تاثیر سن بر اعتیاد
تاثیر سن بر اعتیاد
19 مرداد 1400
تاثیر مصرف کوکائین بر سلامت مصرف کننده
تاثیر مصرف کوکائین بر سلامت مصرف کننده
19 مرداد 1400
نمایش همه
مصرف هروئین و خارش بدن
۳٫۸
(۱۲)

چرا مصرف کنندگان هروئین اغلب دچار خارش می شوند؟ در این مقاله سایت مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به شما خواهیم آموخت که چرا خارش معمولا با مصرف مواد افیونی همراه است و همچنین نحوه مهار کردن آن را برای شما بیان خواهیم کرد و به بررسی مصرف هروئین و خارش بدن خواهیم پرداخت.

آیا می خواهید بدانید که چرا مصرف هروئین باعث خارش بدن شما می شود؟ خارش، رفتاری است که به طور مکرر در افرادی که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنند، مشاهده می شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که فقط مصرف هروئین نیست که باعث خارش افراد می شود، تمام مواد افیونی ممکن است احساس خارش را در افراد ایجاد کنند. چرا؟ در ادامه به دلایل آن اشاره خواهیم کرد.

برای دریافت خدمات ترک هروئین وارد این صفحه شوید

سیستم ایمنی

بطور کلی، سیستم ایمنی بدن باعث می شود بدن دچار خارش شود تا بدن از شر مواد مضر موجود در پوست مانند میکروب های عفونی یا مواد حساسیت زا، خلاص شود. هنگامی که بدن شما یک مهاجم نا آشنا و بیگانه را در پوست، بینی یا چشم تشخیص می دهد، واکنش ایمنی که شامل تولید هیستامین است را فعال می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

هیستامین ها باعث التهاب و همچنین خارش می شوند. بدن ممکن است مواد شیمیایی موجود در هروئین را به عنوان ماده حساسیت زا یا مهاجمان دیگر اشتباه بگیرد. وقتی هروئین در سراسر بدن می چرخد، همان واکنش ایمنی را ایجاد می کند و احساس خارش نتیجه آن است.

اعصاب

احساس خارش از طریق اعصاب از پوست به مغز شما انتقال می یابد. برخی از نورون های (سلول های عصبی) موجود در پوست شما حاوی گیرنده های خاصی هستند که هروئین ممکن است به آنها متصل شود. زمانی که هروئین با این گیرنده ها ارتباط برقرار می کند، موجب فعال شدن آنها شده و باعث می شود سیگنال های خارش را به مغز شما بفرستند.

آسیب به پوست

خارش ناشی از مصرف هروئین همچنین ممکن است ناشی از عوامل قابل مشاهده تری باشد. آسیب های ناشی از تزریق های کوچک نیز ممکن است موجب خارش شوند. هنگام تزریق هروئین، این فرآیند ممکن است منجر به آسیب، آبسه و عفونت های پوستی در محل تزریق شود. خارش در این موارد در طول مدت بهبودی نیز احتمالا ادامه خواهد داشت.

نحوه درمان خارش ناشی از مصرف هروئین

نحوه درمان خارش ناشی از مصرف هروئین

برخی موارد وجود دارد که برای رفع خارش می توانید از آنها استفاده کنید. داروهای ضد خارش مانند آنتی هیستامین ها یا استروئیدهای موضعی می توانند به بهبود علائم جسمی کمک کنند. داروهای ضد اضطراب هم در رفع استرس و اجبارهای ذهنی مفید واقع خواهند شد. درخواست کمک از یک درمانگر با تجربه و آموزش دیده نیز ایده خوبی است.

برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی ترک اعتیاد وارد صفحه پزشک ترک اعتیاد شوید

عادت به کندن پوست که ناشی از مصرف هروئین است

کندن پوست یک رفتار متداول در بین مصرف کنندگان هروئین است.

کندن پوست، اغلب به دلیل خارش شدید ناشی از مصرف مواد مخدر است. کندن پوست ممکن است در زمان مصرف هروئین و همچنین در هنگام ترک مواد هروئین صورت گیرد. اضطراب و بی قراری ناشی از مصرف هروئین ممکن است باعث شود مصرف کنندگان به خودزنی روی آورند. یکی از علائم ترک این است که فرد احساس می کند که یک حشره بر روی پوست او راه می رود، که ممکن است باعث تحریک فرد به کندن پوست شود.

گاهی اوقات، کندن پوست ناشی از یک اختلال روانی (درماتیلومانیا) است که در آن افراد نمی توانند جلوی خود را در خراشیدن یا کندن پوست خود بگیرند. کندن پوست معمولاً اثرات زیادی بر سلامتی ندارد، اما ممکن است باعث بدتر شدن التهاب شده و آثار ناخوشایندی بر روی پوست بگذارد. کندن پوست ممکن است منجر به استرس و سایر مشکلات و اختلالات روانی شود.

