داروی ترک زولپیدم
مقدار مصرف متادون برای ترک هروئین
18 مهر 1402
دستور ترک هروئین در خانه

هروئین به عنوان یک ماده اعتیادآور می‌تواند موجب مرگ شما شود! ممکن است از خود بپرسید:” آیا می‌توانم به ترک هروئین در خانه بپردازم؟” ترک اعتیاد هروئین ممکن است دشوار باشد، اما غیر ممکن نیست. اما اگر می‌خواهید اقدام به ترک اعتیاد هروئین در خانه بدون کمک حرفه‌ای کنید، باید بدانید که احتمال موفقیت‌تان بسیار کم است. ترک هروئین زمانی امکانپذیر است که کمک حرفه‌ای دریافت کنید. در این راستا می‌توانید با متخصصین حاضر در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید. امروز قصد داریم تا به بررسی ابعاد ترک خانگی هروئین بپردازیم، اگر محیط خانه را امن می‌بینید و می‌خواهید برای درمان در خانه اقدام کنید، لازم است تا این مطلب را بخوانید.

ترک مواد هروئین در خانه امکان پذیر است؟

در طول فرایند سم زدایی ترک اعتیاد، علائم ترک ایجاد خواهد شد. متاسفانه عوارض ترک هروئین فوق العاده شدید است و اگر بخواهید خودتان بدون کمک حرفه‌ای اقدام به ترک هروئین در خانه کنید، احتمال موفقیت آن کم است. زیرا اکثر افراد نمی‌توانند علائم ترک هروئین را تحمل کنند و در مقابل آن مقاومت نمایند، از این رو به عود دچار خواهند شد. اگر محیط خانه شما برای درمان مناسب است می‌توانید از درمان سرپایی به منظور ترک خانگی هروئین استفاده کنید. در این نوع درمان بیمار اکثر زمان خود را در خانه می‌گذراند و تنها برای دریافت درمان به کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه خواهد کرد.

ترک هروئین در خانه چند روز طول می کشد؟

پاسخ کوتاه این است که کاملا به شرایط هر فرد بستگی دارد. مدت زمان ترک هروئین به عواملی مانند شدت اعتیاد، ژنتیک، مدت زمان مصرف هروئین و… وابسته است. اما اگر فرد بخواهد طبق برنامه درمانی دریافتی از کلینیک ترک اعتیاد عمل کند، بطور کلی می‌توان جدول زمانی ترک هروئین در خانه را بصورت زیر بیان کرد:

شروع علائم ممکن است در عرض ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از قطع مصرف این ماده ظاهر شود. امکان دارد برخی افراد حتی زودتر از این زمان، علائم ترک را تجربه کنند. علائمی که در این دوره با آن مواجه خواهید شد عبارتند از:

• پریشان
  • اضطراب
  • عصبی بودن
  • تحریک
  • هوس ها
  • دردهای عضلانی
  • اسپاسم ها
  • آبریزش بینی
  • چشمان اشک آلود
  • افسردگی

اوج علائم ترک هروئین، طی ۱ تا ۲ روز پس از شروع علائم بروز خواهد کرد. اینجا دقیقا جایی است که فرد اگر درمان حرفه‌ای دریافت نکند، دچار عود می‌شود. بنابراین کمک حرفه‌ای از متخصصین یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره ضروری است.
اگر بتوانید ۳ تا ۵ روز را بدون مصرف هروئین بگذارنید، علائم به مرور کمتر خواهند شد. علائم درد و تحریک پذیری اغلب باقی می‌ماند، اما از شدت آن کاسته خواهد شد.
اما برخی افراد ممکن است به مدت طولانی، اختلالات خلق و خو، میل به هروئین و استرس بالا داشته باشند، در اینصورت این افراد در حال تجربه علائم ترک پس از حاد هستند. علائم ترک پس از حاد باید تحت نظارت روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد بهبود یابد.

معایب ترک هروئین در خانه

معایب ترک هروئین در خانه بدون کمک حرفه‌ای

اگر بخواهید ترک خانگی هروئین را بدون کمک حرفه‌‌ای انجام دهید، باید از سم زدایی بوقلمون سرد استفاده کنید. بوقلمون سرد، شامل قطع ناگهانی مصرف هروئین است، به همین دلیل منجر به بروز علائم ترک هروئین بسیار شدید خواهد شد. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، سم زدایی بوقلمون سرد امکانپذیر است، اما توصیه نمی‌شود. زیرا شدت علائم ترک در این روش بسیار زیاد بوده و موجب ناراحتی شدید در فرد خواهد شد. اما با سم زدایی تدریجی زیر نظر متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره می‌توانید اطمینان داشته باشید که عوارض ترک را راحت تر و ایمن تر طی کنید. در زیر به معایب استفاده از بوقلمون سرد خواهیم پرداخت:

۱٫ احتمال عود بالا
علائم ترک هروئین، به خودی خود بسیار ناخوشایند است، اما اگر با سم زدایی بوقلمون سرد، قصد ترک هروئین در خانه را دارید، این علائم شدیدتر خواهند شد و به دلیل نبود نظارت متخصصین اعتیاد، به احتمال بسیار بالا دچار عود خواهید شد.

۲٫ سوءمصرف هروئین
اگر فرد در طول فرایند سم زدایی، عود کند، به احتمال زیاد دچار مصرف بیش از حد خواهد شد. درست است که علائم ترک هروئین کشنده نیست، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب خطرات تهدیدکننده زندگی شود.

۳٫ احتمال وقوع تصادفات وانتخاب های بدتر
زمانی که با روش بوقلمون سرد اقدام به ترک هروئین در خانه می‌کنید، دچار اختلال در قضاوت خواهید شد و این موجب انتخاب های بدتر در زندگی شما می‌شود. اما با انجام سم زدایی فوق سریع در یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک طلوعی دوباره، احتمال وقوع تصادفات و.. کمتر است، زیرا شما تحت کنترل و نظارت متخصصین قرار دارید.

۴٫ وقوع علائم ترک خطرناک
از آنجایی که شما تخصصی در درمان اعتیاد ندارید، ممکن است نتوانید علائم ترک مانند کم آبی شدید را جبران کنید. در طول سم زدایی ترک هروئین ممکن است با کاهش اشتها، تهوع، استفراغ، اسهال و ترکیبی از این علائم مواجه شوید. در صورت عدم مدیریت صحیح این علائم، شما با شرایط خطرناکی روبرو خواهید بود. بنابراین نظارت متخصصین از ضروریات یک فرایند ترک ایمن است، حتی اگر بخواهید برای ترک هروئین در خانه اقدام کنید. البته اگر نظارت ۲۴ ساعته می‌خواهید، باید از درمان بستری در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی استفاده نمایید.

۵٫ محیط بر شما تاثیر می‌گذارد
یکی از عوامل مهم در فرایند ترک هروئین، محیط است. اگر در محیط خانه اقدام به مصرف هروئین کرده‌اید، به هیچ عنوان ترک هروئین در خانه را پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا محیط یک محرک قوی برای عود است.

۶٫ لازم نیست درد بکشید!
افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، اغلب شرم، ناامیدی و احساس گناه دارند. اما ما اینجا هستیم که از شما حمایت کنیم. فقط به دلیل اینکه اعتیاد به هروئین دارید، به این معنی نیست که لیاقت زندگی سالم را ندارید. حداقل درد علائم ترک را به جان نخرید و بگذارید فرایند درمان‌تان ایمن و راحت طی شود. از طریق تماس با مرکز ترک هروئین می‌توانید فرایند درمانی را با حداقل درد و خماری طی کنید.

روش صحیح ترک خانگی هروئین

حتی اگر بخواهید اعتیاد به هروئین را در خانه درمان کنید، باید کمک حرفه‌ای دریافت کنید. با درمان سرپایی و دریافت برنامه درمانی از متخصصین یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران، نظیر مرکز طلوعی دوباره، می‌توانید فرایند ترک را آسان‌تر بگذرانید. برنامه درمانی در این مرکز به شرح زیر است:

• سم زدایی تدریجی (به منظور کاهش شدت علائم ترک)
  • دارودرمانی(برای کاهش میل به هروئین و بهبود علائم ترک)
  • روان درمانی (یافتن علل گرایش به هروئین و درمان آن)

نکته: برخی افراد از داروهای جاگزین مانند متادون برای ترک هروئین استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که ترک هروئین در خانه با متادون به هیچ عنوان رویکرد ایمنی نیست. ما در مرکز ترک اعتیاد “طلوعی دوباره” به هیچ عنوان از متادون برای درمان اعتیاد استفاده نمی‌کنیم. علت آن است که متادون به عنوان یک ماده شبه افیونی، پتانسیل اعتیاد بالایی دارد. اگر چه ممکن است اعتیاد به هروئین بوسیله متادون درمان شود، اما امکان دارد فرد به خود متادون اعتیاد پیدا کند و این یعنی عوض کردن صورت مساله!

بطور کلی ترک هروئین و شیشه در خانه، به دلیل بروز علائم ترک شدید توصیه نمی‌شود و لازم است تا برای درمان علائم و طی کردن فرایند سم زدایی بصورت ایمن و با حداقل درد و خماری کمک حرفه‌ای دریافت کنید. حتی اگر قصد ترک هروئین در خانه را داشته باشید، توصیه ما دریافت برنامه درمانی از متخصصین یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره است. قصد ترک هروئین را دارید؟ کافیست با ما تماس بگیرید، ما در مسیر درمان با شما هستیم.