی که  از روش های ترک هروئین اصولی استفاده می‌کنید و در واقع از کمک حرفه‌ای متخصصین یک مرکز معتبر درمانی مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره بهره مند می‌شوید، آن ها خودشان از این دسته از داروها استفاده می‌کنند، زیرا می‌خواهند فرایند ترک شما ایمن طی شود.

اما اگر روش ترک هروئین بدون دارو و کمک حرفه‌ای (ترک هروئین در منزل) را انتخاب کنید، در اینصورت به آن معناست که شما از هیچ برنامه درمانی تنظیم شده ای بهره نگرفته اید، سم زدایی شما در این رویکرد با روش بوقلمون سرد خواهد بود که در طی آن شدت علائم ترک بیشتری را تجربه خواهید کرد. از آنجایی که کمک حرفه ای ندارید، دارویی هم نیست که بتواند به بهبود علائم  شدید مذکور بپردازد. در نتیجه ترک هروئین بدون دارو و کمک حرفه‌ای اغلب منجر به عود شما خواهد شد.

  1. داروی گیاهی برای ترک هروئین

ترک هروئین بدون داروی گیاهی تاثیر خاصی بر فرایند درمان اعتیاد نمی‌گذارد. زیرا داروهای گیاهی برای ترک هروئین به عنوان بخشی از درمان تکمیلی اعتیاد افراد استفاده می‌شوند و تنها می‌توانند فرایند درمان را تسریع کنند. اگر نباشند هم خیلی مهم نیست.

ترک هروئین بدون دارو امکان پذیر است؟

  • بنابراین ترک هروئین بدون داروی جایگزین کاملا امکان پذیر است و می‌توان بجای آن از رویکردهای اصولی تری استفاده کرد.
  • ترک هروئین بدون داروی پزشکی، فرایند ترک را بسیار دردناک خواهد کرد.
  • ترک هروئین بدون داروی پزشکی و کمک حرفه‌ای اغلب منجر به عود افراد خواهد شد.
  • ترک هروئین بدون داروی گیاهی نیز امکانپذیر است. زیرا این رویکرد کاملا تکمیلی بوده و هرگز جایگزین درمان های اصولی نمی‌شود.

بنابراین اینکه کدام دارو منظور شما باشد در نتیجه فرایند ترک هروئین بدون دارو تاثیر شایانی خواهد داشت.

 

در این مطلب به بررسی ترک هروئین بدون دارو پرداختیم. حالا می‌دانیم برای چگونگی توضیح این فرایند ابتدا باید مشخص کنیم که کدام دارو منظورمان است و سپس نتایج حاصل از ترک هروئین بدون دارو را تعیین کنیم.

با توجه به موارد مذکور بنظر می‌رسد بهترین روش ترک هروئین، دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین یک مرکز درمانی معتبر نظیر مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره است . متخصصین این مرکز با استفاده از تنظیم برنامه جامع درمانی منحصربفرد، بهترین رویکردهای مورد نیاز بدنتان را برای ترک هروئین به شما ارائه خواهند داد. بنابراین اصلا نیاز نیست تا نگران فرایند ترک اعتیاد به هروئین باشید، کافیست با متخصصین کلینیک طلوعی دوباره تماس بگیرید و خدمات درمانی مان را دریافت کنید. ما از ابتدا تا انتهای مسیر را با شما خواهیم بود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهار =