ترک ترامادول چند روز طول میکشد؟
19 اردیبهشت 1403
ترک ماری جوانا در منزل
19 اردیبهشت 1403
ترک ترامادول در خانه

ترامادول به عنوان یک مسکن اپیوئیدی می‌تواند موجب کاهش حس درد و افزایش میزان سروتونین در مغز گردد و از این طریق دردهای مزمن را بهبود می‌بخشد. اما مشکل این دارو، اعتیادآور بودن آن است و اگر آن را خارج از دوز تجویزی و یا به مدت طولانی مصرف کنید، اعتیاد به ترامادول به وجود می‌آید. بسیاری از افراد خواهان ترک ترامادول در خانه هستند، اما آیا ترک اعتیاد ترامادول در خانه امکانپذیر است؟ باید بدانید که بطور کلی فرایند درمان اعتیاد این مسکن، چالش برانگیز است و اگر بخواهید برای ترک ترامادول خانگی اقدام کنید، چالش برانگیزتر هم می‌شود. اما کار نشد، ندارد! کافیست برای این فرایند، کمک پزشکی از متخصصین اعتیاد یک مرکز معتبر درمانی مانند مرکز ترک اعتیاد طلوع دریافت نمایید، تا بدون درد و خماری موفق به ترک قرص ترامادول در منزل شوید.

نحوه ترک ترامادول در خانه (به تنهایی) چگونه است؟

باید بدانید که فرایند ترک اعتیاد بطورکلی چالش برانگیز است و اگر بخواهید برای ترک ترامادول در منزل به تنهایی اقدام کنید، ممکن است دچار عود مصرف ترامادول شوید. در این رویکرد، شما ناچارید از سم زدایی بوقلمون سرد یا ترک ناگهانی ترامادول بهره بگیرید، زیرا سایر روش‌های سم‌زدایی نیازمند نظارت و برنامه پزشکی می‌باشند.

با قطع یکباره ترامادول، بدن شما که به حضور این ماده عادت کرده است، یک سری واکنش‌های شدید و هیجانی را تحت عنوان علائم ترک ترامادول از خود بروز می‌دهد. به علت بروز همین علائم ترک و عدم مقاومت اکثر افراد در برابر آن‌ها، احتمال عود در این رویکرد بسیار بالا است. زیرا شما نمی‌دانید چه دارویی برای مدیریت علائم ترک، مصرف کنید. از اینرو است که می‌گوییم، اگر می‌خواهید برای ترک ترامادول در خانه اقدام کنید، حتما کمک حرفه‌ای دریافت نمایید.

روش های ترک قرص ترامادول در خانه با کمک حرفه‌ای

ترک ترامادول می‌تواند یک فرآیند دشوار باشد، اما با برنامه‌ریزی مناسب و پشتیبانی صحیح، می‌توان به طور موفقیت‌آمیز ترامادول را کنار گذاشت. برخی از روش‌های معمول برای ترک ترامادول در خانه زمانیکه کمک پزشکی دریافت می‌کنید، عبارتند از:

• سم زدایی ترامادول
  • استفاده از داروهای ترک ترامادول
  • پشتیبانی روانی
  • تغذیه و ورزش منظم

روش های ترک قرص ترامادول در خانه با کمک حرفه‌ای

سم زدایی از ترامادول

روش‌های مختلفی برای سم زدایی از ترامادول وجود دارد که عبارتند از: ترک سریع ترامادول در خانه، ترک فوق سریع و ترک تدریجی ترامادول. نوع سم زدایی بنا به ارزیابی‌های انجام شده روی بیمار انتخاب می‌شود. بطورمثال ممکن است یک فرد بتواند ترک سریع ترامادول را انجام دهد و این رویکرد برای فرد دیگری مناسب نباشد. اما بطورکلی ایمن‌ترین روش سم زدایی، ترک تدریجی ترامادول است. این روش شامل کاهش دوز ترامادول مصرفی به طور تدریجی است. پزشک شما یک برنامه تدریجی برای کاهش مصرف ترامادول تنظیم می‌کند تا به طور آرام و با حداقل عوارض جانبی و علائم ترک، پاکسازی ترامادول از بدن انجام شود.

استفاده از داروهای ترک ترامادول

برخی از داروها می‌توانند در کاهش علائم قطع مصرف ترامادول موثر باشند. مثلاً، پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد ممکن است از داروهای مسکن ضعیف‌تر یا داروهای ضد اضطراب به منظور مدیریت علائم ترک ترامادول استفاده کنند.

پشتیبانی روانی

مشاوره روانشناختی یا شرکت در گروه‌های حمایتی می‌تواند در ترک ترامادول کمک کننده باشد. این رویکرد به شما کمک می‌کند تا در برابر علائم قطع مصرف روانی ترامادول مقاومت کنید و رویکرد مقابله‌ای خود را در مواقع بروز درد و اضطراب تغییر دهید.

تغذیه و ورزش منظم

تغذیه سالم و ورزش منظم نیز در روند ترک ترامادول موثر است. در واقع هر دوی این موارد می‌توانند به افزایش انرژی، کاهش استرس و بهبود خواب کمک کنند و منجر به ایمن طی شدن روند ترک اعتیاد ترامادول باشند.

