مجیک ماشروم
مجیک ماشروم
24 مهر 1402
ترک هروئین در کمپ
ترک هروئین در کمپ
24 مهر 1402
نمایش همه
ترک حشیش در منزل
۰
(۰)

اعتیاد به ماده مخدر حشیش به موضوعی فراگیر در سطح جهانی تبدیل شده و این موضوع پیچیده‌تر از یک مساله شخصی است. چرا که تاثیر اعتیاد به این ماده مخدر روی سلامتی، کیفیت زندگی و روابط اجتماعی افراد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بنابراین مساله ترک حشیش در منزل یک موضوع مهم و حیاتی است؛ اما فرد برای درمان اعتباد باید با رویکردهای درمانی تخصصی و موثر برای درمان اعتیاد خود آشنا باشد. در این مقاله به بررسی موضوع ترک حشیش در منزل می‌پردازیم و به سوالاتی مانند مراحل ترک حشیش در منزل، راهکار موثر برای ترک حشیش در منزل و اهمیت دریافت کمک حرفه‌ای حتی برای ترک حشیش در منزل پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ترک حشیش در منزل

مراحل ترک حشیش در خانه

اگر بخواهید بدون کمک حرفه‌ای برای ترک حشیش در خانه اقدام کنید، تنها می‌توانید از رویکرد بوقلمون سرد استفاده کنید. سم‌زدایی تدریجی (شامل کاهش دوز مصرفی حشیش بصورت تدریجی است تا میزان حشیش به صفر برسد)، به عنوان بهترین رویکرد برای ترک حشیش در نظر گرفته می‌شود؛ اما انجام آن تنها توسط متخصصین اعتیاد امکان دارد، زیرا شما نمی‌دانید که چه دوزی را باید کاهش دهید و در چه مدت زمانی می‌توانید میزان حشیش را به صفر برسانید، اما با دریافت درمان سرپایی می‌توانید از برنامه درمانی تنظیم شده توسط متخصصین اعتیاد مرکز طلوعی دوباره بهره بگیرید.

ما ترک خانگی حشیش (بدون کمک حرفه‌ای) را بطور کلی توصیه نمی‌کنیم، زیرا علائم ترک حشیش می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد و منجر به عود شما گردد. با این حال مراحل آن را برای شما شرح خواهیم داد.

یک برنامه برای ترک حشیش در منزل تنظیم کنید!

گفتن اینکه ترک حشیش در محیط یک کلینیک با ترک آن در خانه ممکن است، با اجرایی کردن آن زمین تا آسمان تفاوت دارد! بنابراین اگر برای انجام آن اراده کرده‌اید، باید برنامه‌ای به منظور ترک اعتیاد حشیش در خانه تنظیم کنید. این برنامه باید شامل مواردی مانند تاریخ ترک، کسانی که از شما در مسیر درمان حمایت می‌کنند و لیستی از اهداف‌تان باشد.

وسیله های مصرف حشیش را دور بریزید

وسیله مصرف حشیش می‌تواند به عنوان یک محرک قوی عمل کند و باعث شود تا شما دچار عود شوید؛ بنابراین به منظور کاهش میل و هوس حشیش، وسایل مصرفی آن را تماما دور بریزید.

از محرک های مصرف حشیش دوری کنید

محیطی که مصرف می‌کرده‌‌اید و یا افرادی که با آن‌ها حشیش می‌کشیدید می‌توانند به عنوان محرک‌های قوی برای عود اعتیاد به حشیش در نظر گرفته شوند. بطورکلی هر چیزی که شما را یاد گذشته و مصرف حشیش می‌اندازد، محرک محسوب می‌شود. به همین دلیل می‌گوییم که ترک حشیش در خانه می‌تواند دشوار باشد، بخصوص اگر شما در آن محیط حشیش می‌کشیدید. اگر محیط منزل شما امن باشد، برای درمان در آن می‌توان اقدام کرد، در عیر این صورت درمان بستری در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توصیه می‌شود.

دریافت حمایت از افراد امن را فراموش نکنید

برای نحوه ترک حشیش در خانه حتما باید پشتیابی لازم را فراهم کنید. افرادی که از تصمیم شما مبنی بر درمان اعتیاد حمایت می‌کنند و در زمان بروز علائم ترک، شما را پشتیابی خواهند کرد، بهترین گزینه برای این هدف هستند. این افراد می‌توانند دوستان عاری از اعتیاد یا اعضای خانواده تان باشند. اگر کسی را ندارید که از شما حمایت کند، ناراحت نباشید، با دریافت کمک از متخصصین سلامت روان کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره به راحتی پشتیبانی لازم را دریافت خواهید کرد.

این مراحل نحوه ترک حشیش در منزل بود که گفته شد؛ اما اگر می‌خواهید فرآیند درمانی شما بدون درد و خماری طی شود، دریافت کمک حرفه‌ای از واجبات آن است. از آنجایی که علائم ترک می‌تواند ناراحت کننده باشد، شما با دریافت برنامه درمانی منحصربه فرد می‌توانید درمانی ایمن و راحت را برای خود رقم بزنید.

ترک حشیش در منزل

حتی برای ترک حشیش در منزل نیز کمک حرفه‌ای دریافت کنید

اگر محیط خانه شما امن است و می‌خواهید برای ترک حشیش در منزل اقدام کنید نیز توصیه می‌شود تا از خدمات سرپایی یک مرکز درمانی خوب مانند مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره استفاده کنید. زیرا دریافت برنامه درمانی از متخصصین اعتیاد می‌تواند تاحد زیادی از شدت علائم ترک حشیش بکاهد و کاری کند تا شما درمانی ایمن را از سر بگذارنید.

مزیت درمان بستری نسبت به درمان سرپایی در این است که به محض بروز علائم ترک، به دلیل نظارت ۲۴ ساعته بیمار، علائم مذکور سریعا توسط کادر پزشکی متخصص درمان می‌شوند. علاوه بر این محیط مرکز طلوعی دوباره نیز با برخورداری از امکانات رفاهی پیشرفته و همچنین نبود محرک‌های مصرف حشیش، می‌تواند فرآیند درمان را برای شما راحت‌تر کند.

حال انتخاب با شماست، اگر برای ترک حشیش در خانه اراده کرده‌اید و می‌خواهید در منزل خود اقدام به درمان کنید، می‌توانید از خدمات سرپایی بهره بگیرید و اگر می‌خواهید ترک تضمینی داشته باشید، می‌توانید از خدمات بستری برخوردار شوید. شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =