کلینیک ترک اعتیاد
برخورد صحیح با افراد مشکوک به اعتیاد
6 مرداد 1400
کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف زولپیدم در دوران بارداری
6 مرداد 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

مصرف همزمان هروئین و فنتانیل

۱
(۱)

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره: مصرف فنتانیل و هروئین در ایالات متحده، یکی از مشکلات عمده این کشور است. فنتانیل و هروئین، یکی از مولفه های اصلی یک بیماری همه گیر به نام اعتیاد به مواد مخدر در این کشور هستند. مردم به این مواد اعتیاد پیدا می کنند و در نتیجه بسیاری از آنها می میرند. به همین جهت در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان هروئین و فنتانیل خواهیم پرداخت.

ترک هروئین و ترک فنتانیل از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، می باشد که کلیه برنامه درمانی در این کلینیک تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین
مصرف همزمان هروئین و فنتانیل

مصرف همزمان هروئین و فنتانیل

هروئین و فنتانیل چیست؟

از بین این دو مخدر، فنتانیل قدرت و گیرایی بیشتری نسبت به هروئین دارد. فنتانیل یک داروی مسکن مخدر است که معمولا برای کنترل درد در پایان زندگی و درد های مزمن مرتبط با سرطان در افرادی که در حال حاضر بطور شبانه روزی سایر داروهای مسکن را دریافت می کنند، اختصاص دارد. از طرف دیگر، هروئین که یک ماده مخدر است و از مرفین گرفته شده، یک داروی غیرمجاز است و فاقد هرگونه مصارف پزشکی است که در هنگام شروع، مصرف کننده احساس سرخوشی مشابهی تجربه خواهد کرد.

هر دوی این مواد (فنتانیل و هروئین) سریع عمل می کنند، اما فردی که آنها را مصرف می کند نیز به سرعت تحمل در آنها ایجاد می شود، به این معنی که برای رسیدن به همان میزان لذت و سرخوشی که با اولین بار مصرف تجربه می کرد، باید به طور مداوم دوزهای بیشتری مصرف کند. هروئین و فنتانیل علاوه بر اینکه ماده مخدر هستند و تأثیرات مشابهی دارند، روابط دیگری نیز دارند. به این معنی که فروش هروئین و فنتانیل ترکیبی در خیابان ها افزایش چشمگیری داشته است و تصور می شود که سهم عمده ای در افزایش مرگ و میر ناشی از مواد مخدر داشته باشد.

فنتانیل برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ برای درمان بیماران لاعلاج عرضه شد، اما در دهه ۱۹۸۰ تغییراتی در ساختار شیمیایی آن بوجود آمد که منجر به تولید محصول سمی با عنوان “سفید چینی” شد.

حتما مطالعه کنید: ترک فنتانیل
مصرف همزمان هروئین و فنتانیل

مصرف همزمان هروئین و فنتانیل

مصرف همزمان هروئین و فنتانیل

همه شما می دانید که در حال حاضر اوردوز هروئین و مرگ و میر ناشی از آن، در سراسر جهان رو به افزایش است، اما این تنها بخشی از این موضوع را نمایان می کند. بسیاری از مصرف کنندگان نوعی هروئین را خریداری می کنند که حتی از ترکیبات و مواد موجود در آنها اطلاع ندارند، که ترکیبی از هروئین و فنتانیل است. تخمین زده شده که فنتانیل در حدود ۱۰۰ برابر از مرفین قوی تر است و ترکیب هروئین و فنتانیل فوق العاده خطرناک است.