در نهایت، باید توجه داشت که حتی اگر می‌خواهید برای ترک ترامادول در خانه اقدام کنید، تحت نظارت پزشک بودن بسیار مهم است. زیرا با نظارت پزشک از رویکردهای درمانی استاندارد برخوردار می‌شوید و از این طریق می‌توانید فرایند ترک ترامادول در خانه را بدون درد و بصورت کاملا ایمن طی کنید.

بهترین روش ترک ترامادول در خانه چیست؟

اگر خواهان ترک ترامادول در خانه بدون درد و خماری هستید، باید حتما کمک پزشکی دریافت کنید. در این راستا می‌توانید از خدمات سرپایی یک مرکز معتبر درمانی مانند کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع بهره بگیرید. البته باید توجه کنید که خدمات سرپایی برای هرکسی مناسب نیست و لازمه آن شدت اعتیاد پایین بیمار است. اگر اعتیادتان به ترامادول شدید باشد، توصیه می‌شود تا خدمات بستری را انتخاب نمایید. بنابراین بهترین روش ترک ترامادول در خانه، دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین مرکزی مانند ترک اعتیاد طلوع و استفاده ترکیبی از روش‌های ترک ترامادول است. دریافت خدمات سرپایی بدینصورت است شما برای دریافت «سم زدایی و خدمات روان درمانی» به مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع مراجعه می‌کنید و باقی زمان خود را در خانه و صرف فعالیت‌های روزانه خواهید کرد.

بهترین روش ترک ترامادول در خانه چیست؟

با کمک متخصصین مرکز طلوع، سم زدایی ترک ترامادول به صورت ایمن انجام می‌شود. زیرا در طول پاکسازی ترامادول از بدن، داروی ترک ترامادول (با توجه علائم ترک ظاهر شده) تجویز شده، تا مدیریت علائم ترک انجام گیرد. اعتیاد به ترامادول فیزیکی و روانی است، از اینرو علائم ترک آن نیز جسمی و روحی خواهد بود. برای بهبود علائم ترک روانی ترامادول نیاز به کمک روانشناس ترک اعتیاد دارید. با دریافت کمک از متخصصین سلامت روان مانند مشاور و روانشناس ترک اعتیاد می‌توانید مطمئن باشید که ترک اعتیاد به ترامادول در خانه بطور کامل انجام شده است.

آیا دوز مصرفی در شدت ترک ترامادول در خانه موثر است؟

ترامادول دارای دوزهای مختلفی مانند ترامادول ۵۰، ترامادول ۱۰۰، ترامادول ۲۰۰ و ترامادول ۲۲۵ و دوز ۴۰۰ میلی گرم است. باید بدانید که شدت علائم ترک ترامادول چه در خانه باشد و چه در کلینیک، وابسته به عوامل مختلفی مانند دوز مصرفی ترامادول، تعداد دفعات مصرف، ویژگی ژنتیکی، سلامتی جسمی و روانی فرد است. بنابراین با فرض اینکه شرایط برابر باشد، باید بگوییم که ترک ترامادول ۲۲۵ در خانه، مشکل‌تر از ترک ترامادول ۲۰۰ در منزل است. زیرا دوز مصرفی فرد و شدت اعتیاد بیمار بالا می‌رود و در نتیجه علائم ترک او شدیدتر خواهد شد و ممکن است مدت زمان ترک ترامادول نیز افزیش یابد.

ترک ترامادول در خانه با دریافت کمک پزشکی

شما با دریافت خدمات سرپایی مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع می‌توانید خیال خود را از بابت ترک ترامادول در خانه بدون درد راحت کنید. متخصصین مرکز طلوع، بهترین روش ترک ترامادول را برای ترک اعتیاد در خانه درنظر می‌گیرند؛ یعنی ترکیبی از روش‌های ترک سم زدایی، داروی ترک ترامادول، روان درمانی و روش های نوینی مانند RTMS، QEEG و….

هدف متخصصین کلینیک طلوع، ترک جسمی و روانی اعتیاد شما به ترامادول است، از اینرو از مجموعه‌ای از روش‌های درمان جسمی و روانی اعتیاد استفاده می‌کنند تا درمان شما بطور کامل انجام  گیرد. در کنار این موارد، کادر پزشکی ما، از مجموعه پزشکان متخصص اعتیاد مانند پزشک ترک اعتیاد، روانشناس ترک اعتیاد، روانپزشک ترک اعتیاد، متخصص مغز و اعصاب، متخصص داخلی و گوارشی تشکیل شده است تا درمان اعتیاد شما بصورت همه جانبه و با جدیدترین متدهای روز دنیا انجام گیرد. مراحل ترک ترامادول در خانه با مراحل ترک این مسکن در مرکز ترک اعتیاد تفاوتی ندارد، تنها اختلاف در این است که شما با دریافت خدمات بستری تحت نظارت ۲۴ ساعته قرار خواهید داشت و این برای کسانی که اعتیادشان سنگین است، مزیت بیشتری را فراهم می‌کند. مثلا اگر بصورت ناگهانی یکی از عوارض ترک ترامادول بروز کرد، کادر پزشکی مرکز ترک اعتیاد طلوع سریع آن را بهبود می‌بخشند. در انتها انتخاب ترک ترامادول در منزل و یا کلینیک، باید با توافق شما و پزشک ترک اعتیادتان صورت گیرد.

اگر خواهان ترک ترامادول بدون درد و خماری و بصورت کاملا ایمن هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی و رفاهی ما برخوردار شوید.