برای دریافت خدمات ترک تریاک وارد صفحه مرکز ترک شوید

درماتیلومانیا

درماتیلومانیا که همچنین “اختلال دفع” یا “اختلال خراشیدن پوست” نامیده می شود، نوعی اختلال وسواس فکری – عملی است که در آن فرد یک اصرار یا اجبار مکرر برای کندن پوست خود دارد. درماتیلومانیا معمولا همزمان با سایر اختلالات روانپزشکی مانند اضطراب و افسردگی و همچنین سوء مصرف مواد رخ می دهد. افرادی که هروئین و سایر مواد افیونی را مصرف می کنند، گاهی اوقات به این اختلال مبتلا می شوند.

چگونه مانع از کندن پوست شویم و به بهبود زخم های ناشی از آن کمک کنیم؟

چگونه مانع از کندن پوست شویم و به بهبود زخم های ناشی از آن کمک کنیم؟

کندن پوست، اخیرا به عنوان یک اختلال روانی شناخته شده است. به همین دلیل، هنوز هیچ درمان استانداردی برای آن پیدا نشده است. با این وجود، ترکیبی از داروها و مشاوره با یک روانپزشک با تجربه می تواند موفقیت آمیز باشد. داروها به کاهش اضطراب و برطرف کردن عوامل جسمی ایجاد خارش کمک خواهند کرد، در حالی که مشاوره می تواند به بیمار یاد دهد که چگونه از طریق تکنیک های مختلف کندن پوست خود را کنار بگذارد. رفتار درمانی شناختی معمولا به بیماران کمک می کند تا مهارت هایی را برای کنترل انگیزه های خود برای ممانعت از کندن پوست و ایجاد رفتار مثبت جایگزین بیاموزند.

حتما مطالعه کنید: سم زدایی ترک اعتیاد

اگر کندن پوست به حدی شدید باشد که باعث ایجاد ناراحتی و پریشانی در زندگی شما شده است، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. با این وجود، چند روش و ایده وجود دارد که می توانید در منزل امتحان کنید تا از کندن پوست خود جلوگیری کنید:

هنگامی که احساس کردید که تمایل به کندن پوست خود دارید، به مراقبت از پوست خود بپردازید. به جای آن سعی کنید از مرطوب کننده استفاده کنید.

دستان خود را به طور داٸم مشغول نگه دارید. با یک مکعب فیجت، یک کاردستی ساده یا حتی یک توپ استرس خود را سرگرم کنید.

سوالات متداول

چرا مصرف کنندگان هروئین خارش را تجربه می کنند؟
مصرف هروئین می تواند باعث ترشح هیستامین در بدن شود که می تواند منجر به خارش شود.
آیا خارش عارضه جانبی رایج مصرف هروئین است؟
بله، خارش یک عارضه جانبی رایج مصرف هروئین است.
چگونه می توان خارش ناشی از هروئین را مدیریت کرد؟
آنتی هیستامین ها را می توان برای مدیریت خارش ناشی از هروئین استفاده کرد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این فقط علائم را درمان می کند و نه موضوع اساسی اعتیاد به هروئین.
آیا خارش نشانه مصرف بیش از حد هروئین است؟
خیر، خارش نشانه مصرف بیش از حد هروئین نیست. با این حال، علائم دیگری مانند تنفس کم عمق، لب ها و ناخن های آبی و از دست دادن هوشیاری از نشانه های مصرف بیش از حد است.
آیا خارش می تواند از علائم ترک هروئین باشد؟
بله، خارش می تواند از علائم ترک هروئین باشد. همانطور که بدن از هروئین سم زدایی می کند، می تواند علائم مختلفی از جمله خارش ایجاد کند.
آیا خارش عارضه جانبی رایج مصرف تریاک است؟
بله، خارش یکی از عوارض رایج مصرف تریاک است.
آیا خارش نشانه مصرف بیش از حد تریاک است؟
خیر، خارش نشانه مصرف بیش از حد تریاک نیست. با این حال، علائم دیگری مانند تنفس کم عمق، لب ها و ناخن های آبی و از دست دادن هوشیاری از نشانه های مصرف بیش از حد است
آیا خارش می تواند از علائم ترک تریاک باشد؟
بله، خارش می تواند از علائم ترک تریاک باشد. همانطور که بدن از تریاک سم زدایی می کند، می تواند علائم مختلفی از جمله خارش ایجاد کند.

    به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

    روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

    میانگین آرا ۳٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۱۲

    رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

    1 Comment

    1. عزیز گفت:

      سلام من شیره تریاک مصرف میکنم و قادر به ترک اون نیستم هر موقع که شروع به مصرف میکنم بعد از ۵ دقیقه بشدت تمام بدنم خارش میگیره بحدی که با برس فلزی تمام بدنمو خونی میکنم . از تون راه حل میخوام اگه دارویی میشناسین که بهم کمک کنه لطف کنین معرفی بفرمایین . ممنون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − ده =