ترک حشیش در منزل
عوارض ترک پتیدین
24 مهر 1402
ترک هروئین در کمپ

هروئین جز موادی است که ترک آن به تنهایی بسیار دشوار و خطرناک است. اراین‌رو دریافت کمک حرفه‌ای برای ترک هروئین توصیه می‌شود؛ اما برای بسیاری از شما عزیزان این ابهام مطرح است که آیا ترک هروئین در کمپ خوب است؟
متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره برآنند که در این مطلب، ویژگی‌های ترک هروئین در کمپ را بررسی کنند، تا ابهامات شما برطرف شود و بتوانید برای درمان اعتیاد به هروئین گام بردارید؛ اما ابتدا بیایید بطور مختصر در مورد علائم ترک این ماده مخدر و اینکه در فرآیند درمان اعتیاد هروئین چه اتفاقی می‌افتد، بدانیم.

روش های ترک هروئین در کمپ و کلینیک

در این بخش به بررسی روش‌های کاربردی برای ترک هروئین در کمپ و کلینیک ترک اعتیاد می‌پردازیم.

سم زدایی ترک هروئین در کمپ و کلینیک

اولین گام درمان اصولی، باید سم‌زدایی هروئین از بدن باشد، اگر بخواهید برای ترک هروئین در کمپ اقدام کنید، باید بدانید که در اکثر کمپ‌ها ازسم زدایی بوقلمون سرد برای خروج هروئین از بدن استفاده می‌شود. این به ان معناست که ترک یکباره هروئین صورت می‌گیرد. استفاده از این روش منجر به بروز علائم ترک آن شدید خواهد شد.
اما در مراکز ترک اعتیاد در تهران، مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، از روش سم زدایی تدریجی برای ترک هروئین استفاده می‌شود. یعنی به مرور دوز مصرفی هروئین کاهش می‌یابد تا در نهایت میزان آن به صفر برسد.
در کلینیک طلوعی دوباره، کاهش میزان دوز مصرفی به شرایط فیزیکی و روانی و شدت اعتیاد فرد وابسته است و برای هر یک از افراد، یک برنامه درمانی منحصربه‌فرد تنظیم خواهد شد.

دارودرمانی برای ترک هروئین در کمپ

معمولا برای ترک هروئین در کمپ و بیمارستان از داروهای شبه افیونی مانند متادون استفاده می‌شود.  عملکرد این داروها به گونه‌ای است که بجای هروئین به گیرنده‌های مواد افیونی در مغز متصل می‌شوند؛ اما متاسفانه کاربرد داروهای جایگزین احتمال بالایی از اعتیاد به دنبال دارد. حتما ضرب المثل « آمد زیر ابرویش را بگیرد، چشمش را کور کرد» را شنیده‌اید. استفاده از داروی شبه افیونی مصداق بارز این مثال است. زیرا ممکن است اعتیاد به هروئین را درمان کند؛ اما می‌تواند منجر به اعتیاد به متادون شود.
اما در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، متخصصین اعتیاد از داروهایی که پتانسیل اعتیاد دارند، استفاده نمی‌کنند و داروها عمدتا به منظور کاهش علائم ترک هروئین کاربرد دارند.

روان درمانی برای ترک هروئین در کمپ

معمولا هدف کسانی که به ترک هروئین در کمپ می‌پردازند، برطرف کردن اعتیاد جسمی است. ازاین‌رو روان درمانی تاکید زیادی نمی‌شود. برخی از کمپ‌ها دارای مشاور هستند، اما عمدتا کارایی چندانی ندارند.

در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، متخصصین همانطور که به رفع اعتیاد از طریق سم زدایی ترک اعتیاد می‌پردازند، درصدد برطرف کردن اعتیاد روانی افراد نیز هستند. آن‌ها با برگزاری جلسات روان درمانی ( انتخاب رویکرد روانشناسی اعتیاد با توجه به شرایط بیمار صورت می‌گیرد) می‌خواهند اعتیاد روانی و علت اصلی تمایل بیماران به هروئین را ریشه‌یابی کرده و آن را درمان کنند.

نظارت بر علائم ترک هروئین در کمپ و کلینیک

از آنجایی که معمولا ترک هروئین در کمپ بصورت ناگهانی و با روش سنتی صورت می‌گیرد؛ بنابراین می‌توان توقع داشت که بیماران عوارض شدیدتری را تجربه کنند، در کنار این موضوع نبود نظارت کافی و نداشتن کادر درمان متخصص میتواند بر روند درمان تاثیر بگذارد.
اما با ترک هروئین در بیمارستان خصوصی و یا کلینیک‌های مخصوص می‌توان مطمئن بود که فرآیند درمان شما با حداقل درد و خماری انجام شود. بطور مثال در خدمات بستری کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، شما از نظارت متخصصین اعتیاد بصورت شبانه‌روزی برخوردار می‌شوید. این متخصصین در صورت بروز هر یک از علائم ترک برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
از جمله علائم ترک این ماده مخدر عبارتند از:
افزایش تنفس
اسهال
استفراغ
بیخوابی
درد در نواحی استخوانی
ابریزش بینی و چشم
درد عضلات

علاوه بر موارد مذکور، ممکن است فرد دچار علائم ترک طولانی مدت یا سندرم پس از ترک حاد شود که نشانه‌های آن عبارت است از:
افسردگی
تحریک پذیری
اضطراب
انهدونیا
اختلال حافظه
میل به هروئین
اختلال توجه

بنابراین لزوم وجود برنامه درمانی که با شرایط شما متناسب باشد، مشخص می‌شود؛ زیرا برنامه مذکور باتوجه به شرایط شما تدوین شده و می‌تواند از بروز بسیاری از علائم گفته شده، بکاهد.

تفاوت ترک هروئین در کمپ و کلینیک

بنابراین حالا میدانیم که ترک هروئین به دلیل بروز علائم ترک خطرناک و سندرم پس از ترک حاد نیازمند کمک حرفه‌ای است.

مراحل ترک هروئین در کلینیک:

• مشاوره
  • ارزیابی فیزیکی و روانی به منظور تدوین برنامه درمانی منحصربفرد
  • سم زدایی تدریجی
  • تجویز دارو برای کاهش شدت علائم ترک
  • برگزاری جلسات روان درمانی
  • مراقبت های بعد از ترک اعتیاد هروئین به منظور جلوگیری از عود

مراحل ترک هروئین در کمپ

شاید بتوان تنها مزیت ترک هروئین در کمپ را کمتر بودن هزینه آن عنوان کرد؛ اما خدمات ارائه شده توسط کلینیک ترک اعتیاد باعث می‌شود شما متوجه چرایی اختلاف هزینه‌ها شوید. مراحل ترک هروئین در کمپ عبارت است از:

• سم زدایی اغلب به روش بوقلمون سرد
  • استفاده از داروهای جایگزین

گاهی مشاوره انجام می‌شود و در نهایت بعد از پاکسازی فیزیکی ترخیص صورت می‌گیرد.

جمع بندی

با این تفاسیر انتخاب با شما است. کدام رویکرد را انتخاب می‌کنید. ترک هروئین در کمپ یا درمان اعتیاد به هروئین در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره؟! ما منتظر نظرات شما هستیم.

همچنین اگر ابهام یا سوالی دارید می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده داخل سایت، با ما تماس بگیرید.