نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر
نحوه مقابله با اعتیاد خواهر و برادر
30 شهریور 1400
کلینیک ترک اعتیاد
اختلال اضطراب چیست؟
30 شهریور 1400
نمایش همه
هروئین تار سیاه

هروئین تار سیاه چیست؟

۳
(۲)

هروئین مخدری بسیار اعتیاد آور است که به شکل‌های مختلفی وجود دارد و یکی از معروف‌ترین انواع آن، هروئین تار سیاه است. هروئین به اشکال مختلفی عرضه می‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که بین آن‌ها وجود دارد از لحاظ ظاهر و محتوای آن‌ها می‌باشد. به عنوان مثال، هروئین تار سیاه ماده مخدری است که اغلب در مورد آن صحبت می‌شود و افراد می‌خواهند بدانند که هروئین تار سیاه چه شکلی است و چه بویی دارد به همین جهت در این مقاله از کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به بررسی هروئین تار سیاه چیست؟ خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از خدمات ترک این ماده حتما به صفحه ترک هروئین مراجعه نمایید.

هروئین تار سیاه چیست؟

هروئین تار سیاه یک نوه از هروئین است که جزو خطرناک‌ترین نوع هروئین است.

هروئین تار سیاه نوعی هروئین است که ماده‌ای تیره و چسبناک است که شبیه قیر یا موم قهوه ای مایل به سیاه است. معمولاً در مکزیک تولید می‌شود و ارزان‌تر و خالص‌تر از سایر اشکال هروئین است.

هروئین تار سیاه معمولاً در رگ تزریق می‌شود، اگرچه می‌توان آن را نیز دود کرد یا خرخر کرد. این مخدر بسیار اعتیاد‌آور است و می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله مرگ شود.

هروئین تار سیاه چیست؟

اثرات هروئین تار سیاه

زمانی که فردی هروئین تار سیاه مصرف می‌کند، سرخوشی بسیار لذت بخشی را تجربه می‌کند. این گیرایی علاوه بر قیمت پایین، قسمت دیگری از جذابیت این نوع هروئین است. قیمت آن نسبت به نوع خالص هروئین تصفیه شده کمتر است، بنابراین هزینه تولید آن ارزان‌تر است و در نتیجه هزینه خرید آن نیز کمتر است. با این حال، قیمت پایین به این معنی نیست که عوارض جانبی آن کمتر خواهد بود. از این رو ترک این ماده از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید برای ترک این ماده به بهترین کلینیک ترک اعتیاد مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه کنید.

اثرات هروئین تار سیاه ممکن است شامل آرامش، سرخوشی و احساس خواب آلودگی یا چرت زدن باشد. مانند سایر انواع این ماده مخدر، مصرف‌کنندگان هروئین تار سیاه ممکن است حالت تهوع و ضعف داشته باشند و اختلال در هماهنگی و تمرکز را تجربه کنند. سایر عوارض جانبی ناشی از مصرف هروئین تار سیاه عبارتند از:

یبوست

خارش

اسهال

خشکی دهان

یکی از خطرناک‌ترین عوارض جانبی ناشی از مصرف هروئین تار سیاه، جدا از اوردوز (مصرف بیش از حد)، احتمال وابستگی و اعتیاد است. عوارض جانبی ناشی از مصرف هروئین تار سیاه همانند سایر انواع هروئین زیاد بوده و شبیه به مرفین است. هروئین تار سیاه نیز به دلیل محتوای ناشناخته آن خطرناک است. هروئین تار سیاه اغلب حاوی مواد افزودنی و یا موادی است که به تنهایی باعث عفونت و مشکلات مرتبط با سلامتی فرد می‌شوند.

برای مطالعه چگونگی ترک مرفین روی لینک کلیک نمایید.

زمانی که فرد هروئین تار سیاه را از طریق تزریق وریدی مصرف می‌کند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت محل تزریق است. عفونت‌های شایع شامل عفونت‌های استافیلوکوک، فاشئیت نکروزان (باکتری گوشتخوار) و سلولیت است. همچنین در افرادی که هروئین تار سیاه تزریق می‌کنند احتمال آسیب به وریدها افزایش می‌یابد و ممکن است منجر به از بین رفتن رگ شود.

شکل ظاهری هروئین تار سیاه

اگر می‌خواهید بدانید که شکل ظاهری هروئین تار سیاه چگونه است باید بدانید که هروئین تار سیاه شبیه به یک تار چسبنده است. ممکن است کمی سفت و بیشتر شبیه زغال سنگ باشد. رنگ و غلظت هروئین تار سیاه مانند زغال سنگ است و این امر به دلیل روش‌های فرآوری آن است که باعث ایجاد ناخالصی در آن می‌شود. در بعضی موارد، هروئین تار سیاه ممکن است نارنجی تیره یا قهوه‌ای تیره نیز به نظر برسد.

شکل ظاهری هروئین تار سیاه

بوی هروئین تار سیاه

بوی هروئین سیاه معمولاً به عنوان یک مزیت تشخیصی برای شناختن حضور هروئین سیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بو معمولاً به عنوان بوی شیرین، تیره، تند، و گاهی حتی تلخ توصیف می‌شود. این بو به دلیل ترکیب شیمیایی هروئین و عوامل دیگری که در تهیه و تولید آن دخالت دارند، به وجود می‌آید.

بوی هروئین سیاه معمولاً با اتاق‌ها یا اشیاءی که ماده هروئین سیاه روی آن‌ها استفاده شده است، مرتبط می‌شود. این بو به عنوان یک نشانه از حضور هروئین سیاه ممکن است برای افرادی که در حوزه اعتیاد و بهبود افراد معتاد کار می‌کنند، مفید باشد. اما باید توجه داشت که این بو برای افرادی که در معرض اعتیاد به هروئین سیاه هستند، یک خاطره ناخوشایند از تجربه اعتیاد می‌تواند باشد.

در ادامه باید گفت همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم این نوع از هروئین یکی از خطرناک ترین نوع از هروئین است. به همین دلیل فرد مبتلا به این نوع از هروئین حتما باید در بهترین مرکز ترک هروئین زیر نظر پزشکان متخصص ترک اعتیاد با خدمات شبانه روزی درمان شود.

سخن پایانی

همانطور که در مقاله گفتیم، هروئین در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود که هروئین تار سیاه یکی از پرخطرترین آن‌ها است که در این مقاله به بررسی یکی از سوالات متداول مبنی بر هروئین تار سیاه چیست؟ پرداخته‌ایم. ترک هروئین، یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد. برنامه درمان در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می‌‎گیرد تا بیماران علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند.

    به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

    روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

    میانگین آرا ۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

    رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 1 =