دلایل زیادی وجود دارد که ترکیب هروئین با فنتانیل در بازار سیاه بیشتر است. دلیل آن این است که فنتانیل ارزان تر از هروئین است و از گیرایی بیشتری نیز برخوردار است، بنابراین وقتی با هروئین ترکیب شود، تولید کنندگان سود بیشتری را از یک بسته کسب خواهند کرد. حقیقتی که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند این است که زمانی که این دو دارو با هم ترکیب می شوند قدرت گیرایی آنها چند برابر می شود. این ترکیب با توجه به قوی بودن هر دو ماده، فوق العاده خطرناک خواهد شد. سرخوشی ناشی از مصرف ترکیبی هروئین با فنتانیل ممکن است بسیار زیاد باشد، اما عوارض جانبی فراوانی به همراه دارد و احتمال اوردوز آنها نیز امکان پذیر است.

هروئین و فنتانیل هر دو به عنوان کاهنده فعالیت سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند، به این معنی که باعث ایجاد خواب آلودگی، آرام بخشی و کاهش تنفس می شوند. زمانی که فردی با هر دوی این مواد اوردوز می کند، ممکن است به اندازه ای کاهش تنفسی را تجربه کند که به کما برود یا بمیرد. این احتمال هنگامی که هروئین با فنتانیل ترکیب می شود، افزایش خواهد یافت.

زمانی که فردی ترکیب هروئین با فنتانیل را به روش تزریق مصرف می کند، ممکن است ظرف چند دقیقه بمیرد. با مصرف هروئین، فرد ممکن است علائم اوردوز را قبل از بیهوش شدن تجربه کند، اما این امر همیشه هنگامی که فنتانیل مصرف می شود اتفاق نمی افتد. مشاهده فردی که در یک دوره ۲۴ ساعته چندین بار اوردوز را تجربه کرده است، بسیار رایج است.

تشخیص ترکیب هروئین با فنتانیل دشوار است

تنها راهی که افراد می توانند ترکیب هروئین با فنتانیل را تشخیص دهند، مشاهده رنگ است. هروئین رنگی متمایل به زرد دارد در حالی که فنتانیل سفید است.

سایر داروها یا مواد مخدری که با فنتانیل ترکیب می شوند

آنچه مهم است بدانیم این است که فقط ترکیب هروئین با فنتانیل نیست که مشکل آفرین و خطرناک است. ترکیب فنتانیل با سایر داروها یا مواد مخدر، از جمله متیلن دی اکسی مت آمفتامین (MDM)، اکستازی، کوکائین و اکسی کدون نیز عوارض جانبی فراوانی را به همراه خواهد داشت.

فنتانیل به اندازه ای قوی است که به جای میلی گرم، با میکروگرم اندازه گیری می شود، بنابراین زمانی که حتی مقدار کمی از آن با هروئین یا داروی دیگر ترکیب می شود و فرد مصرف کننده از آن بی اطلاع است، احتمال اوردوز آن نیز زیاد است. برخی از افراد ممکن است به دنبال مصرف همزمان هروئین و فنتانیل باشند زیرا آنها در جستجوی ماده ای هستند که گیرایی بیشتری داشته باشند. بنابراین اگرچه بسیاری از افراد فنتانیل را ناخواسته و بدون اطلاع قبلی مصرف می کنند، اما این دارو در میان عده دیگری ازمحبوبیت فراوانی برخوردار است.

مقامات بهداشت عمومی پیش بینی می کنند که در صورتی که رواج ترکیب هروئین با فنتانیل و سایر داروهای ترکیب شده با فنتانیل، افزایش یابد، احتمال اوردوز و مرگ ناشی از آن نیز، افزایش خواهد یافت.

کلینیک ترک اعتیاد

ترک هروئین، ترک فنتانیل

سخن پایانی

ترک هروئین و ترک فنتانیل از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دویاره، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی تهران، می باشد که کلیه برنامه درمان تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی با پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد و اگر شما و یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که درخواست کمک کنید. کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره، با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد، بیماران متناسب با شرایط و نیازهایشان تحت درمان قرار می گیرند و هرگونه اختلال همزمان آنها نیز درمان می شود. برای داشتن آینده ای سالم تر و به دور از اعتیاد، همین امروز تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هفده =