تاثیر مواد مخدر بر سرطان
تاثیر مواد مخدر بر سرطان: شایعه مفید بودن آن برای درمان سرطان
4 دی 1402
روش ترک کمیکال
روش ترک کمیکال
4 دی 1402
نمایش همه
۳٫۵
(۲)

کمیکال از ماری جوانای صنعتی تولید می‌شود به همین دلیل می‌توان آن را در دسته مواد توهم زا قرار داد. عوارض مصرف کمیکال به حدی زیاد است که ترک کمیکال را باید در دستور کار زندگی خود قرار دهید. در این مطلب قصد داریم به بررسی پرسش ” ترک کمیکال چگونه است؟” بپردازیم و راهنمای جامعی برای مراحل ترک اعتیاد به کمیکال را خدمت تان ارائه دهیم، از این رو خواندن آن را توصیه می‌کنیم.

ترک کمیکال چگونه است؟

برای ترک کمیکال ابتدا باید یک سری قدم‌ها را خودتان برای درمان اعتیاد خود بردارید و سپس گام های اجرایی درمان را به متخصصین ترک اعتیاد یک مرکز معتبر درمانی مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره واگذار کنید. مراحل زیر نقشه راهی برای شما که می‌خواهید بدانید “برای ترک کمیکال چه باید کرد؟” می‌باشد. پس به یادگیری ادامه دهید:

  1. اعتیاد به کمیکال را بپذیرید

بیایید با هم صادق باشیم، تا زمانی که نپذیرید مشکلی وجود دارد، چگونه می‌توان آن را حل کرد؟! متاسفانه بسیاری از افراد نمی‌توانند اعتیادشان به کمیکال را بپذیرند. اما باید بدانید که ترک کمیکال زمانی مقدور است که شما بپذیرید به آن معتاد شده اید.

احتمالا شمایی که اینجا هستید و این مطلب را می‌خوانید علائم اعتیاد به کمیکال را در خود مشاهده کرده‌اید. مثلا دیده اید که مدام به دنبال مصرف کمیکال هستید، مشاهده کرده‌اید که دیگر نمی‌توانید مانند گذشته مسئولیت های زندگی خود را به درستی انجام دهید، یا اختلال در یادگیری و حافظه را تجربه می‌کنید! اما اگر هنوز در انکار مشاهدات خود هستید، لازم است در ابتدا با خود رو راست باشید و اعتیاد به کمیکال را بپذیرید.

  1. انگیزه خود را برای ترک کمیکال را یادداشت کنید

هدف تان از ترک کمیکال چیست؟ آن را بنویسید و در جایی مقابل چشم تان قرار دهید. لازم است تا برای انجام درمان اعتیاد به کمیکال اراده کنید.

  1. دریافت حمایت از خانواده و دوستان

یادتان باشد اینکه از افراد امن خود بخواهید تا شما را در زمینه ترک کمیکال یاری دهند و در مواقع “اضطراب و میل زیاد به کمیکال” از شما حمایت کنند، اصلا نشانه ضعف شما نیست. این را بپذیرید و تصمیم خود را من باب ترک کمیکال با دایره افراد امن خود در میان بگذارید.

  1. از محرک های مصرف کمیکال دوری کنید

شاید بنظرتان مسخره باشد! اما وسایل مصرف کمیکال، محیطی که در آن کمیکال استفاده می‌کرده‌اید و دوستانی که با آن‌ها کمیکال کشیده‌اید، در مسیر ترک این ماده بسیار موثر هستند. زیرا تمامی این موارد و هر آنچه که شما را به یاد کشیدن کمیکال بیندازد، محرک مصرف دوباره و عود شما نسبت به کمیکال خواهد بود. بنابراین اجتناب از آن‌ها راهی برای کنترل میل تان به این ماده توهم زا است.

