ترک کمیکال چند روز طول میکشد؟
17 دی 1402
ترک شیشه در بارداری
17 دی 1402
ترک کمیکال در کمپ

ترک کمیکال، به دلیل بروز علائم ترک ناخوشایند، نیازمند کمک حرفه‌ای از سوی متخصصین اعتیاد است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ترک کمیکال در کمپ و مقایسه آن با برنامه درمانی کلینیک ترک اعتیاد “طلوع” بپردازیم. بنابراین اگر قصد درمان اعتیاد به کمیکال را دارید، خواندن این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

ترک کمیکال در کمپ چگونه است؟

راهکارهایی که برای ترک کمیکال در کمپ ارائه می‌شود، عمدتا روی درمان اعتیاد جسمی تمرکز می‌کنند. سم زدایی کمیکال نیز دارای علائم بسیار ناخوشایند است و باید با روش هایی مانند دارودرمانی و روان درمانی آن را برطرف کرد. اما برای ترک کمیکال در کمپ، اکثرا سم زدایی کمیکال انجام می‌شود و روی درمان اعتیاد روانی، تمرکز زیادی صورت نمی‌گیرد. کادر درمانی کمپ ترک اعتیاد، معمولا از افرادی انتخاب می‌شود که سابقه ترک دارند، اما ما به چیزی غیر از تجربه شخصی نیاز داریم. در زمینه ترک اعتیاد، تخصص حرف اول را می‌زند! بنابراین لازم است تا از افراد متخصص اعتیاد بهره گرفته شود.

البته این به آن معنا نیست که کمپ ترک اعتیاد فاقد هر گونه مشاور است. اما لازم است بدانید که اعتیاد با اختلالات سلامت روان رابطه ای مستقیم دارد. در روند ترک اعتیاد کمیکال، به دلیل اینکه کمیکال ماده توهم زا است و اثر کمیکال روی مغز بسیار زیاد است، حتما باید روی ترک اعتیاد روانی کار شود. از این رو ترک آن نیازمند متخصصین سلامت روان حرفه‌ای است تا بتوانند علل گرایش به کمیکال را پیدا کنند و آن را درمان نمایند.

علاوه بر این، ما برای برطرف کردن عوارض مصرف کمیکال که برخی از آن‌ها حتی بعد از سم زدایی نیز باقی می‌مانند، نیاز به نورولوژیست و متخصص داخلی داریم تا بتوان عوارض مذکور را برطرف کرد. چنین متخصصینی در کمپ ترک اعتیاد کمیکال حضور ندارند.

روش های ترک کمیکال در کمپ

روش هایی که برای ترک کمیکال در کمپ استفاده می‌شود، عبارت است از:

سم زدایی ترک کمیکال در کمپ

در کمپ های ترک اعتیاد بدون مجوز عمدتا از روش هاس سنتی مانند بوقلمون سرد (شامل قطع یکباره مصرف کمیکال) استفاده می‌شود، این روند منجر به بروز علائم ترک شدید در افراد خواهد شد و اگر مدیریت درستی برای کنترل علائم مذکور صورت نگیرد، به احتمال زیاد عود خواهد کرد. البته برخی از کمپ ها هم از روش تدریجی برای سم زدایی کمیکال بهره می‌گیرند که شامل کاهش تدریجی کمیکال است و می‌تواند عوارض ترک را کاهش دهد.

داروی ترک کمیکال

داروی ترک کمیکال به منظور بهبود علائم ترک استفاده می‎‌شود. توجه داشته باشید که داروی مورد استفاده نیز بسیار مهم است برخی از کمپ ها از داروهای جایگزین برای کاهش شدت علائم ترک بهره می‌گیرند که این خود نوعی از اعتیاد (اعتیاد به داروی جایگزین) را بوجود خواهد آورد.

روان درمانی

همانطور که گفتیم کمپ ترک اعتیاد کمیکال، عمدتا روی ترک اعتیاد جسمی تاکید دارد. در حالیکه بسیاری از مواد اعتیادآور، از جمله کمیکال، مستقیما روی مغز و روان افراد تاثیر می‌گذارند. بنابراین لازم است تا حتما روان درمانی صورت گیرد. چه ترک کمیکال در کمپ باشد یا کلینیک، نیازمند درمان اعتیاد روانی و برطرف کردن علائم روانی ترک ناخوشایند است. زیرا کیمکال مستقیما روی مغز اثر می‌گذارد. حتی باید بدانید که گسترده عوارض اعتیاد به کمیکال انقدر زیاد است که می‌تواند منجر به برخی از اختلالات روانی در افراد مختلف بعد از ترک شود.

روش های ترک کمیکال در کمپ

ترک کمیکال در کلینیک چگونه است؟

ما می‌دانیم برای ترک اعتیاد کامل به ترکیبی از روش های ترک کمیکال نیاز داریم. بطور مثال در کلینیک ترک اعتیاد طلوع از ترکیب روش های سم زدایی (تدریجی یا فوق سریع)، دارو درمانی و روان درمانی و گاهی کاشت ایمپلنت نالتروکسان استفاده می‌گردد تا ترک تضمینی کمیکال انجام شود.

از آنجایی که بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد حتی دارای مجوز از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور نیستند، و همچنین اکثر آن‌ها فاقد متخصصین ترک اعتیاد می‌باشند، ترک کمیکال در کمپ پیشنهاد نمی‌شود. اما در نهایت شما هستید که باید انتخاب کنید آیا درمان اعتیاد به کمیکال را با روش های نوین و پیشرفته می‌خواهید و یا اینکه صرفا می‌خواهید برای ترک کمیکال اقدام کرده باشید! اگر خواهان ترک کمیکال تضمینی هستید، ابتدا اراده کنید و سپس برای برخوردار از خدمات درمانی منحصربفرد ما با متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید.