عوارض مصرف شیشه در رابطه زناشویی
عوارض مصرف شیشه در رابطه زناشویی
20 مهر 1402
داروی ترک حشیش
داروی ترک حشیش
20 مهر 1402
نمایش همه
راه های ترک پتیدین در منزل
۳٫۵
(۴)

پتیدین پتانسیل بالایی برای سوءمصرف و اعتیاد دارد؛ بنابراین هرگز خارج از دوزهای تجویزی پزشک یا برای دردهای مزمن و طولانی مدت نباید مصرف گردد. در واقع پتیدین یک مسکن شبه افیونی است که به منظور تسکین دردهای شدید تجویز می‌شود. خب حالا تصور می‌کنیم که شما به دلیلی دچار اعتیاد به پتیدین شده‌اید، در اینصورت لازم است تا برای درمان آن اقدام کنید. اگر خواهان استفاده از راه های ترک پتیدین در منزل هستید، این مطلب برای شماست؛ بنابراین به خواندن آن ادامه دهید.

با ترک پتیدین در منزل، چگونه علائم ترک را بهبود ببخشیم؟

رایج‌ترین علائم ترک این قرص عبارت است از:

  • تنفس کم سرعت و کم عمق
  • افسردگی
  • مسئولیت نپذیری
  • میل زیاد به پتیدین
  • تحریک پذیری
  • اضطراب

بنابراین به منظور بهبود علائم ترک باید کمک حرفه‌ای دریافت کنید، حتی اگر بخواهید برای ترک پتیدین در منزل اقدام کنید. در این راستا می‌توانید از خدمات سرپایی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره استفاده کنید.

اگر کمک حرفه‌ای دریافت نکنید، به احتمال زیاد نمی‌توانید در مقابل این علائم مقاومت کنید و احتمالا علائم ترک اعتیاد شما به پتدین تشدید می‌شوند. به علاوه اینکه عوارض ترک پتیدین می‌تواند در پاره‌ای از موارد خطرناک باشد و مدیریت و کنترل آن‌ها تنها از عهده متخصصین اعتیاد کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره بر می‌آید. با این حساب چگونه برای ترک پتیدین در منزل اقدام کنیم که روند درمانی مان ایمن باشد؟ برای پاسخ به این سوال راه‌های زیر را بخوانید.

راه های ترک پتیدین در منزل

راه‌های ترک پتیدین در منزل عبارتند از:

روش سم زدایی پتیدین از بدن

برای ترک پتیدین، اولین گام باید خروج این ماده از بدن و ترک اعتیاد جسمی باشد.

  • اگر بخواهید برای ترک پتیدین در منزل اقدام کنید، آن هم بدون کمک حرفه‌ای، تنها روش سم‌زدایی پیشروی شما استفاده از روش بوقلمون سرد (ترک و قطع یکباره پتیدین) خواهد بود که در این صورت ناگزیر به تجربه علائم ترک پتیدین به صورت بسیار شدیدتر هستید. استفاده از روش بوقلمون سرد منجر به بروز علائم ترک بسیار شدید و ناخوشایند شده و بدون دریافت کمک حرفه‌ای، علائم ترک ممکن است، شدت پیدا کنند.
  • اما استفاده از سم‌زدایی تدریجی پتیدین که انجام آن با دریافت برنامه جامع درمانی از مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره امکان پذیر است، منجر به این می‌شود که شدت علائم تا نسبت زیادی کاهش یابد. متخصصین این مرکز با روش‌هایی به درمان عوارض ترک موجود خواهند پرداخت.

رویکرد دارودرمانی برای ترک پتیدین

اگر برای ترک پتیدین در منزل بدون کمک حرفه‌ای اقدام کنید، از این رویکرد محروم خواهید بود. این در حالی است که بدون کمک حرفه‌ای شما نمی‌توانید علائم ترک را کنترل کنید و به احتمال خیلی زیاد عود صورت می‌گیرد؛ اما با دریافت کمک از متخصصین ترک اعتیاد، علائم ترک شما بهبود خواهند یافت.

روش‌هایی که متخصصین  برای بهبود و مدیریت عوارض ترک این قرص از آن بهره می‌گیرند عبارتند از: دارودرمانی که برای بهبود علائم ترک استفاده می‌شود. داروهای ترک پتیدین توسط پزشک ترک اعتیاد و روانپزشک ترک اعتیاد با توجه به نشانه و شرایط فیزیکی و روانی بیمار تجویز خواهد شد. کادر درمانی مجموعه طلوعی دوباره با بهره‌گیری از این رویکردهای روانشناختی درصدد هستند تا شما درمانی با حداقل درد و خماری را از سر بگذارنید.

روش روان درمانی برای ترک پتیدین

می‌دانیم که از جمله راه‌های ترک پتیدین در منزل، دریافت حمایت از افراد امن و خانواده و همچنین ایجاد شبکه پشتیبانی است؛ اما برخی از علائم ترک نظیر افسردگی را باید متخصص اعتیاد درمان کند. اینجاست که پای روانشناس ترک اعتیاد به درمان شما باز می‌شود. در حقیقت رواندرمانگر با برگزاری جلسات روان درمانی به شما در پیدا کردن ریشه مشکل اعتیادتان کمک خواهند کرد و سپس به درمان آن خواهند پرداخت.

احتمالا برای شما سوال پیش آمده است چگونه اقدام به ترک پتدین در منزل کنم و همزمان از برنامه درمانی بهره ببرم؟ باید بگوییم که شا می‌توانید از خدمات درمانی سرپایی برای ترک پتیدین در خانه استفاده کنید.

راه های ترک پتیدین در منزل

دریافت خدمات سرپایی بهترین راه ترک پتیدین در منزل

اگر محیط خانه شما امن و به دور محرک‌های مصرف پتیدین است، می‌توانید با دریافت خدمات درمان سرپایی برای ترک پتیدین در منزل اقدام کنید. خدمات سرپایی به این صورت است که شما بجز مدت زمان‌های خاصی در طول هفته، تنها برای دریافت درمان خود، به مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه خواهید کرد و باقی زمان خود را در خانه می‌گذارید.

اما متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توصیه می‌کنند که برای ترک تضمینی و به خصوص در زمانی که اعتیادتان به پتیدین سنگین است، از خدمات بستری استفاده کنید. مزیت خدمات بستری نسبت به خدمات سرپایی این است که شما تحت نظارت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی متخصصین مرکز ترک پتیدین طلوعی دوباره قرار خواهید داشت و از این رو می‌توان مطمئن بود هر وقت نیاز به کمک داشتید پزشکان مجموعه در اسرع وقت شما را درمان می‌کنند و همچنین علائم شما بصورت مداوم کنترل و مدیریت خواهد شد.

بنابراین چه برای ترک پتیدین در منزل اقدام کنید و چه بخواهید در کلینیک طلوعی دوباره بستری شوید، می‌توانید از خدمات درمانی ما استفاده کنید. کافیست همین حالا با تماس گرفته و اولین گام خود را برای شروع زندگی سالم و طبیعی بردارید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نوزده =