ترک کمیکال چگونه است؟

  1. تاریخ ترک کمیکال را مشخص کنید

تعیین تاریخ می‌تواند برای تمرکز و پابرجا بودن روی هدف بسیار موثر باشد. بنابراین تاریخ مراجعه و تماس با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره را یادداشت کنید.

  1. مراجعه به کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره

حال نوبت مراحل اجرایی درمان است! می‌شود گفت تا به حال شما محرک‌ها را کنار گذاشته اید و ذهن تان را برای درمان اعتیاد آماده کرده‌اید. دیگر باید کار را به کاردان بسپارید! در کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد “طلوعی دوباره” از نحوه ترک کمیکال زیر استفاده می‌شود:

  • سم زدایی کمیکال از بدن: شامل کاهش تدریجی دوز کمیکال است که می‌تواند در فرایند ترک بسیار موثر باشد و علائم ترک کمیکال را کاهش دهد. پاکسازی کمیکال از بدن آن هم بصورت تدریجی، منجر به زمان دادن به بدن برای سازگاری با شرایط جدید می‌شود.
  • داروی ترک کمیکال : داروی ترک کمیکال معمولا برای کاهش شدت علائم ترک و بهبود آن‌ها استفاده می‌شود تا روند درمان اعتیاد، راحت و ایمن طی گردد.
  • روان درمانی : از آنجایی که کمیکال روی مغز افراد تاثیر می‌گذارد، می‌توان گفت عوارض ترک کمیکال روانی بسیار بیشتر از علائم جسمی آن است و می‌تواند مدت زمان بیشتری طول بکشد. لذا برگزاری جلسات روان درمانی برای ترک کمیکال کاملا ضروری بنظر می‌رسد . در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به درمان اعتیاد روانی نیز پرداخته می‌شود. از این رو روانشناس ترک اعتیاد حاضر در این مجموعه با رویکردهای روانشناختی مختلف نظیر درمان شناختی رفتاری به بررسی علل گرایش به مواد می‌پردازد و سپس آن‌ها را درمان می‌کند.
  1. در زمان ترک کمیکال و بعد از آن، سرگرمی های مورد علاقه خود را انجام دهید

اجرای کارهایی که همیشه می‌خواستید انجام دهید، اما به دلیل مصرف کمیکال آن‌ها را عقب انداخته‌اید، راهی بسیار موثر برای حواس پرتی شما است. شما لازم دارید تا در زمان سم زدایی کمیکال و همچنین بعد از آن روی چیزی غیر از مواد، تمرکز کنید و چه راهی بهتر از این؟! انجام این کار انگیزه شما را برای یک زندگی سالم و طبیعی از تقویت می‌کند و می‌تواند اعتماد به نفستان را افزایش دهد.

  1. ورزش کنید

داتشن تحرک را جدی بگیرید. تحرک باید جسمی و روحی باشید. منظور ما “زیاد از حد فکر کردن” نیست! مدیتیشن را امتحان کنید که منجر به خودآگاهی شما می‌شود و می‌تواند شما را آرام و متمرکز روی بهبودی نگه دارد. همچنین فعالیت فیزیکی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه خود را برای ترک کمیکال نگه دارید. در این راستا در مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره فضایی برای کار درمانی تعبیه شده است.

با توجه با مراحل مذکور حالا دیگر باید بدانید “ترک کمیکال چگونه است”. در این مطلب قصد داشتیم تا نقشه راهی برای پاسخ به پرسش ” چگونه کمیکال را ترک کنیم؟ خدمتتان ارائه دهیم. حال اگر قصد دارید برای درمان اعتیاد به کمیکال اقدام کنید، می‌دانید که نباید تمام کارها را خودتان انجام دهید، حتی اگر می‌خواهید برای ترک کیمکال در منزل نیز اقدام کنید، دریافت کمک حرفه‌ای را فراموش نکنید. در این راستا می‌توانید به متخصصین کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه کنید و از امکانات درمانی ما برخودار شوید. برای ترک اعتیاد کمیکال آماده اید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =