عوارض ترک پتیدین
ترک شیشه با نوروفیدبک
29 مهر 1402
عوارض مصرف کمیکال

ممکن است در ابتدا تصور کنید که کمیکال اعتیادآور نیست! اما باید بگوییم که شما حتی اگر یکبار آن را مصرف کنید، ممکن است دچار وابستگی و اعتیاد به کمیکال شوید. احتمالا انتظار این را نداشتید، اما  مساله‌ای کاملا جدی است. در کنار اعتیادآور بودن این ماده، عوارض مصرف کمیکال دیگری نیز وجود دارد، به همین علت است که می‌گوییم باید هر چه سریع‌تر برای ترک کمیکال اقدام کنید. از آنجایی که این ماده پتانسیل زیادی برای اعتیاد دارد، احتمالا شما را درگیر عوارض ترک کمیکال خواهد کرد، به همین علت لازم است تا ترک کمیکال را در یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد “طلوعی دوباره” انجام دهید تا درمان شما بصورت ایمن و راحت صورت گیرد.

در این مطلب قصد داریم تا راجع به عوارض مصرف کمیکال و علائم ترک کمیکال صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

عوارض مصرف کمیکال

کمیکال

عوارض مصرف کمیکال بسیار زیاد است به طوری که ترک کمیکال در اسرع وقت را جدی می‌کند. این عوارض به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت طبقه‌بندی می‌شوند که در زیر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

عوارض مواد مخدر کمیکال در کوتاه مدت

اثرات کوتاه مدت مصرف کمیکال عبارتند از:

1. فشار خون افزایش می‌یابد
  2. دچار سرگیجه خواهید شد
  3. تهوع خواهید داشت
  4. سرخوشی دارید
  5. صحبت هایتان مفهوم نخواهد بود
  6. ادراکی از زمان ندارید و زمان برایتان کند می‌گذرد
  7. زیاد میخندید
  8. چیزهایی را می‌بینید و یا می‌شونید که وجود ندارند!

عوارض مصرف کمیکال در طولانی مدت

عوارض بلند مدت مصرف کمیکال عبارتند از:

1. گوشه گیر می‌شوید
  2. نمی‌توانید به سرعت واکنش نشان دهید
  3. رابطه خود را با دنیای واقعی قطع می‌کنید
  4. روابط اجتماعی خود را کم می‌کنید
  5. مشکل در انجام کار و مسئولیت های روزانه ایجاد می‌شود
  6. ممکن است دچار اسکیزوفرنی شوید!

مصرف کمیکال در ابتدا ممکن است شما را درگیر توهم، خوشحالی و سرخوشی کند، اما به مرور زمان کاری می‌کند که زندگی طبیعی شما بطور کامل مختل شود. بنابراین تنها راه خلاصی از این وضعیت، ترک کمیکال در یک مرکز ترک اعتیاد خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد “طلوعی دوباره” است. در طول سم زدایی کمیکال، به عنوان اولین گام اجرایی ترک اعتیاد، شما شاهد بروز عوارض ترک کمیکال خواهید بود که باید برای مدیریت آن‌ها حتما کمک حرفه‌ای دریافت کنید. اما علائم ترک کمیکال چیست؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید.

عوارض ترک کمیکال چیست؟

عوارض ترک کمیکال عبارت است از:

• درد در ناحیه عضلات
  • اختلالات خواب
  • بیقراری
  • سوءتغذیه
  • تهوع
  • نوسانات خلقی
  • پرخاشگری
  • میل به کمیکال
  • عدم تعادل در حرکات

این علائم ترک می‌تواند برای شما ناخوشایند باشد. بنابراین لازم است تا از کمک حرفه‌ای متخصصین مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره برای مدیریت آن‌ها برخوردار شوید. از آنجایی که علائم ترک کمیکال به عوامل مختلفی بستگی دارد، تجربه شدت بروز علائم ترک در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در زیر به علل تاثیر گذار روی شدت عوارض ترک کمیکال اشاره خواهیم کرد.

عوارض مواد مخدر کمیکال در کوتاه مدت

عوامل موثر بر شدت بروز عوارض ترک کمیکال

عوامل زیر در بروز علائم ترک کمیکال موثر است:

• شدت اعتیاد به کمیکال
  • تعداد دفعات مصرف کمیکال
  • جنسیت
  • سن
  • دارا بودن بیماری های جسمی مرتبط با عوارض ترک کمیکال
  • دارا بودن اختلالات روانی مرتبط با علائم ترک کمیکال

بنابراین عوارض ترک کمیکال با توجه به موارد مذکور می‌تواند از فردی به فرد دیگر تغییر کند و این طبیعتا روی مدت زمان ترک کمیکال نیز تاثیر خواهد گذاشت.

حالا می‌دانیم که به دلیل عوارض مصرف کمیکال، ترک آن بسیار ضروری است. اما نکته ای که باید بدانیم بروز علائم ترک کمیکال در طی سم زدایی می‌باشد. علائم مذکور بسیار ناخوشایند هستند، به همین دلیل دریافت کمک حرفه‌ای و مراجعه به یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به منظور درمان اعتیاد ایمن، توصیه ما به شما می‌باشد. کادر پزشکی مرکز طلوعی دوباره، با روش‌های نوین  اعتیاد، عوارض ترک کمیکال را بهبود می‌بخشند تا در نهایت بتوانید با کمترین درد و خماری دوره درمان را سپری کنید. اگر مشتاق ترک کمیکال هستند، همین حالا با ما تماس بگیرید.

سوالات مرتبط با کمیکال

آیا کمیکال کشنده است؟

عوارض مصرف کمیکال بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به مرگ شود. در نتیجه می‌توان گفت بله کمیکال کشنده است.

آیا می‌توان کمیکال را به تنهایی ترک کرد؟

ترک کمیکال در منزل توصیه نمی‌شود، زیرا روند ترک اعتیاد این ماده دارای علائم ترک کمیکال بسیار ناخوشایند بوده و استفاده از روش بوقلمون سرد(قطع ناگهانی کمیکال) تنها شدت عوارض ترک کمیکال را افزایش می‌دهد و این در نهایت به احتمال بسیار بالا منجر به عود خواهد شد.

علائم ترک کمیکال را چگونه باید کنترل کرد؟

بهترین روش برای کنترل عوارض ترک کمیکال دریافت کمک درمانی است. در این راستا متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، با روش‌هایی مانند دارو درمانی و روان درمانی به بهبود عوارض ترک کمیکال ایجاد شده در طی سم زدایی کمیکال می‌پردازند.